Hledat
Zobrazují se záznamy 1-4 z 4
Pedagogické časopisy pro výuku dějepisu jako praktická metodická pomoc československému učiteli dějepisu v období 1948-1970
Journals of teaching history as a practical methodical support to Czechoslovak teachers of history in the period 1948-1970
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Mikeska, Tomáš
Datum publikování: 2011
Datum obhajoby: 06. 09. 2011
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Tato práce pojednává o výuce dějepisu v období 1948-1970. Zabývá se nikoli tím, jak výuka vypadala, neboť to nelze přesně detailně popsat, ale zaměřuje se na metodiku výuky dějepisu, tedy na to, jak se měl dějepis správně ...
This master thesis deals with history teaching from 1948 up to 1970. The main focus is not put on the way how the teaching looked really like, but it deals with the teaching methods how history should be taught. The major ...
This master thesis deals with history teaching from 1948 up to 1970. The main focus is not put on the way how the teaching looked really like, but it deals with the teaching methods how history should be taught. The major ...
Srovnání vybraných středoškolských českých a německých učebnic dějepisu
Comparison of selected Czech and German High school textbooks
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Parkan, František
Datum publikování: 2013
Datum obhajoby: 14. 01. 2013
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Anotace: Práce se věnuje srovnání vybraných současných českých a německých učebnic dějepisu pro střední školy. Analyzuje český a německý středoškolský systém se zaměřením na výuku dějepisu. Porovnává a přílohami dokládá ...
The topic of the presented thesis is a comparison of selected contemporary Czech and German history textbooks, designed for high schools. It analyzes the Czech and the German high school system, with a focus on the teaching ...
The topic of the presented thesis is a comparison of selected contemporary Czech and German history textbooks, designed for high schools. It analyzes the Czech and the German high school system, with a focus on the teaching ...
Problematika výuky moderních dějin na středních školách
Problematics of the History education at High schools
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Parkan, František
Datum publikování: 2012
Datum obhajoby: 05. 09. 2012
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: KLÍČOVÁ SLOVA: žák, učebnice, didaktická analýza, analýza funkcí učebnice, moderní dějiny, výuka, didaktické materiály, Rámcový vzdělávací program pro gymnázia Tématem diplomové práce je Problematika výuky moderních dějin ...
KEYWORDS: pupil, student's book, didactical analyses, students, student's book function analysis, modern history, tuition, didactical materials The thesis theme is 'The problematics of modern history education at secondary/high ...
KEYWORDS: pupil, student's book, didactical analyses, students, student's book function analysis, modern history, tuition, didactical materials The thesis theme is 'The problematics of modern history education at secondary/high ...
Obraz první republiky v učebnicích dějepisu 2. poloviny 20. století
Reflection of the First Czechoslovak Republic in the History of Textbooks in the Second Half of the 20th Century
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Havlůjová, Hana
Datum publikování: 2018
Datum obhajoby: 11. 09. 2018
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Tato diplomová práce se zabývá obrazem první republiky v učebnicích dějepisu ve 2. polovině 20. století. Hlavním záměrem práce je reflexe způsobu a proměny zpracování výkladu první republiky v učebnicích dějepisu vydávaných ...
This thesis deals with the image of the First Czechoslovak Republic as presented in history textbooks in the late 20th and early 21st centuries. The main goal of the thesis is to reflect the approach to and transformation ...
This thesis deals with the image of the First Czechoslovak Republic as presented in history textbooks in the late 20th and early 21st centuries. The main goal of the thesis is to reflect the approach to and transformation ...