Zobrazit minimální záznam

Marketing in online gaming environment aimed at children
dc.contributor.advisorRosenfeldová, Jana
dc.creatorHnátková, Petra
dc.date.accessioned2024-07-11T06:49:41Z
dc.date.available2024-07-11T06:49:41Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/191596
dc.description.abstractThe bachelor thesis focuses on the topic of marketing aimed at children in the online gaming environment, specifically on the children's perception and understanding of it. The theoretical part defines the concept of marketing aimed at children and deals with the associated legislation. It then examines marketing in the online gaming environment, its development and its form in two selected cases, i.e. within the Roblox gaming platform and in the Fortnite game. Subsequently, the thesis examines children's perceptions of marketing based on previous research and the critical perspective of experts on marketing in the online gaming environment aimed at children. The research part of the thesis investigates the perceptions and understandings of marketing to children in Roblox and Fortnite by children aged 8-17. The results of the quantitative questionnaire survey show that only two-fifths of children understand the marketing purpose of brands within games. However, this ability improves with age. At the same time, a possible correlation was found between understanding of the marketing purpose and two other factors: time spent with the games and interest in making purchases in both of the games.en_US
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá tématem marketingu cíleného na děti v online herním prostředí, konkrétně na jeho vnímáním a chápáním dětmi samotnými. Teoretická část vymezuje pojem marketing cílený na děti a zabývá se legislativou s ním spjatou. Následně se věnuje marketingu v online herním prostředí, jeho vývoji a jeho podobě na dvou vybraných případech, tedy v rámci herní platformy Roblox a ve hře Fortnite. Následně se práce věnuje vnímání marketingu dětmi na základě předchozích výzkumů a kritickému pohledu odborníků na marketing cílený na děti v online herním prostředí. Výzkumná část práce zjišťuje vnímání a chápání marketingu v Robloxu a Fortnite dětmi ve věku 8-17 let. Výsledky kvantitativního dotazníkového šetření ukazují, že pouze dvě pětiny dětí rozumí marketingovému záměru značek v rámci her. Tato schopnost se ovšem zlepšuje s věkem. Zároveň byla objevena možná korelace mezi porozuměním marketingovému účelu a dvěma dalšími faktory: časem stráveným u her a zájmem o nákupy v obou z her.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectadvertising and childrenen_US
dc.subjectteenagersen_US
dc.subjectonline gamesen_US
dc.subjectRobloxen_US
dc.subjectFortniteen_US
dc.subjectnew mediaen_US
dc.subjectreklama a dětics_CZ
dc.subjectdospívajícícs_CZ
dc.subjectonline hrycs_CZ
dc.subjectRobloxcs_CZ
dc.subjectFortnitecs_CZ
dc.subjectnová médiacs_CZ
dc.titleMarketing v prostředí online her cílený na dětics_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-20
dc.description.departmentDepartment of Marketing Communication and Public Relationsen_US
dc.description.departmentKatedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId263895
dc.title.translatedMarketing in online gaming environment aimed at childrenen_US
dc.contributor.refereeHoudek, Petr
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineKomunikační studia se specializací Marketingová komunikace a public relationscs_CZ
thesis.degree.disciplineCommunication Studies:Marketing Communication and Public Relationsen_US
thesis.degree.programCommunication Studiesen_US
thesis.degree.programKomunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csKomunikační studia se specializací Marketingová komunikace a public relationscs_CZ
uk.degree-discipline.enCommunication Studies:Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.degree-program.csKomunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enCommunication Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývá tématem marketingu cíleného na děti v online herním prostředí, konkrétně na jeho vnímáním a chápáním dětmi samotnými. Teoretická část vymezuje pojem marketing cílený na děti a zabývá se legislativou s ním spjatou. Následně se věnuje marketingu v online herním prostředí, jeho vývoji a jeho podobě na dvou vybraných případech, tedy v rámci herní platformy Roblox a ve hře Fortnite. Následně se práce věnuje vnímání marketingu dětmi na základě předchozích výzkumů a kritickému pohledu odborníků na marketing cílený na děti v online herním prostředí. Výzkumná část práce zjišťuje vnímání a chápání marketingu v Robloxu a Fortnite dětmi ve věku 8-17 let. Výsledky kvantitativního dotazníkového šetření ukazují, že pouze dvě pětiny dětí rozumí marketingovému záměru značek v rámci her. Tato schopnost se ovšem zlepšuje s věkem. Zároveň byla objevena možná korelace mezi porozuměním marketingovému účelu a dvěma dalšími faktory: časem stráveným u her a zájmem o nákupy v obou z her.cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis focuses on the topic of marketing aimed at children in the online gaming environment, specifically on the children's perception and understanding of it. The theoretical part defines the concept of marketing aimed at children and deals with the associated legislation. It then examines marketing in the online gaming environment, its development and its form in two selected cases, i.e. within the Roblox gaming platform and in the Fortnite game. Subsequently, the thesis examines children's perceptions of marketing based on previous research and the critical perspective of experts on marketing in the online gaming environment aimed at children. The research part of the thesis investigates the perceptions and understandings of marketing to children in Roblox and Fortnite by children aged 8-17. The results of the quantitative questionnaire survey show that only two-fifths of children understand the marketing purpose of brands within games. However, this ability improves with age. At the same time, a possible correlation was found between understanding of the marketing purpose and two other factors: time spent with the games and interest in making purchases in both of the games.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
thesis.grade.codeB
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV