Zobrazit minimální záznam

Cooperation between teaching assistant and teacher in primary school
dc.contributor.advisorSkutil, Martin
dc.creatorKosáková, Kateřina
dc.date.accessioned2024-07-08T10:28:11Z
dc.date.available2024-07-08T10:28:11Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/190858
dc.description.abstractin English The functional cooperation between the teaching assistant and the teacher serves not only for the high-quality integration of a student with special educational needs into the process of a regular school but also for harmonious functioning in the classroom. This diploma thesis therefore aims to find out how cooperation between teaching assistants and the teachers for whom the assistants work takes place in primary schools. A partial goal is to find out how school management perceives these collaborations and whether, from their point of view, collaboration in the workplace works. The theoretical part of the thesis is devoted to the definition of a teacher's assistant and his job content. This section further describes the communication and mutual cooperation of the teaching assistant within the school. The research investigation is designed as a quantitative study. The research respondents are teaching assistants, teachers who work with them and principals of primary schools in the Benešov district. Three self-constructed questionnaires were chosen as the research method. The results of the survey gave a comprehensive picture of the cooperation of teaching assistants with teachers, in primary schools, in the area of the Benešov district. The investigation revealed that cooperation...en_US
dc.description.abstractv českém jazyce Funkční spolupráce asistenta pedagoga a učitele neslouží pouze pro kvalitní začleňování žáka se speciálními vzdělávacími potřebami do procesu běžné školy, ale také k harmonickému fungování ve třídě. Tato diplomová práce si proto klade za cíl zjistit, jak na základních školách probíhá spolupráce mezi asistenty pedagoga a pedagogy, u kterých asistenti působí. Dílčím cílem je zjistit, jak tyto spolupráce vnímá vedení škol a zda z jejich pohledu spolupráce na pracovišti funguje. Teoretická část práce se věnuje vymezení asistenta pedagoga a jeho pracovní náplně. V této části je dále popsaná komunikace a vzájemná spolupráce asistenta pedagoga v rámci školy. Výzkumné šetření je navrženo jako kvantitativní studie. Respondenty výzkumu jsou asistenti pedagoga, učitelé, kteří s nimi spolupracují a ředitelé základních škol, na území okresu Benešov. Jako výzkumná metoda byly zvoleny tři dotazníky vlastní konstrukce. Výsledky šetření podaly ucelený obraz o spolupráci asistentů pedagoga s učiteli, na základních školách, na území okresu Benešov. V šetření vyšlo, že spolupráce mezi asistenty pedagoga a učiteli, je na těchto školách na poměrně kvalitní úrovni. Konflikty se ve většině případů objevovaly pouze výjimečně, nebo vůbec. Stejně tak tuto spolupráci vnímali i ředitelé škol. Klíčová slova...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectTeaching assistant|teacher|school communication|primary school|school managementen_US
dc.subjectAsistent pedagoga|učitel|komunikace ve škole|základní škola|řízení školycs_CZ
dc.titleSpolupráce asistenta pedagoga a učitele na základní školecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-10
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId254742
dc.title.translatedCooperation between teaching assistant and teacher in primary schoolen_US
dc.contributor.refereeKomárková, Tereza
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csv českém jazyce Funkční spolupráce asistenta pedagoga a učitele neslouží pouze pro kvalitní začleňování žáka se speciálními vzdělávacími potřebami do procesu běžné školy, ale také k harmonickému fungování ve třídě. Tato diplomová práce si proto klade za cíl zjistit, jak na základních školách probíhá spolupráce mezi asistenty pedagoga a pedagogy, u kterých asistenti působí. Dílčím cílem je zjistit, jak tyto spolupráce vnímá vedení škol a zda z jejich pohledu spolupráce na pracovišti funguje. Teoretická část práce se věnuje vymezení asistenta pedagoga a jeho pracovní náplně. V této části je dále popsaná komunikace a vzájemná spolupráce asistenta pedagoga v rámci školy. Výzkumné šetření je navrženo jako kvantitativní studie. Respondenty výzkumu jsou asistenti pedagoga, učitelé, kteří s nimi spolupracují a ředitelé základních škol, na území okresu Benešov. Jako výzkumná metoda byly zvoleny tři dotazníky vlastní konstrukce. Výsledky šetření podaly ucelený obraz o spolupráci asistentů pedagoga s učiteli, na základních školách, na území okresu Benešov. V šetření vyšlo, že spolupráce mezi asistenty pedagoga a učiteli, je na těchto školách na poměrně kvalitní úrovni. Konflikty se ve většině případů objevovaly pouze výjimečně, nebo vůbec. Stejně tak tuto spolupráci vnímali i ředitelé škol. Klíčová slova...cs_CZ
uk.abstract.enin English The functional cooperation between the teaching assistant and the teacher serves not only for the high-quality integration of a student with special educational needs into the process of a regular school but also for harmonious functioning in the classroom. This diploma thesis therefore aims to find out how cooperation between teaching assistants and the teachers for whom the assistants work takes place in primary schools. A partial goal is to find out how school management perceives these collaborations and whether, from their point of view, collaboration in the workplace works. The theoretical part of the thesis is devoted to the definition of a teacher's assistant and his job content. This section further describes the communication and mutual cooperation of the teaching assistant within the school. The research investigation is designed as a quantitative study. The research respondents are teaching assistants, teachers who work with them and principals of primary schools in the Benešov district. Three self-constructed questionnaires were chosen as the research method. The results of the survey gave a comprehensive picture of the cooperation of teaching assistants with teachers, in primary schools, in the area of the Benešov district. The investigation revealed that cooperation...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV