Distanční výuka anglického jazyka na střední škole
Distance learning of the English languague at secondary school
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/190826Identifiers
Study Information System: 254281
Collections
- Kvalifikační práce [23975]
Author
Advisor
Referee
Kropáč, Jiří
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Education
Department
Department of Education
Date of defense
10. 6. 2024
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Distanční výuka|e-learning|online|anglický jazyk|angličtina|střední škola|didaktika|technologie|pandemieKeywords (English)
distance learning|e-learning|online|English language|English|secondary school|high school|didactics|technology|pandemicPředkládaná diplomová práce se zabývá distanční výukou angličtiny na střední škole během protiepidemických opatření v roce 2020 a 2021. Cílem práce je popsat možnosti distanční výuky angličtiny v menší středoškolské skupině 10 - 16 žáků a analyzovat jejich přínos z pohledu žáků. Diplomová práce se skládá ze dvou částí. V teoretické části nejprve charakterizuje žáka z hlediska jeho vývoje a potřeb. Dále vymezuje specifika didaktiky anglického jazyka. V závěru teoretické části se z několika perspektiv zabývá e-learningem. Empirická část zkoumá na základě kvalitativního přístupu přínos distanční výuky z pohledu žáků. V závěru výzkumu pak nalezneme návrhy žáků na zlepšení e-learningové výuky. Smyslem této práce bylo získat od žáků zpětnou vazbu ohledně průběhu pandemické distanční výuky, a umožnit tak učiteli být na distanční výuku lépe připraven.
The thesis deals with distance learning of English at secondary school during the anti-epidemic measures in 2020 and 2021. The aim of the thesis is to describe the possibilities of distance learning of English in a small secondary school group of 10 - 16 students and to analyse their usefulness from the students' perspective. The thesis consists of two parts. The theoretical part firstly characterizes the pupil in terms of his personal development and needs. Then it defines the specifics of English language didactics. At the end of the theoretical part, it discusses e-learning from several perspectives. Based on a qualitative approach, the empirical part examines the usefulness of distance learning from the learners' perspective. The research then concludes with learners' suggestions for improving e-learning. The purpose of this work was to get feedback from students on the process of pandemic distance learning in order to enable the teacher to be better prepared for distance learning.