Hledat
Zobrazují se záznamy 1-8 z 8
Čtenářské strategie jako podpora porozumění předčítanému textu u dětí předškolního věku
Reading strategies for preschool children which promote an understanding of text
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Laufková, Veronika
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 23. 05. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Cílem práce bylo prokázat, že čtenářské strategie jsou vhodnou metodou pro podporu porozumění předčítanému textu u dětí předškolního věku. V teoretické části jsem se věnovala vymezení pojmu čtenářská pregramotnost, její ...
The aim of the study was to demonstrate that the reading strategies can be applied even for the preschool children. These strategies help children to understand the text read out aloud. In the theoretical part I am devoted ...
The aim of the study was to demonstrate that the reading strategies can be applied even for the preschool children. These strategies help children to understand the text read out aloud. In the theoretical part I am devoted ...
Využití beztextové obrázkové knihy, tzv. wimmelbuch, k rozvoji čtenářské pregramotnosti
Using of wimmelbook, a type of wordless picturebook, for pre-literacy development
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Laufková, Veronika
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 12. 09. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt nenalezen
Podpora a rozvoj čtenářské gramotnosti v mateřské škole prostřednictvím moderních autorských pohádek
Support and the development of pre-reading literacy by way of modern authorial fairy tales
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Laufková, Veronika
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 23. 05. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce je věnována podpoře a rozvoji čtenářské pregramotnosti v mateřské škole prostřednictvím moderních autorských pohádek. Teoretická část práce je zaměřena na vývoj dítěte předškolního věku v různých aspektech ...
The thesis is devoted to the promotion and development of reading pre-literacy in kindergarten through modern authorial fairy tales. The theoretical part is focused on the development of preschool age children in various ...
The thesis is devoted to the promotion and development of reading pre-literacy in kindergarten through modern authorial fairy tales. The theoretical part is focused on the development of preschool age children in various ...
Diagnostika úrovně porozumění číslu jako počtu u předškolních dětí
Diagnosis of preschool children's ability to understand quantitative property of numbers
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Chvál, Martin
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 18. 05. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt nenalezen
Dílna čtení v mateřské škole jako podpora rozvoje čtenářské pregramotnosti
Workshop reading in kindergarten to support the development of pre-literacy
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Laufková, Veronika
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 14. 09. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce Dílna čtení v mateřské škole jako podpora rozvoje čtenářské pregramotnosti sleduje nejprve v teoretické části charakteristiky dítěte předškolního věku a jeho možnosti. Dále uvádí, jakými způsoby je možné a ...
The thesis Reading Workshop in Kindergarten as a support for the development of reading literacy deals in the theoretical part with the characteristics of pre-school children and their capabilities. It further investigates ...
The thesis Reading Workshop in Kindergarten as a support for the development of reading literacy deals in the theoretical part with the characteristics of pre-school children and their capabilities. It further investigates ...
Čtenářský koutek a jeho role v rozvoji čtenářské pregramotnosti
Reading corner and his role in reading preliteracy
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Laufková, Veronika
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 23. 05. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Práce je založena na kvalitativní výzkumné činnosti, ve které byla využita metoda vícečetné případové studie na záměrně vybraných mateřských školách. Hlavní náplní práce je zorientování se v základních teoretických ...
This thesis is in its theoretical part focusing on reading literacy, reading pre-literacy, projects to promote literacy in the Czech Republic and reading corner in kindergarten.The research is based on qualitative research ...
This thesis is in its theoretical part focusing on reading literacy, reading pre-literacy, projects to promote literacy in the Czech Republic and reading corner in kindergarten.The research is based on qualitative research ...
Zápis do 1. třídy ZŠ. Případové studie zápisů do základních škol
Admission procedure to the first grade of primary education. Case studies of admission procedures
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Straková, Jana
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 12. 09. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce je věnována problematice zápisu dětí do 1. třídy základní školy. Toto téma je v současné době diskutované hlavně kvůli odlišnostem v přístupu jednotlivých škol k ověřování školní zralosti během zápisu. Práce ...
The diploma thesis focuses on issues of the school admission to the 1st grade of the primary school. Nowadays this topic is more and more often discussed mainly from perspective of the different approach of many primary ...
The diploma thesis focuses on issues of the school admission to the 1st grade of the primary school. Nowadays this topic is more and more often discussed mainly from perspective of the different approach of many primary ...
Jak hodnotí žáci a jejich rodiče zpětně přechod na víceleté gymnázium?
How Pupils and Their Parents Evaluate its Transfer to Multi-year Gymnasium?
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Greger, David
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 26. 05. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Víceletá gymnázia jsou dlouholetou součástí českého vzdělávacího systému a zároveň jsou v odborné společnosti jednou z nejdiskutovanější institucí z pohledu přínosnosti. Proto je realizována celá řada studií, které zjišťují ...
The multi-year gymnasium is a part of the Czech educational system for the long time. Those gymnasiums are one of the most discussed institutions in terms of usefulness. Various studies are made in dependence on that trying ...
The multi-year gymnasium is a part of the Czech educational system for the long time. Those gymnasiums are one of the most discussed institutions in terms of usefulness. Various studies are made in dependence on that trying ...