Hledat
Zobrazují se záznamy 1-8 z 8
Současné učebnice dějepisu jako prostředek k rozvíjení historického myšlení žáků základních škol - příklad Velké francouzské revoluce
Contemporary history textbooks as a tool for developping historical thinking of the elementary school students - case of French Revolution
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Najbert, Jaroslav
Datum publikování: 2022
Datum obhajoby: 17. 01. 2022
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: This thesis inspects how the topic of French Revolution is presented in three chosen textbooks, corresponding exercise books and, in some cases, methodical guidelines for Czech elementary schools (textbooks by the publishing ...
Diplomová práce zkoumá zpracování tématu Velké francouzské revoluce ve třech vybraných učebnicích, korespondujících pracovních sešitech a případně metodických příručkách pro české základní školy (učebnice od nakladatelství ...
Diplomová práce zkoumá zpracování tématu Velké francouzské revoluce ve třech vybraných učebnicích, korespondujících pracovních sešitech a případně metodických příručkách pro české základní školy (učebnice od nakladatelství ...
Československo za komunistické totality ve filmu a seriálu a využití těchto ve výuce
Czechoslovakia under communist totalitarianism in film and series and their use for education
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Mikeska, Tomáš
Datum publikování: 2021
Datum obhajoby: 24. 05. 2021
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce se zaměřuje na vhodné a efektivní využití filmových a seriálových zpracování témat spadajících do období komunistické totality v Československu (tedy mezi lety 1948 a 1989, s důrazem na období 1948-1969). ...
This diploma thesis focuses on the appropriate and effective use of film and serial adaptations of topics falling into the period of communist totalitarianism in Czechoslovakia (that is between 1948 and 1989, with emphasis ...
This diploma thesis focuses on the appropriate and effective use of film and serial adaptations of topics falling into the period of communist totalitarianism in Czechoslovakia (that is between 1948 and 1989, with emphasis ...
Žáci s odlišným mateřským jazykem a výuka dějepisu
Pupils with different mother tongue and history teaching
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Havlůjová, Hana
Datum publikování: 2023
Datum obhajoby: 12. 09. 2023
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: The thesis deals with the issue of pupils with a different mother tongue and the difficulties they face in learning history. The theoretical part includes topics that affect pupils with different mother tongue in teaching, ...
á prác zabývá problematikou žáků s odlišným mateřským jazykem a nesnázemi, se kterými se potýkají při výuce dějepisu. oretická část zahrnuje témata, která žáků s OMJ při výuce dotýkají ř. legislativu ČR, početnost žáků OMJ ...
á prác zabývá problematikou žáků s odlišným mateřským jazykem a nesnázemi, se kterými se potýkají při výuce dějepisu. oretická část zahrnuje témata, která žáků s OMJ při výuce dotýkají ř. legislativu ČR, početnost žáků OMJ ...
Dolování a mincování v Kutné Hoře jako námět integrované tematické výuky v dějepise na druhém stupni základní školy
Mining and Minting in Kutna Hora as a Topic of Integrated Thematic Instruction in History Education in Secondary Schools
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Havlůjová, Hana
Datum publikování: 2018
Datum obhajoby: 28. 05. 2018
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část je věnována konceptu integrované tematické výuky, historii dolování stříbrné rudy a ražení mincí v Kutné Hoře. Praktická část představuje návrh ...
The diploma thesis consists of theoretical and practical part. The theoretical part is devoted to the concept of integrated thematic teaching, the history of silver ore mining and coinage in Kutná Hora. The practical part ...
The diploma thesis consists of theoretical and practical part. The theoretical part is devoted to the concept of integrated thematic teaching, the history of silver ore mining and coinage in Kutná Hora. The practical part ...
Obraz první republiky v učebnicích dějepisu 2. poloviny 20. století
Reflection of the First Czechoslovak Republic in the History of Textbooks in the Second Half of the 20th Century
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Havlůjová, Hana
Datum publikování: 2018
Datum obhajoby: 11. 09. 2018
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Tato diplomová práce se zabývá obrazem první republiky v učebnicích dějepisu ve 2. polovině 20. století. Hlavním záměrem práce je reflexe způsobu a proměny zpracování výkladu první republiky v učebnicích dějepisu vydávaných ...
This thesis deals with the image of the First Czechoslovak Republic as presented in history textbooks in the late 20th and early 21st centuries. The main goal of the thesis is to reflect the approach to and transformation ...
This thesis deals with the image of the First Czechoslovak Republic as presented in history textbooks in the late 20th and early 21st centuries. The main goal of the thesis is to reflect the approach to and transformation ...
Studená válka jako námět pro integrovanou tématickou výuku v dějepise na gymnáziu
Conceptual Integrated Approach to Teaching about Cold War at the Upper-secondary School
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Havlůjová, Hana
Datum publikování: 2015
Datum obhajoby: 25. 05. 2015
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce s názvem Studená válka jako námět pro integrovanou tematickou výuku v dějepise na gymnáziu předkládá téma studené války jako námět pro konkrétní projekt realizovaný v osmi hodinách dějepisu na vybraném ...
The thesis titled A Conceptual Integrated Approach to Teaching about the Cold War at the Upper-secondary School presents the topic of the Cold War as a subject matter for an educational project implemented into History ...
The thesis titled A Conceptual Integrated Approach to Teaching about the Cold War at the Upper-secondary School presents the topic of the Cold War as a subject matter for an educational project implemented into History ...
Využití písně jako didaktického prostředku v hodinách dějepisu
The Use Of Songs As A Didactic Tool In History Lessons
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Havlůjová, Hana
Datum publikování: 2023
Datum obhajoby: 22. 05. 2023
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: The use of music in the teaching of history brings new possibilities of working with a significant group of musical historical sources as well as modern song interpretations of historical events. This diploma thesis describes ...
Využívání hudby ve výuce dějepisu přináší nové možnosti práce s nezanedbatelnou skupinou hudebních historických pramenů i novodobých písňových zpracování dějinných událostí. Tato diplomová práce popisuje problematiku použití ...
Využívání hudby ve výuce dějepisu přináší nové možnosti práce s nezanedbatelnou skupinou hudebních historických pramenů i novodobých písňových zpracování dějinných událostí. Tato diplomová práce popisuje problematiku použití ...
Augustus, první císař římský. Srovnání historického filmu se skutečností a jeho didaktické využití
Imperium: Augustus. The comparison of the historical film with reality and its didactical use
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Skopek, Robert
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 03. 09. 2014
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce pojednává o životě a vládě Augusta, prvního císaře iulsko-claudijské dynastie, v komparaci s jediným hraným televizním filmem, který se této historické postavě věnuje. V úvodní části autorka analyzuje dějiny ...
The diploma thesis deals with the life and reign of Augustus, the first Roman emperor from the Julian-Claudian dynasty, and compares it to the only one television film about this historical figure. In the opening chapter, ...
The diploma thesis deals with the life and reign of Augustus, the first Roman emperor from the Julian-Claudian dynasty, and compares it to the only one television film about this historical figure. In the opening chapter, ...