Hledat
Zobrazují se záznamy 1-10 z 35
UV/VIS spektrofotometrie a možnosti jejího využití v rámci vzdělávání učitelů chemie
UV/VIS Spectrophotometry and Its Possibilities of Use in Teacher Education
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Kotoučová, Hana
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 25. 05. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Tato diplomová práce se týká využití UV/VIS spektrofotometrie v rámci vzdělávání učitelů chemie. V teoretické části práce shrnuje poznatky o optických metodách, jejich principech a rozdělení, a velká část je věnována právě ...
This master's thesis discusses the use of UV/VIS spectrophotometry in chemistry teacher education. Optical methods principles are described in theoretical part of the thesis, and. the main part is dedicated to UV-VIS ...
This master's thesis discusses the use of UV/VIS spectrophotometry in chemistry teacher education. Optical methods principles are described in theoretical part of the thesis, and. the main part is dedicated to UV-VIS ...
Ověření reaktivity flaviniových solí s N- a O-nukleofily pro případnou transformaci boronových kyselin na odpovídající aminy
Verification of flavinium salts reactivity with N- and O-nucleophiles for eventual transformation of boronic acids to corresponding amines
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Kotoučová, Hana
Datum publikování: 2017
Datum obhajoby: 12. 09. 2017
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Presented diploma thesis follows the long-term study running at the Department of Organic Chemistry at the University of Chemistry and Technology Prague in the field of using flavinium salts as catalysts of oxidation ...
Předkládaná diplomová práce navazuje na dlouhodobě studovanou problematiku na Ústavu organické chemie VŠCHT Praha v oblasti využití flaviniových solí jako katalyzátorů oxidačních reakcí. Cílem bylo ověřit reaktivitu ...
Předkládaná diplomová práce navazuje na dlouhodobě studovanou problematiku na Ústavu organické chemie VŠCHT Praha v oblasti využití flaviniových solí jako katalyzátorů oxidačních reakcí. Cílem bylo ověřit reaktivitu ...
HPLC a možnost jejího využití při vzdělávání budoucích učitelů chemie
HPLC and the Possibility of its Use in Teacher Education
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Kotoučová, Hana
Datum publikování: 2017
Datum obhajoby: 18. 01. 2017
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá teoretickými i praktickými aspekty vysokoúčinné kapalinové chromatografie (HPLC). Představuje ji jako jednu z nejčastěji používaných analytických metod. V teoretické části pojednává o instrumentaci ...
This diploma thesis is focused on theoretical and practical aspects of High performance liquid chromatography (HPLC). This method is introduced as one of the most frequently used current analytical methods. The theoretical ...
This diploma thesis is focused on theoretical and practical aspects of High performance liquid chromatography (HPLC). This method is introduced as one of the most frequently used current analytical methods. The theoretical ...
Nástroje pro tvorbu vzorců organických sloučenin a možnosti jejich využití ve výuce chemie
Tools for Creating Organic Compound Formulas and Possibilities of their Use in Chemistry Education
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Rusek, Martin
Datum publikování: 2013
Datum obhajoby: 18. 06. 2013
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Práce zkoumá vhodnost použití chemických editorů ve výuce organické chemie a přípravě na ni na základních školách a gymnáziích. Používá jak kvantitativní, tak kvalitativní metody výzkumu, a konstatuje, že chemické editory ...
The thesis explores suitability of software for drawing formulas in organic chemistry and its preparation in elementary and high schools. It uses both quantitative and qualitative research methods and notes that this kind ...
The thesis explores suitability of software for drawing formulas in organic chemistry and its preparation in elementary and high schools. It uses both quantitative and qualitative research methods and notes that this kind ...
Vizualizace edukačních experimentů
Visualization of Educational Experiments
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Holada, Karel
Datum publikování: 2012
Datum obhajoby: 30. 05. 2012
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Anotace: Diplomová práce vizualizuje edukační experimenty pomocí různých vizualizačních prostředků - video, kresba, tabulka, schéma, rovnice, popis. Slouží k vzdělávání učitelů chemie a tutoruje je k živému předvádění ...
Anotation: Thesis visualizes educational experiments using various visualization devices - video, drawing, table, diagram, equation description. It serves to educate chemistry teachers and tutors them a live demonstration ...
Anotation: Thesis visualizes educational experiments using various visualization devices - video, drawing, table, diagram, equation description. It serves to educate chemistry teachers and tutors them a live demonstration ...
Výzkum strategií uplatňovaných žáky při řešení problémových úloh z chemie
Research on Strategies Students Use when Solving Problem Tasks
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Rusek, Martin
Datum publikování: 2018
Datum obhajoby: 29. 05. 2018
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Tato práce se zabývá identifikací strategií, které žáci základní školy používají při řešení problémových úloh z chemie. Strategie byly zjišťovány prostřednictvím rozhovorů s žáky 9. ročníků. Rozhovory vedené metodou ...
The subject of this thesis is the identification of strategies, which are used by lower-secondary school students when solving problem tasks in chemistry. The strategies were identified during talks with ninth-grade students. ...
The subject of this thesis is the identification of strategies, which are used by lower-secondary school students when solving problem tasks in chemistry. The strategies were identified during talks with ninth-grade students. ...
Výuka základů chemie v mimoškolním prostředí jako prostředek rozvoje přírodovědné gramotnosti
Out-of-Classroom Chemistry Essentials Education as a Mean of Scientific Literacy Development
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Rusek, Martin
Datum publikování: 2018
Datum obhajoby: 29. 05. 2018
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Tato diplomová práce se zabývá aspektem mimoškolního vzdělávání chemie v kontextu konceptu přírodovědné gramotnosti. Tento koncept je zde přiblížen v souvislosti s RVP ZV a Kontextuálního modelu učení. Na základě popisu ...
This thesis deals with the aspect of outdoor education of chemistry in the context of the natural science literacy concept. This concept is approximated here in association with the curricula documents for secondary education ...
This thesis deals with the aspect of outdoor education of chemistry in the context of the natural science literacy concept. This concept is approximated here in association with the curricula documents for secondary education ...
Možnosti využití školních pokusů k rozvoji přírodovědné gramotnosti a pregramotnosti v preprimárním a primárním vzdělávání
Possibilities of the Use of School Experiments for Scientific Literacy and Pre-Literacy at Pre-Primary and Primary Education
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Rusek, Martin
Datum publikování: 2018
Datum obhajoby: 16. 01. 2018
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Hlavní náplní této diplomové práce je zjistit, jak učitelé podle jejich mínění přistupují v primárním a preprimárním stupni vzdělávání k zařazování přírodovědných pokusů do výuky, jaké jsou na zařazování pokusů do výuky ...
The main topic of this thesis focuses on finding out how teachers in primary and pre- primary education, according to their opinion, approach to incorporating science experiments into teaching, what are the conditions for ...
The main topic of this thesis focuses on finding out how teachers in primary and pre- primary education, according to their opinion, approach to incorporating science experiments into teaching, what are the conditions for ...
Specifické činnosti učitele chemie a jeho žáků na téma: Izomerizace
Specific activity of a chemistry teacher and his students on the theme: Isomerization
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Holada, Karel
Datum publikování: 2010
Datum obhajoby: 04. 06. 2010
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Mým úkolem bylo vytvořit metodiku pokusu na téma izomerizace pro učitele chemie a jeho žáků navštěvující střední školu. Zmíněný pokus optimalizovat z hlediska koncentrace výchozí látky a doby ozařování. Zvolit kritéria, ...
Mým úkolem bylo vytvořit metodiku pokusu na téma izomerizace pro učitele chemie a jeho žáků navštěvující střední školu. Zmíněný pokus optimalizovat z hlediska koncentrace výchozí látky a doby ozařování. Zvolit kritéria, ...
Mým úkolem bylo vytvořit metodiku pokusu na téma izomerizace pro učitele chemie a jeho žáků navštěvující střední školu. Zmíněný pokus optimalizovat z hlediska koncentrace výchozí látky a doby ozařování. Zvolit kritéria, ...
Dětské hry a hračky jako pomůcky ve výuce chemie
Games and Toys as Chemistry Teaching Aids
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Holada, Karel
Datum publikování: 2011
Datum obhajoby: 20. 09. 2011
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce je věnována studiu jedné z aktivizačních metod - hře. Při hře se žáci aktivně zapojují, jsou motivováni, jsou kreativní. Hlavním cílem práce je prozkoumání výhod, které přináší zavedení herních aktivit do ...
The thesis is devoted to the study of one of the methods of activation - the game. During the game, the students are involved actively, they are motivated and creative. The main aim is to explore the advantages of the ...
The thesis is devoted to the study of one of the methods of activation - the game. During the game, the students are involved actively, they are motivated and creative. The main aim is to explore the advantages of the ...