dc.contributor.advisor | Hajičová, Eva | |
dc.creator | Šmilauer, Ivan | |
dc.date.accessioned | 2018-10-29T23:46:43Z | |
dc.date.available | 2018-10-29T23:46:43Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/19234 | |
dc.description.abstract | Představujeme platformu CETLEF určenou k počítačem asistované výuce češtiny, která obsahuje uživatelské rozhraní pro studenty i učitele a která nabízí deklinační cvičení s automatickou diagnostikou chyb. V rámci CETLEF byl vypracován formální model deklinace, který obsahuje detailní klasifikaci skoňovacích paradigmat a pravidla pro realizaci vokalických a konsonantických alternací. Tento model je užit k anotaci požadovaných forem v rámci gramatických cvičení, k prezentaci morfologického systému na plateformě určené studentřum a k diagnostice chyb. Diagnostika je založena na srovnávání chybné produkce s hypotetickými formami, které jsou generovány na základě kmenu požadované formy. Vyhodnocení této diagnostiky na materiálu shromážděném díky CETLEF ukazuje, že většina chyb mřuže být interpretována touto technikou. | cs_CZ |
dc.description.abstract | Our work presents the realization of a platform of computer-assisted language learning CETLEF, featuring on-line fill-in-the-blank exercises with automatic feedback on errors. CETLEF, consisting of a relational data base and author and learner interfaces, rendered necessary the definition of a model for declension in Czech. This model contains a detailed classification of the paradigms and rules for the realization of vocalic and consonantal alternations. It enables the morphological annotation of required forms, the didactic presentation of the morphological system of Czech on the learning platform, as well as the automatic error diagnosis. Diagnosis is carried out by the comparison of an erroneous production with hypothetical forms generated from the stem of the required form. An appraisal of the diagnosis of the productions collected on CETLEF shows that the vast majority of errors can be interpreted with the aid of this technique. | en_US |
dc.language | French | cs_CZ |
dc.language.iso | fr_FR | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Acquisition du tchèque par les apprenants de français: analyse automatique des erreurs dans la déclinaison | fr_FR |
dc.type | dizertační práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2008 | |
dcterms.dateAccepted | 2008-11-29 | |
dc.description.department | Institute of the Czech National Corpus | en_US |
dc.description.department | Ústav českého národního korpusu | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 108680 | |
dc.title.translated | Acquisition of Czech by French learners: automatic analysis of errors in declension | en_US |
dc.title.translated | Osvojování češtiny frankofonními studenty: automatická analýza chyb v deklinaci | cs_CZ |
dc.contributor.referee | Hrdlička, Milan | |
dc.contributor.referee | Cardey-Greenfield, Sylviane | |
dc.identifier.aleph | 001030780 | |
thesis.degree.name | Ph.D. | |
thesis.degree.level | doktorské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Mathematical Linguistics | en_US |
thesis.degree.discipline | Matematická lingvistika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Philology | en_US |
thesis.degree.program | Filologie | cs_CZ |
uk.thesis.type | dizertační práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav českého národního korpusu | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Institute of the Czech National Corpus | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Matematická lingvistika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Mathematical Linguistics | en_US |
uk.degree-program.cs | Filologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Philology | en_US |
thesis.grade.cs | Prospěl/a | cs_CZ |
thesis.grade.en | Pass | en_US |
uk.abstract.cs | Představujeme platformu CETLEF určenou k počítačem asistované výuce češtiny, která obsahuje uživatelské rozhraní pro studenty i učitele a která nabízí deklinační cvičení s automatickou diagnostikou chyb. V rámci CETLEF byl vypracován formální model deklinace, který obsahuje detailní klasifikaci skoňovacích paradigmat a pravidla pro realizaci vokalických a konsonantických alternací. Tento model je užit k anotaci požadovaných forem v rámci gramatických cvičení, k prezentaci morfologického systému na plateformě určené studentřum a k diagnostice chyb. Diagnostika je založena na srovnávání chybné produkce s hypotetickými formami, které jsou generovány na základě kmenu požadované formy. Vyhodnocení této diagnostiky na materiálu shromážděném díky CETLEF ukazuje, že většina chyb mřuže být interpretována touto technikou. | cs_CZ |
uk.abstract.en | Our work presents the realization of a platform of computer-assisted language learning CETLEF, featuring on-line fill-in-the-blank exercises with automatic feedback on errors. CETLEF, consisting of a relational data base and author and learner interfaces, rendered necessary the definition of a model for declension in Czech. This model contains a detailed classification of the paradigms and rules for the realization of vocalic and consonantal alternations. It enables the morphological annotation of required forms, the didactic presentation of the morphological system of Czech on the learning platform, as well as the automatic error diagnosis. Diagnosis is carried out by the comparison of an erroneous production with hypothetical forms generated from the stem of the required form. An appraisal of the diagnosis of the productions collected on CETLEF shows that the vast majority of errors can be interpreted with the aid of this technique. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav českého národního korpusu | cs_CZ |
thesis.grade.code | P | |
dc.identifier.lisID | 990010307800106986 | |