Hledat
Zobrazují se záznamy 1-5 z 5
Comparing reactive techniques to classical planning for intelligent virtual agents
Comparing reactive techniques to classical planning for intelligent virtual agents
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Gemrot, Jakub
Datum publikování: 2012
Datum obhajoby: 03. 09. 2012
Fakulta / součást: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstrakt: Mnoho současných počítačových her lze popsat jako dynamické simulace běžící v reálném čase obývané autonomními inteligentními virtuálními agenty (IVA), kde většina struktury prostředí je neměnná a jednou z nejběžnějších ...
Many contemporary computer games can be described as dynamic real-time simulations inhabited by autonomous intelligent virtual agents (IVAs) where most of the environment structure is immutable and navigating through the ...
Many contemporary computer games can be described as dynamic real-time simulations inhabited by autonomous intelligent virtual agents (IVAs) where most of the environment structure is immutable and navigating through the ...
IVA Movement Quality Improvement for the Virtual Environment of Unreal Tournament 2004
Zvýšení kvality pohybu IVA ve virtuálním prostředí Unreal Tournament 2004
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Gemrot, Jakub
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 08. 09. 2014
Fakulta / součást: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstrakt: Název práce: Zvýšení kvality pohybu IVA ve virtuálním prostředí Unreal Tournament 2004 Autor: Bohuslav Macháč Katedra / Ústav: Kabinet software a výuky informatiky Vedoucí diplomové práce: Mgr. Jakub Gemrot, Kabinet software ...
Title: IVA Movement Quality Improvement for the Virtual Environment of Unreal Tournament 2004 Author: Bohuslav Macháč Department / Institute: Department of Software and Computer Science Education Supervisor of the master ...
Title: IVA Movement Quality Improvement for the Virtual Environment of Unreal Tournament 2004 Author: Bohuslav Macháč Department / Institute: Department of Software and Computer Science Education Supervisor of the master ...
Items and actions in 3D virtual environment Emohawkville
Předměty a akce v 3D prostředí Emohawkville
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Gemrot, Jakub
Datum publikování: 2013
Datum obhajoby: 09. 09. 2013
Fakulta / součást: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstrakt: Vývoj inteligentních virtuálních agentů je složitý úkol. Jedním z důležitých podúkolů je vytváření chování. Je vysoce žádoucí testovat chování inteligentních virtuálních agentů ve skutečném virtuálním světě, ne jen ve ...
Development of intelligent virtual agents is a complex task. One of the im- portant sub-tasks is creation of behaviors. It is highly desirable to test behaviors of intelligent virtual agents in an actual virtual world, not ...
Development of intelligent virtual agents is a complex task. One of the im- portant sub-tasks is creation of behaviors. It is highly desirable to test behaviors of intelligent virtual agents in an actual virtual world, not ...
Evaluace jazyků pro tvorbu chování inteligentních virtuálních agentů
Evaluation of languages for creating intelligent virtual agent behaviors
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Gemrot, Jakub
Datum publikování: 2013
Datum obhajoby: 10. 09. 2013
Fakulta / součást: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstrakt: Formalismů specializovaných na programování inteligentních virtuálních agentů (IVA) existuje několik desítek. Chybí ovšem evaluace, která by designérovi nového agenta poskytla základní přehled jejich použitelnosti v reálných ...
There are dozens of formalisms specialized programming intelligent virtual agents (IVA). However, there is lack of an evaluation, which would provide the designer of a new agent with an overview of their usability in ...
There are dozens of formalisms specialized programming intelligent virtual agents (IVA). However, there is lack of an evaluation, which would provide the designer of a new agent with an overview of their usability in ...
Navigation Mesh for the Virtual Environment of Unreal Tournament 2004
Navigační Mesh pro Virtuální prostředí Unreal Tournament 2004
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Gemrot, Jakub
Datum publikování: 2013
Datum obhajoby: 10. 09. 2013
Fakulta / součást: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstrakt: Navigační mesh je forma reprezentace virtuálního prostředí, která umožňuje efektivní navigaci inteligentních virtuálních agentů. Tato práce se zabývá zavedením používání navigačního meshe pro inteligentní virtuální agenty ...
Navigation mesh is a form of representation of a virtual environment, which allows effective navigation of intelligent virtual agents. This thesis deals with the development of a navigation mesh for the intelligent virtual ...
Navigation mesh is a form of representation of a virtual environment, which allows effective navigation of intelligent virtual agents. This thesis deals with the development of a navigation mesh for the intelligent virtual ...