Items and actions in 3D virtual environment Emohawkville
Předměty a akce v 3D prostředí Emohawkville
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/52100Identifikátory
SIS: 135054
Katalog UK: 990016224340106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [11978]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Pešková, Klára
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Softwarové systémy
Katedra / ústav / klinika
Katedra softwaru a výuky informatiky
Datum obhajoby
9. 9. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
3D virtuální prostředí, inteligentní virtuální agenti, akce a procesyKlíčová slova (anglicky)
3D virtual environments, intelligent virtual agents, actions and processesVývoj inteligentních virtuálních agentů je složitý úkol. Jedním z důležitých podúkolů je vytváření chování. Je vysoce žádoucí testovat chování inteligentních virtuálních agentů ve skutečném virtuálním světě, ne jen ve zjednodušené náhražce. Během posledních několika let byla vyvinuta platforma Pogamut, která umožňuje testování chování inteligentních virtuálních agentů v několika herních světech, ale žádný nekombinuje složitost, dynamičnost a rozšiřitelnost. Bylo proto rozhodnuto vyplnit tuto mezeru vytvořením virtuálního světa EmohawkVille. EmohawkVille je virtuální svět každodenního života viděný z pohledu první osoby. Účelem této práce je vysvětlit, proč je EmohawkVille potřeba, a zdokumentovat vlastnosti, návrh a vývoj EmohawkVillu a jeho Pogamutího modulu. Práce navíc prezentuje case study, která potvrzuje vhodnost EmohawkVillu k experimentování s inteligentními virtuálními agenty. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Development of intelligent virtual agents is a complex task. One of the im- portant sub-tasks is creation of behaviors. It is highly desirable to test behaviors of intelligent virtual agents in an actual virtual world, not in a simplified sub- stitute. Over the past several years the Pogamut platform has been developed, which allows intelligent virtual agent behaviors to be tested in several gaming worlds, but none combines complexity, dynamicity and extensibility. It was de- cided to fill the gap by creating the EmohawkVille virtual world. EmohawkVille is a first-person virtual world in a day-to-day life setting. The purpose of this thesis is to explain why is EmohawkVille needed and to document features, de- sign and development of EmohawkVille and its Pogamut module. The thesis also presents results of a case study that confirms the EmohawkVille's suitability for experiments concerning intelligent virtual agent behaviors.
