Hledat
Zobrazují se záznamy 1-8 z 8
Žákovské strategie při řešení aditivních algoritmů
Pupils' strategies for solving additive algorithms
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Kloboučková, Jaroslava
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 20. 05. 2014
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Tato diplomová práce se zabývá strategiemi, které žáci užívají při řešení aditivních úloh. Teoretická část se zaměřuje na období mladšího školního věku, na proměnu školství ve 20. století a na operaci sčítání. Praktická ...
This thesis deals with the strategies that pupils use for solving additive tasks. The theoretical part focuses on younger-school ages, the transformation of education in the 20th century and the addition operation. The ...
This thesis deals with the strategies that pupils use for solving additive tasks. The theoretical part focuses on younger-school ages, the transformation of education in the 20th century and the addition operation. The ...
Záporná čísla v současné výuce matematiky na 1. stupni ZŠ
Negative numbers in contemporary primary school mathematics
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Slezáková, Jana
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 14. 01. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá tématem vyučování záporných čísel v matematice na 1. stupni ZŠ. Práce mapuje úlohy vyskytující se v učebnicích pro 1. i 2. stupeň ZŠ, kde je možno pracovat se zápornými čísly. Hlavní část práce ...
The aim of this thesis is to deal with teaching of negative numbers in mathematics in lower primary school. The thesis brings an overview of exercises related to negative numbers, which are available in textbooks dedicated ...
The aim of this thesis is to deal with teaching of negative numbers in mathematics in lower primary school. The thesis brings an overview of exercises related to negative numbers, which are available in textbooks dedicated ...
Prostředí Autobus ve vyučování matematice na 1. stupni ZŠ
Mathematical environment Bus in primary school
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Slezáková, Jana
Datum publikování: 2017
Datum obhajoby: 12. 01. 2017
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Tato práce se zabývá didaktickým matematickým prostředím Autobus realizovaným prostřednictvím úloh v učebnicích Hejný a kolektiv. Problematika je zaměřena na žáky čtvrtého ročníku ZŠ. Nejstěžejnějším bodem v teoretické ...
The diploma thesis deals with the topic of the mathematical environment Bus realized through mathematical tasks in textbooks Hejný et al. The issue is aimed at pupils of the fourth grade of primary school. The main point ...
The diploma thesis deals with the topic of the mathematical environment Bus realized through mathematical tasks in textbooks Hejný et al. The issue is aimed at pupils of the fourth grade of primary school. The main point ...
Stovková tabulka ve vyučování matematice na 1. stupni ZŠ
Hundred table in mathematics teaching in primary school
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Slezáková, Jana
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 19. 05. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Prostředí Stovková tabulka je jedno z matematických prostředí vytvořených autory učebnic matematiky nakladatelství FRAUS s Hejného metodou a v této práci je více prozkoumáno. Teoretická část pojednává o současném vyučování ...
The Hundred Table environment is one of the mathematical environments created by the authors of mathematics textbooks published by FRAUS using the Hejný Method, and this paper investigates it further. The theoretical section ...
The Hundred Table environment is one of the mathematical environments created by the authors of mathematics textbooks published by FRAUS using the Hejný Method, and this paper investigates it further. The theoretical section ...
Prostředí Rodokmen v matematice na 1. st. ZŠ
Environment of Family-tree in primary school mathematics
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Jirotková, Darina
Datum publikování: 2011
Datum obhajoby: 05. 01. 2011
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Prostředí Rodokmen je jedním z mnoha matematických prostředí uvedených v učebnicích nakladatelství FRAUS, jež vychází z koncepce RVP pro ZV. Toto prostředí je nástrojem pro budování matematických schémat v oblasti pojmů a ...
The Rodokmen (Family tree) environment is one of the many envirnments listed in Fraus publishing house textbooks based on the RVP pro ZV (The Framework Educatinal Programme for Basic Education). The environment offers a ...
The Rodokmen (Family tree) environment is one of the many envirnments listed in Fraus publishing house textbooks based on the RVP pro ZV (The Framework Educatinal Programme for Basic Education). The environment offers a ...
Sítě krychle jako prostředek pro rozvíjení geometrického myšlení žáků prvního stupně ZŠ
Cube nets as a tool for the development of geometrical thinking of primary school pupils
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Jirotková, Darina
Datum publikování: 2011
Datum obhajoby: 23. 05. 2011
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá tématem sítí krychle a jeho využití u žáků prvního stupně základních škol. Blíže se zabývá tvorbou a realizací úloh vhodných pro přirozené uchopení tohoto tématu u mladších žáků. Závěry jsou ...
The diploma theses deals with the koncept of cube net and its use with the primary schoul pupils. More closely it considers creation and application of tasks suitable for natural grasp of the subject for younger students. ...
The diploma theses deals with the koncept of cube net and its use with the primary schoul pupils. More closely it considers creation and application of tasks suitable for natural grasp of the subject for younger students. ...
Komparace řešitelských strategií matematických úloh žáků 1. st. ZŠ
Comparison of mathematical problem solving strategies of primary school pupils
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Jirotková, Darina
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 14. 01. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Cílem této diplomové práce je popsat úlohu pojetí výuky zejména v oblasti matematiky a porovnat řešitelské strategie matematických úloh žáků I. stupně ZŠ, jež jsou vedeni odlišnými přístupy. V teoretické části se zaměřuji ...
The aim of this dissertation is to describe the role of educational strategy especially in field of the teaching of mathematics and to compare the mathematical problem solving strategies of primary school pupils which are ...
The aim of this dissertation is to describe the role of educational strategy especially in field of the teaching of mathematics and to compare the mathematical problem solving strategies of primary school pupils which are ...
Didaktická hra jako prostředek otevírání geometrického světa
Didactic game as a way to open the world of geometry
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Jirotková, Darina
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 19. 05. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Cílem diplomové práce je zkoumat myšlenkové procesy žáků při řešení úloh z geometrického manipulativního prostředí Parkety. Toto prostředí Parkety jsem rozpracovala a uvedla typové úlohy. Popsala jsem také, do jakých ...
The aim of this thesis is to explore thinking processes of pupils when solving problems of geometric manipulative environment Parquets. I elaborated this environment Parquets and stated characteristic tasks. I have also ...
The aim of this thesis is to explore thinking processes of pupils when solving problems of geometric manipulative environment Parquets. I elaborated this environment Parquets and stated characteristic tasks. I have also ...