Hledat
Zobrazují se záznamy 1-5 z 5
Webové stránky ve výuce matematiky se zaměřením na lineární rovnice a funkce
Websites in teaching mathematics focused on linear equations and functions
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Mošna, František
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 19. 05. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: 1 Abstrakt: Cílem této diplomové práce je vytvořit webové stránky zaměřené na výuku lineárních rovnic a funkcí a ověřit jejich přínosnost z pohledu žáků a vybraných učitelů. Webové stránky jsou jednou z forem tzv. e-learningu. ...
1 Abstract: The aim of this thesis is to create websites focused on teaching linear equations and functions and verify their utility from the perspective of pupils and selected teachers. Websites are one of the form called ...
1 Abstract: The aim of this thesis is to create websites focused on teaching linear equations and functions and verify their utility from the perspective of pupils and selected teachers. Websites are one of the form called ...
Žákovská řešení slovních úloh vedoucích na kvadratickou rovnici
Students' solutions of word problems leading to quadratic equation
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Pilous, Derek
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 19. 05. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Cílem práce je zjistit, jak žáci řeší slovní úlohy vedoucí na kvadratické rovnice. Analyzovat, kde a proč v řešení dělají chyby a které části řešení jim naopak nečiní obtíže. V teoretické části práce se nachází analýza ...
The aim of the thesis is to find out students' reasoning of chosen word problem by using quadratic equation. The work focuses on specific errors end problems reported by students and evaluated by Newman's method of Error ...
The aim of the thesis is to find out students' reasoning of chosen word problem by using quadratic equation. The work focuses on specific errors end problems reported by students and evaluated by Newman's method of Error ...
Přechod žáků mezi základní a střední školou z hlediska výuky matematiky
Transfer from the lower to upper secondary school from the point of view of teaching mathematics
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Vondrová, Naďa
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 12. 01. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Tato práce má za cíl zhodnotit vliv přechodu žáků ze základní školy na střední školu z hlediska výuky matematiky. Byly vybrány 3 dívky ze stejné třídy devátého ročníku základní školy, které přešly na stejnou SŠ do stejné ...
This thesis is aimed at the transfer of pupils from lower to upper secondary schools from the point of view of teaching mathematics. Three pupils were selected who attended the same lower secondary school and moved to the ...
This thesis is aimed at the transfer of pupils from lower to upper secondary schools from the point of view of teaching mathematics. Three pupils were selected who attended the same lower secondary school and moved to the ...
Strategie žákovských řešení úloh rovnicového typu ve 4. a 5. ročníku ZŠ
Strategy of students' problem solving equation type in the 4th and 5th grade of primary school
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Slezáková, Jana
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 19. 05. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: V současné době se na školách kromě tradičního pojetí výuky matematice vyskytuje i způsob výuky Hejného metodou. Cílem této práce je porovnat dvě skupiny žáků (tradičně vedení a vedení Hejného metodou) a jejich strategie ...
Nowadays we can meet instead of the traditional approach to teaching math also Hejný method in schools. The aim of this thesis is to compare two groups of students (traditionally lead and lead by Hejný method) and their ...
Nowadays we can meet instead of the traditional approach to teaching math also Hejný method in schools. The aim of this thesis is to compare two groups of students (traditionally lead and lead by Hejný method) and their ...
Počitadlo v mateřské škole
Abacus at kindergarten
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Kaslová, Michaela
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 18. 01. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce zjišťuje, zda jsou děti v mateřské škole schopné akceptovat počítadlo při vybraných aktivitách/hrách, v rámci kterých si rozvíjí schopnosti a prohlubují dovednosti týkající se předmatematické gramotnosti. ...
This diploma thesis detects whether the children are in kindergarten able to accept the counter at selected activities/games. Children can develop dispositions within these activities/games and deepen skills related to ...
This diploma thesis detects whether the children are in kindergarten able to accept the counter at selected activities/games. Children can develop dispositions within these activities/games and deepen skills related to ...