Zobrazit minimální záznam

Popularization of science in Czech media
dc.contributor.advisorPoliaková, Karolína
dc.creatorZadražil, Ondřej
dc.date.accessioned2024-07-12T06:32:28Z
dc.date.available2024-07-12T06:32:28Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/191678
dc.description.abstractThe thesis deals with the formats used by the Czech media in popularizing science. In the theoretical part, the findings regarding science communication and science communication are presented, including possible stakeholders and strategic goals of communicators. Subsequently, the theoretical part presents the specifics of science popularisation itself, including its basic formats available within the theory. The theoretical part is followed by the methodology, which presents the way in which the categories of formats are constructed and how they are analysed for the main test. Prior to this, a pilot test is included to verify the correctness of the category settings, the selected sets of scientific topics and sufficient data saturation in four selected Czech media with popularization themes. Within the main test, 612 media outputs were analysed and the results of the analysis are subsequently presented in frequency tables. The output of the thesis is an overview of media formats used in the Czech media landscape presented on the basis of the compiled categorization. In the discussion part of the thesis, the findings are placed in the further context of the theoretical part of the thesis and possible recommendations for improving the effectiveness of popularisation of scientific topics are presented.en_US
dc.description.abstractPředkládaná diplomová práce se zabývá formáty, které česká média využívají při popularizaci vědy. V teoretické části jsou představeny poznatky ohledně vědecké komunikace a komunikace vědy, včetně možných stakeholderů a strategických cílů komunikátorů. Následně teoretická část představuje specifika samotné popularizace vědy včetně jejích základních formátů, které jsou v rámci teorie k dispozici. Na teoretickou část navazuje metodologie, v rámci které je představen způsob, jakým jsou konstruovány kategorie formátů, a způsob jejich analýzy pro hlavní test. Ještě před ním je zařazen pilotní test pro ověření správnosti nastavení kategorií, vybraných sad vědeckých témat a dostatečné saturovanosti dat ve čtyřech zvolených českých médií s popularizační tématikou. V rámci hlavního testu bylo zanalyzováno 612 mediálních výstupů a výsledky analýzy jsou následně představeny ve frekvenčních tabulkách. Výstupem práce je přehled mediálních formátů používaných v české mediální krajině představený na základě sestavené kategorizace. V diskusní části práce jsou zjištěné výstupy zasazeny do dalšího kontextu zjištěného v teoretické části práce a společně s tím jsou uvedena možná doporučení pro zlepšení efektivity popularizace vědeckých témat.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectscience popularizationen_US
dc.subjectstrategic communicationen_US
dc.subjectscience communicationen_US
dc.subjectscientific communicationen_US
dc.subjectmediaen_US
dc.subjectCzech mediaen_US
dc.subjectpopularizace vědycs_CZ
dc.subjectstrategická komunikacecs_CZ
dc.subjectkomunikace vědycs_CZ
dc.subjectvědecká komunikacecs_CZ
dc.subjectmédiacs_CZ
dc.subjectčeská médiacs_CZ
dc.titlePopularizace vědy v českých médiíchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-21
dc.description.departmentDepartment of Marketing Communication and Public Relationsen_US
dc.description.departmentKatedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId258156
dc.title.translatedPopularization of science in Czech mediaen_US
dc.contributor.refereeHejlová, Denisa
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineStrategická komunikacecs_CZ
thesis.degree.disciplineStrategic communicationen_US
thesis.degree.programStrategic communicationen_US
thesis.degree.programStrategická komunikacecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csStrategická komunikacecs_CZ
uk.degree-discipline.enStrategic communicationen_US
uk.degree-program.csStrategická komunikacecs_CZ
uk.degree-program.enStrategic communicationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPředkládaná diplomová práce se zabývá formáty, které česká média využívají při popularizaci vědy. V teoretické části jsou představeny poznatky ohledně vědecké komunikace a komunikace vědy, včetně možných stakeholderů a strategických cílů komunikátorů. Následně teoretická část představuje specifika samotné popularizace vědy včetně jejích základních formátů, které jsou v rámci teorie k dispozici. Na teoretickou část navazuje metodologie, v rámci které je představen způsob, jakým jsou konstruovány kategorie formátů, a způsob jejich analýzy pro hlavní test. Ještě před ním je zařazen pilotní test pro ověření správnosti nastavení kategorií, vybraných sad vědeckých témat a dostatečné saturovanosti dat ve čtyřech zvolených českých médií s popularizační tématikou. V rámci hlavního testu bylo zanalyzováno 612 mediálních výstupů a výsledky analýzy jsou následně představeny ve frekvenčních tabulkách. Výstupem práce je přehled mediálních formátů používaných v české mediální krajině představený na základě sestavené kategorizace. V diskusní části práce jsou zjištěné výstupy zasazeny do dalšího kontextu zjištěného v teoretické části práce a společně s tím jsou uvedena možná doporučení pro zlepšení efektivity popularizace vědeckých témat.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis deals with the formats used by the Czech media in popularizing science. In the theoretical part, the findings regarding science communication and science communication are presented, including possible stakeholders and strategic goals of communicators. Subsequently, the theoretical part presents the specifics of science popularisation itself, including its basic formats available within the theory. The theoretical part is followed by the methodology, which presents the way in which the categories of formats are constructed and how they are analysed for the main test. Prior to this, a pilot test is included to verify the correctness of the category settings, the selected sets of scientific topics and sufficient data saturation in four selected Czech media with popularization themes. Within the main test, 612 media outputs were analysed and the results of the analysis are subsequently presented in frequency tables. The output of the thesis is an overview of media formats used in the Czech media landscape presented on the basis of the compiled categorization. In the discussion part of the thesis, the findings are placed in the further context of the theoretical part of the thesis and possible recommendations for improving the effectiveness of popularisation of scientific topics are presented.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
thesis.grade.codeC
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV