Hledat
Zobrazují se záznamy 1-4 z 4
Využití školní zahrady ZŠ Hostýnská pro výuku přírodopisu
Using school garden to teach biology in ZŠ Hostýnská school
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Jančaříková, Kateřina
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 23. 05. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce má za cíl komplexně popsat přírodní podmínky na školní zahradě ZŠ Hostýnské a zhodnotit její využitelnost pro výuku přírodopisu. V teoretické části přestavuje význam školních zahrad pro výchovu a vzdělávání, ...
The thesis aims on complex description of environmental features of ZŠ Hostýnská school ground and evaluating its using for teaching biology. In theoretic part the importance of school grounds for educating is introduced, ...
The thesis aims on complex description of environmental features of ZŠ Hostýnská school ground and evaluating its using for teaching biology. In theoretic part the importance of school grounds for educating is introduced, ...
Analýza používaných učebnic přírodopisu a biologie z hlediska antropologie a morfologie a anatomie člověka
Analysis of used Natural history and Biology textbooks in terms of anthropology, the morphology and anatomy of human
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Vančata, Václav
Datum publikování: 2015
Datum obhajoby: 19. 01. 2015
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce "Analýza používaných učebnic přírodopisu a biologie z hlediska antropologie a morfologie a anatomie člověka" je převážně prací empirickou. Cílem bylo zjistit didaktickou vybavenost a obtížnost učebnic ...
The thesis "Analysis of used Natural history and Biology textbooks in terms of anthropology, the morphology and anatomy of human" is largely empirical work. The aim was to determine the didactis and the difficulty of ...
The thesis "Analysis of used Natural history and Biology textbooks in terms of anthropology, the morphology and anatomy of human" is largely empirical work. The aim was to determine the didactis and the difficulty of ...
Srovnání integrované a do jednotlivých předmětů rozdělené výuky přírodních věd na vzdělávací úrovni ISCED 2 v České republice a v Norském království
Comparison of the Integrated and Separated Approaches to the Natural Science Education at the ISCED 2 Level of Education in the Czech Republic and the Kingdom of Norway
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Jedličková, Tereza
Datum publikování: 2019
Datum obhajoby: 16. 01. 2019
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá srovnáním integrované výuky přírodních věd v Norském království a do jednotlivých předmětů rozdělené výuky přírodních věd v České republice na vzdělávací úrovni ISCED 2. Práce shrnuje problematiku ...
The present diploma thesis compares integrated education of natural science in the Norwegian Kingdom and education in the Czech Republic where natural science education is divided into a few separate subjects on the ISCED ...
The present diploma thesis compares integrated education of natural science in the Norwegian Kingdom and education in the Czech Republic where natural science education is divided into a few separate subjects on the ISCED ...
Alergeny ve výuce přírodopisu, biologie a chemie
Alergens in the Teaching of Natural Science, Biology and Chemistry
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Skýbová, Jana
Datum publikování: 2017
Datum obhajoby: 12. 09. 2017
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: The theme of the diploma thesis is allergens in the teaching of natural science, biology and chemistry. The subject and its aim is to find out the presence of allergens in selected classes of natural sciences (natural ...
Tématem diplomové práce jsou alergeny ve výuce přírodopisu, biologie a chemie. Předmětem a jejím cílem je zjistit jednak přítomnost alergenů ve vybraných třídách přírodovědných předmětů (přírodopisu, biologie, chemie), ale ...
Tématem diplomové práce jsou alergeny ve výuce přírodopisu, biologie a chemie. Předmětem a jejím cílem je zjistit jednak přítomnost alergenů ve vybraných třídách přírodovědných předmětů (přírodopisu, biologie, chemie), ale ...