Search
Now showing items 1-7 of 7
Nedoslýchavý člověk v procesu edukace
Hard of hearing person in process of education
diploma thesis (DEFENDED)
Advisor: Hádková, Kateřina
Date Issued: 2017
Date of defense: 01. 06. 2017
Faculty / Institute: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstract: Diplomová práce se zabývá procesem edukace nedoslýchavých lidí. Práce vychází z příslušné odborné literatury a je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část práce shrnuje klasifikaci osob se sluchovým ...
The thesis deals with the process of education of hard of hearing people. The work is based on relevant professional literature and is divided into the theoretical and practical part. The theoretical part of the work sums ...
The thesis deals with the process of education of hard of hearing people. The work is based on relevant professional literature and is divided into the theoretical and practical part. The theoretical part of the work sums ...
Vzdělávání žáka s mentálním postižením ve škole hlavního vzdělávacího proudu: případová studie
Education of a Pupil with Mental Disability in a Mainstream School: A Case Study
bachelor thesis (DEFENDED)
Advisor: Štrinclová, Marta
Date Issued: 2022
Date of defense: 24. 05. 2022
Faculty / Institute: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstract not found
Klima školy v kontextu žáků s odlišným mateřským jazykem
The atmosphere of school in the context of pupils with different mother tongue
diploma thesis (DEFENDED)
Advisor: Marádová, Eva
Date Issued: 2021
Date of defense: 07. 09. 2021
Faculty / Institute: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstract: Tato diplomová práce se věnuje klimatu školy v kontextu žáků s odlišným mateřským jazykem (OMJ) a procesu začleňování žáků s OMJ do školy. Praktická část zkoumá konkrétní pražskou základní školu, kterou navštěvuje velké ...
This diploma thesis deals with the school climate in the context of pupils with different mother tongues and the process of integrating pupils with different mother tongues into the school. The practical research examines ...
This diploma thesis deals with the school climate in the context of pupils with different mother tongues and the process of integrating pupils with different mother tongues into the school. The practical research examines ...
Afirmativní přístupy v systému základního školství s důrazem na vzdělávání romských žáků
Affirmative approaches in the primary school system with a Focus on Educating Roma pupils
diploma thesis (DEFENDED)
Advisor: Šotolová, Eva
Date Issued: 2016
Date of defense: 27. 05. 2016
Faculty / Institute: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstract: Diplomová práce se zaměřuje na afirmativní přístupy v systému základního školství s důrazem na vzdělávání romských žáků. Zmiňuje historické souvislosti, které jsou významné pro pochopení této problematiky. Pozornost je ...
The diploma thesis deals with affirmative approaches in the primary school system, with a focus being placed on educating Roma pupils. It includes the historical context that is important to gain an understanding of the ...
The diploma thesis deals with affirmative approaches in the primary school system, with a focus being placed on educating Roma pupils. It includes the historical context that is important to gain an understanding of the ...
Pracovní a společenské uplatnění absolventů odborných učilišť
Employment and social integration of special vocational school's graduates
bachelor thesis (DEFENDED)
Advisor: Němec, Zbyněk
Date Issued: 2017
Date of defense: 11. 09. 2017
Faculty / Institute: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstract not found
Rozvoj dítěte s kombinovaným postižením na základě diagnozy Dandy-Walker syndrom
Development of a child with multiple disabilities based on the diagnosis Dandy-Walker syndrome
bachelor thesis (DEFENDED)
Advisor: Šumníková, Pavlína
Date Issued: 2016
Date of defense: 13. 09. 2016
Faculty / Institute: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstract not found
Postoje pedagogů základních škol k inkluzivnímu vzdělávání žáků s mentálním postižením
Attitudes of primary school teachers to inclusive education of children with mental disabilities
diploma thesis (DEFENDED)
Advisor: Němec, Zbyněk
Date Issued: 2017
Date of defense: 12. 09. 2017
Faculty / Institute: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstract: This diploma thesis deals with the issue of inclusive education of pupils with mental disabilities. The aim of the thesis is to find out what attitudes are occupied by primary school teachers and teachers of basic schools ...
Tato diplomová práce se zabývá problematikou inkluzivního vzdělávání žáků s mentálním postižením. Cílem práce je zjistit, jaké postoje zaujímají pedagogové základních škol a pedagogové základních škol praktických k ...
Tato diplomová práce se zabývá problematikou inkluzivního vzdělávání žáků s mentálním postižením. Cílem práce je zjistit, jaké postoje zaujímají pedagogové základních škol a pedagogové základních škol praktických k ...