Search
Now showing items 1-4 of 4
Možnosti zkvalitnění výuky žáků s odlišným mateřským jazykem na 1. stupni ZŠ
Improving teaching of pupils with different mother tongues at primary school
diploma thesis (DEFENDED)
Advisor: Stará, Jana
Date Issued: 2018
Date of defense: 21. 05. 2018
Faculty / Institute: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstract: Diplomová práce se zabývá možnostmi zkvalitnění výuky žáků s odlišným mateřským jazykem na 1. stupni ZŠ. V teoretické části je analyzována dostupná odborná literatura týkající se předmětného tématu. Práce odpovídá na otázky: ...
The diploma thesis deals with possibilities of improving the teaching of pupils with a different mother tongue at primary school level. The theoretical part analyzes the available literature on the subject. The thesis ...
The diploma thesis deals with possibilities of improving the teaching of pupils with a different mother tongue at primary school level. The theoretical part analyzes the available literature on the subject. The thesis ...
Specifika práce začínajícího učitele při začleňování žáka s odlišným mateřským jazykem na české primární škole
Specifics of the work of a novice teacher when integrating a pupil with a different mother tongue at a Czech primary school
diploma thesis (DEFENDED)
Advisor: Horáčková, Klára
Date Issued: 2018
Date of defense: 21. 05. 2018
Faculty / Institute: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstract: Tato práce se zabývá problematikou práce začínajícího učitele, v jehož třídě je přítomen žák s odlišným mateřským jazykem. Jejím cílem je zjistit jednotlivá specifika, která provázejí práci začínajících učitelů při začleňování ...
This thesis deals with the problematics of the work of a novice teacher, who has a pupil with a different mother tongue in his class. Its aim is to identify the specifics that usually accompany the work of novice teachers ...
This thesis deals with the problematics of the work of a novice teacher, who has a pupil with a different mother tongue in his class. Its aim is to identify the specifics that usually accompany the work of novice teachers ...
Vizualizace textu jako prostředek ke zlepšení dovednosti čtení s porozuměním u žáků s odlišným mateřským jazykem na 1. stupni ZŠ
Visualization of text as a means of improving the reading skills of understanding with pupils with a different mother tongue in primary school
diploma thesis (DEFENDED)
Advisor: Horáčková, Klára
Date Issued: 2018
Date of defense: 05. 09. 2018
Faculty / Institute: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstract: In my diploma thesis I am dealing with the problematics of reading comprehension by children with a different mother tongue (immigrant children) at the elementary school. I point out the importance of visualization in the ...
Ve své diplomové práci se zabývám problematikou spojenou s dovedností čtení s porozuměním u žáků s odlišným mateřským jazykem (dále jen OMJ) na 1. stupni ZŠ. Poukazuji na důležitost vizualizace vzdělávacího obsahu ve ...
Ve své diplomové práci se zabývám problematikou spojenou s dovedností čtení s porozuměním u žáků s odlišným mateřským jazykem (dále jen OMJ) na 1. stupni ZŠ. Poukazuji na důležitost vizualizace vzdělávacího obsahu ve ...
Využitelnost obrazových pomůcek a dalších metod a technik učení pro osvojování vybraných oblastí českého pravopisu žáky cizinci s ohledem na styly a typy učení
Usefulness of visual aids and other teaching methods and techniques for learning selected areas of Czech orthography by foreign pupils with regard to styles and types of learning
diploma thesis (DEFENDED)
Advisor: Horáčková, Klára
Date Issued: 2018
Date of defense: 05. 09. 2018
Faculty / Institute: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstract: The diploma thesis focuses on how it is suitable for pupils with different mother tongue to learn selected orthographic phenomena. The aim of the thesis is to find out which activities or methods the teacher can use to ...
Diplomová práce se zabývá problematikou osvojování vybraných oblastí pravopisu žáky s odlišným mateřským jazykem. Cílem práce je zmapovat, jaké aktivity či metody může učitel využít pro dosažení co nejvyšší zapamatovatelnosti ...
Diplomová práce se zabývá problematikou osvojování vybraných oblastí pravopisu žáky s odlišným mateřským jazykem. Cílem práce je zmapovat, jaké aktivity či metody může učitel využít pro dosažení co nejvyšší zapamatovatelnosti ...