Hledat
Zobrazují se záznamy 1-10 z 276
Výuka lineární algebry na středních školách
Linear Algebra Education at Secondary School
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Jančařík, Antonín
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 07. 09. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Předkládaná diplomová práce s názvem Výuka lineární algebry na středních školách je rozdělena na část teoretickou a experimentální. Teoretická část se zabývá identifikací témat lineární algebry v učivu matematiky na středních ...
The submitted master thesis called Linear Algebra Education at Secondary School consists of a theoretical and an experimental part. The theoretical one deals with the identification of those linear algebra themes, which ...
The submitted master thesis called Linear Algebra Education at Secondary School consists of a theoretical and an experimental part. The theoretical one deals with the identification of those linear algebra themes, which ...
Využití didaktických her ve vyučování matematice na 2. stupni ZŠ
Use of didactical games in teaching mathematics at the lower secondary level
Diplomová práce (NEOBHÁJENO)
Vedoucí práce: Novotná, Jarmila
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 07. 09. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Tato diplomová práce s názvem "Využití didaktických her ve vyučování matematice na druhém stupni ZŠ" se zabývá problematikou využívání didaktických her v hodinách matematiky na druhém stupni základních škol. Tato práce je ...
This thesis entitled "Use of didactical games in teaching mathematics at the lower secondary level" deals with the use of educational games in math classes at secondary schools. This work is composed of two main parts, ...
This thesis entitled "Use of didactical games in teaching mathematics at the lower secondary level" deals with the use of educational games in math classes at secondary schools. This work is composed of two main parts, ...
Dělitelnost v 6. a 7. ročníku - učebnice a znalosti žáků
Divisibility in 6th and 7th grade - textbooks and knowledge of pupils
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Pilous, Derek
Datum publikování: 2017
Datum obhajoby: 09. 01. 2017
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Ve své diplomové práci Dělitelnosti v 6. a 7. ročníku - učebnice a znalosti žáků se zabývám různými aspekty výuky tohoto tématu na základních školách. Tato práce je rozdělena do tří kapitol. Zatímco první kapitola se věnuje ...
My theses called Divisibility at second grade - textbooks and knowledge of the pupils is devoted to different aspects of schooling of this topic at elementary schools. This work is divided into three chapters. Whilst the ...
My theses called Divisibility at second grade - textbooks and knowledge of the pupils is devoted to different aspects of schooling of this topic at elementary schools. This work is divided into three chapters. Whilst the ...
Porovnání metod výuky matematiky se zaměřením na geometrii
Comparing methods of mathematics teaching with a focus on geometry
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Tůmová, Veronika
Datum publikování: 2018
Datum obhajoby: 23. 05. 2018
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Cílem této diplomové práce je pozorovat, charakterizovat a reflektovat dvě nejznámější metody výuky matematiky - metodu tzv. klasickou a metodu podle profesora Hejného na příkladu dvou učitelů druhých tříd základní školy ...
The goal of this diploma thesis is to observe, characterize ale reflect two well-known methods of teaching mathematics - so-called classical method and method according to professor Hejný, on the example of two second grade ...
The goal of this diploma thesis is to observe, characterize ale reflect two well-known methods of teaching mathematics - so-called classical method and method according to professor Hejný, on the example of two second grade ...
Žákovské strategie při řešení aditivních algoritmů
Pupils' strategies for solving additive algorithms
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Kloboučková, Jaroslava
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 20. 05. 2014
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Tato diplomová práce se zabývá strategiemi, které žáci užívají při řešení aditivních úloh. Teoretická část se zaměřuje na období mladšího školního věku, na proměnu školství ve 20. století a na operaci sčítání. Praktická ...
This thesis deals with the strategies that pupils use for solving additive tasks. The theoretical part focuses on younger-school ages, the transformation of education in the 20th century and the addition operation. The ...
This thesis deals with the strategies that pupils use for solving additive tasks. The theoretical part focuses on younger-school ages, the transformation of education in the 20th century and the addition operation. The ...
Způsob výuky kombinatoriky na střední škole a jeho vliv na řešitelské strategie žáků
Ways of Teaching Combinatorics at the Secondary School and their Influence on Pupils' Solving Strategies
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Vondrová, Naďa
Datum publikování: 2015
Datum obhajoby: 13. 01. 2015
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá způsoby výuky kombinatoriky na střední škole. Konkrétně jsem analyzovala vybrané učebnice středních škol z hlediska zavedení pojmů a operací kombinatoriky a z hlediska typů použitých úloh. Dále ...
The diploma thesis deals with ways of teaching combinatorics at a secondary school. Specifically, I analyzed selected mathematics textbooks for secondary schools in terms of introducing concepts and operations of combinatorics ...
The diploma thesis deals with ways of teaching combinatorics at a secondary school. Specifically, I analyzed selected mathematics textbooks for secondary schools in terms of introducing concepts and operations of combinatorics ...
Záporná čísla v současné výuce matematiky na 1. stupni ZŠ
Negative numbers in contemporary primary school mathematics
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Slezáková, Jana
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 14. 01. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá tématem vyučování záporných čísel v matematice na 1. stupni ZŠ. Práce mapuje úlohy vyskytující se v učebnicích pro 1. i 2. stupeň ZŠ, kde je možno pracovat se zápornými čísly. Hlavní část práce ...
The aim of this thesis is to deal with teaching of negative numbers in mathematics in lower primary school. The thesis brings an overview of exercises related to negative numbers, which are available in textbooks dedicated ...
The aim of this thesis is to deal with teaching of negative numbers in mathematics in lower primary school. The thesis brings an overview of exercises related to negative numbers, which are available in textbooks dedicated ...
Zavádění obsahu mnohoúhelníků, zejména metodou uvolňování parametru, v primární škole
Introducing the area of polygons, particularly by method of releasing parameter in primary schools
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Kloboučková, Jaroslava
Datum publikování: 2017
Datum obhajoby: 12. 01. 2017
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Tato práce se zabývá popisem konstruktivisticky vedené výuky matematiky ve třetím ročníku základní školy se zaměřením na geometrii a konkrétně na jeden ze způsobů zavádění obsahu obecného trojúhelníku, který vyjadřuje vztah ...
This thesis deals with the description of constructive approach to teaching mathematics in the third grade of primary school. Teaching mathematics is focused on geometry, specifically on one way of introducing the area of ...
This thesis deals with the description of constructive approach to teaching mathematics in the third grade of primary school. Teaching mathematics is focused on geometry, specifically on one way of introducing the area of ...
Výuka matematiky za podpory outdoorových prvků
Teaching mathematics with the support of outdoor elements
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Jirotková, Darina
Datum publikování: 2018
Datum obhajoby: 08. 01. 2018
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Práce se zabývá outdoorovým vyučováním matematiky na prvním stupni základní školy. Rozvíjí současný zájem o outdoorovou výuku za využití aktuálních inovativních metod učení. Svým zaměřením má sloužit především jako inspirační ...
The thesis deals with outdoor teaching of mathematics at primary school level. It develops the current interest in outdoor teaching using current innovative learning methods. Its focus is to serve as an inspirational ...
The thesis deals with outdoor teaching of mathematics at primary school level. It develops the current interest in outdoor teaching using current innovative learning methods. Its focus is to serve as an inspirational ...
Paralely ve vývoji logického myšlení žáka a v dějinách logiky
Parallel between the development of the logical thinking of pupils and the history of logic
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Kvasz, Ladislav
Datum publikování: 2012
Datum obhajoby: 21. 05. 2012
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: 4 Abstrakt Diplomová práce Paralely ve vývoji logického myšlení žáka a v dějinách logiky se zabývá aplikací metody genetické paralely v oblasti logiky. Na vybraných logických zákonitostech ukazuje a srovnává jejich ...
5 Abstract Diploma thesis Parallel between the development of the logical thinking of pupils and the history of logic deals with aplications of method of genetic parallel in logic. On the selected logical problems are shown ...
5 Abstract Diploma thesis Parallel between the development of the logical thinking of pupils and the history of logic deals with aplications of method of genetic parallel in logic. On the selected logical problems are shown ...