Hledat
Zobrazují se záznamy 1-6 z 6
L'enseignement des langues vivantes aux écoles primaires en France et l'enseignement du français aux écoles primaires en République tchèque j
Primary education of foreign languages in France and primary education of french in the Czech Republic
Výuka cizích jazyků na základní škole ve Francii a výuka francouzštiny u nás
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Machleidtová, Silva
Datum publikování: 2012
Datum obhajoby: 28. 05. 2012
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: česky: Název diplomové práce: Výuka cizích jazyků ve Francii na prvním stupni ZŠ a výuka francouzštiny u nás na prvním stupni ZŠ Klíčová slova: cizí jazyk, francouzština, 1. stupeň ZŠ, výuka, učebnice Abstrakt: Hlavním ...
anglicky: Title of the thesis: Primary education of foreign languages in France and primary education of french in the Czech Republic Keywords: foreign language, french, primary school, education, class-books Abstract: The ...
anglicky: Title of the thesis: Primary education of foreign languages in France and primary education of french in the Czech Republic Keywords: foreign language, french, primary school, education, class-books Abstract: The ...
Enseignement du vocabulaire
Teaching vocabulary
Výuka slovní zásoby
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Klinka, Tomáš
Datum publikování: 2015
Datum obhajoby: 28. 05. 2015
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Tato práce prezentuje různé úhly pohledu na slovní zásobu s cílem definování její role ve výuce jazyků. V teoretické části jsou čtyři hlavní kapitoly: historie metodologií, psychologické a neurolingvistické aspekty výuky, ...
This thesis presents different points of view on vocabulary. Its aim is to define its role in language teaching. There are four main chapters in the theoretical part: history of methodologies, psychological and neurolinguistic ...
This thesis presents different points of view on vocabulary. Its aim is to define its role in language teaching. There are four main chapters in the theoretical part: history of methodologies, psychological and neurolinguistic ...
Les nouvelles approches dans la métodologie didaktique de FLE
New approaches in metodology of French as a foreign language.
Nové přístupy v metodologiivýuky francouzštiny jako cizího jazyka.
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Klinka, Tomáš
Datum publikování: 2018
Datum obhajoby: 12. 09. 2018
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce s názvem La phonétique dans l'enseignement du FLE selon l'approche actionnelle se zabývá pojetím fonetiky ve výuce FLE dle nového akčního přístupu. Práce je v úvodní části zaměřena na diachronní ...
The diploma thesis entitled Phonetics in the teaching of FLE according to the action- oriented approach deals with the concept of phonetics in teaching French as a foreign language according to the new action-oriented ...
The diploma thesis entitled Phonetics in the teaching of FLE according to the action- oriented approach deals with the concept of phonetics in teaching French as a foreign language according to the new action-oriented ...
L'enseignement du FLE sans manuel. Le rôle du phénomène ludique dans l'enseignement du FLE
Teaching French without schoolbook. The role of the game phenomena in French education.
Výuka francouzštiny jako cizího jazyka bez učebnice. Role fenoménu hry ve výuce FLE
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Klinka, Tomáš
Datum publikování: 2011
Datum obhajoby: 15. 09. 2011
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Cílem práce je představit hru jako fenomén, který je inspirací mnoha metodám při výuce francouzštiny, a podtrhnout myšlenku, že tyto metody nabízejí jiné možnosti, jak učit děti nezávisle na učebnici. Cílem není degradovat ...
The aim of the thesis is to present the phenomena of game that is an inspiration for many methods of teaching French, as well as to point out the idea of all the other options how to teach children independently of a ...
The aim of the thesis is to present the phenomena of game that is an inspiration for many methods of teaching French, as well as to point out the idea of all the other options how to teach children independently of a ...
Pojetí fonetiky v učebnicích francouzského jazyka
Approach to Phonetics in French Textbooks
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Nováková, Sylva
Datum publikování: 2017
Datum obhajoby: 29. 05. 2017
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Práce se zabývá proměnlivou rolí a zastoupením didaktiky fonetiky v historii výuky francouzštiny. Zkoumá všechna důležitá období (metodu gramaticko-překladovou, přímou, audio-orální, SGAV, komunikativní) včetně současného ...
This thesis deals with the changing role of phonetics in the history of teaching French as a foreign language. It provides a probe into the most significant methods of language teaching (the Grammar Translation Method, the ...
This thesis deals with the changing role of phonetics in the history of teaching French as a foreign language. It provides a probe into the most significant methods of language teaching (the Grammar Translation Method, the ...
Les premiers cours de FLE pour les débutants - Leçon zéro
Lesson "zero" in textbooks of the French as a foreign language
První hodiny ve francouzštině jako cizím jazyce pro začátečníky - Nultá lekce
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Klinka, Tomáš
Datum publikování: 2018
Datum obhajoby: 11. 09. 2018
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Tato práce se zabývá problematikou prvních hodin ve výuce francouzštiny jako cizího jazyka důležitých pro stimulování zájmu dětí pro výuku nového jazyka, které se často nazývají nultá lekce. Cílem práce je popsat a srovnat ...
This thesis deals with the issue of first lessons of teaching French as a foreign language which are important to stimulate children's interest in learning a new language, they are often called "lessons zero". ...
This thesis deals with the issue of first lessons of teaching French as a foreign language which are important to stimulate children's interest in learning a new language, they are often called "lessons zero". ...