Srovnání vybraných středoškolských českých a německých učebnic dějepisu
Comparison of selected Czech and German High school textbooks
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/58859Identifiers
Study Information System: 108152
Collections
- Kvalifikační práce [17739]
Author
Advisor
Referee
Mikeska, Tomáš
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - History
Department
Information is unavailable
Date of defense
14. 1. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
učebnice, srovnání, Německo, vzdělávací systém, střední škola, struktura, verbální část, názorná část, osvojování učiva, kontrolní aparát, orientační aparátKeywords (English)
textbook, comparison, Germany, educational system, high school, structure, verbal part, visual part, adoption of the subject matter, control method, orientation mechanismAnotace: Práce se věnuje srovnání vybraných současných českých a německých učebnic dějepisu pro střední školy. Analyzuje český a německý středoškolský systém se zaměřením na výuku dějepisu. Porovnává a přílohami dokládá pojetí struktur učebnic, prezentací verbálních a názorných, kontrolních aparátů a aparátů řídících osvojování učiva.
The topic of the presented thesis is a comparison of selected contemporary Czech and German history textbooks, designed for high schools. It analyzes the Czech and the German high school system, with a focus on the teaching history. It compares the structure of the textbooks, verbal and visual content, control methods and the adoption process of the subject matter.