Hledat
Zobrazují se záznamy 1-10 z 386
Learning picture languages using restarting automata
Učení jazykových obrázků pomocí restartovacích automatů
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Mráz, František
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 27. 05. 2014
Fakulta / součást: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstrakt: Ačkoliv existuje mnoho modelů automatů pracujících nad dvojrozměrnými vstupy (obrázky), málokdo se dosud zabýval tématem učení těchto automatů. V této práci představujeme nový model zvaný dvojrozměrný restartovací automat ...
There are many existing models of automata working on two-dimensional inputs (pictures), though very little work has been done on the subject of learning of these automata. In this thesis, we introduce a new model called ...
There are many existing models of automata working on two-dimensional inputs (pictures), though very little work has been done on the subject of learning of these automata. In this thesis, we introduce a new model called ...
Vizualizace velkých dat
Big data visualization
Vizualizace velkých dat
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Pelikán, Josef
Datum publikování: 2018
Datum obhajoby: 22. 06. 2018
Fakulta / součást: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstrakt: Nowadays, data are an integral part of our lives. Their volume is growing every day, and it often prevents us from understanding what these data means. The object of this thesis is to develop an application for large dataset ...
V dnešnej dobe sú dáta neoddeliteľnou súčasťou nášho života. Ich objem každým dňom narastá a často nám ich množstvo bráni v pochopení toho, čo pre nás vlastne tieto dáta znamenajú. Cieľom tejto práce je preto vyvinúť ...
V dnešnej dobe sú dáta neoddeliteľnou súčasťou nášho života. Ich objem každým dňom narastá a často nám ich množstvo bráni v pochopení toho, čo pre nás vlastne tieto dáta znamenajú. Cieľom tejto práce je preto vyvinúť ...
Umělá inteligence pro real-time strategické počítačové hry
Artificial intelligence for real-time strategic games
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Brom, Cyril
Datum publikování: 2007
Datum obhajoby: 18. 09. 2007
Fakulta / součást: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstrakt: Real-time strategické hry (RTS) jsou mezi hráči počítačových her jedním z nejoblíbenějších žánrů. Přesto existuje jen málo prací, které by se tímto žánrem zabývaly. V této práci se zabýváme problémem výběru akcí pro jednotky ...
Among the computer game players, real-time strategy games (RTS) are one of the most popular genres. Despite of this fact, there is a very low number of publications concerning this genre. In this thesis we study the problem ...
Among the computer game players, real-time strategy games (RTS) are one of the most popular genres. Despite of this fact, there is a very low number of publications concerning this genre. In this thesis we study the problem ...
Real-time Fur Rendering
Vykreslování srsti v reálném čase
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Kmoch, Petr
Datum publikování: 2009
Datum obhajoby: 22. 06. 2009
Fakulta / součást: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstrakt: Zobrazování srsti představuje důležitou oblast počítačové grafi ky, nebot' přesvědčivé zobrazovaná srst je zásadni pro realističnost her a animovaných filmů. V této práci je představena nová metoda zobrazování srsti založená ...
Rendering of fur is an important area of computer graphics, because visually convincing fur is essential for realism of games and computer generated imagery. This thesis presents a novel technique for fur rendering based ...
Rendering of fur is an important area of computer graphics, because visually convincing fur is essential for realism of games and computer generated imagery. This thesis presents a novel technique for fur rendering based ...
Plausibilní model chování potkana
Plausible computational model of a rodent behaviour
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Brom, Cyril
Datum publikování: 2008
Datum obhajoby: 24. 06. 2008
Fakulta / součást: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstrakt: V této práci jsou prezentovány dva různé výpočetní modely simulující chování potkana při behaviorálním úkonu. První z nich vychází z technik zpětnovazebního učení, druhý reprezentuje postup obvyklý pro modely, které se ...
Two different computational models are presented. These models simulate behaviour of a rat during a laboratory experiment focused on spatial cognition. First model arises from principles of reinforcement learning while ...
Two different computational models are presented. These models simulate behaviour of a rat during a laboratory experiment focused on spatial cognition. First model arises from principles of reinforcement learning while ...
Maximizing Computational Power by Neuroevolution
Maximalizace výpočetní síly neuroevolucí
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Mráz, František
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 12. 09. 2016
Fakulta / součást: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstrakt: Echo state networks jsou speciálním typem rekurentních neuronových sítí. Nedávný výzkum ukázal, že výkon echo state networks je nejvyšší na přechodu mezi uspořádaným a chaotickým režimem, takzvané hranici chaosu. Tato práce ...
Echo state networks represent a special type of recurrent neural networks. Recent papers stated that the echo state networks maximize their computational performance on the transition between order and chaos, the so-called ...
Echo state networks represent a special type of recurrent neural networks. Recent papers stated that the echo state networks maximize their computational performance on the transition between order and chaos, the so-called ...
Analýza výsledků modelování částicových jevů v počítačových hrách
Analýza výsledků modelování částicových jevů v počítačových hrách
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Boldyš, Jiří
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 08. 09. 2014
Fakulta / součást: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstrakt: Hlavním tématem této práce je návrh metody, která umožňuje porovnávání výstupů z ručně nastaveného částicového systému se vzorovým videem pozorovaného jevu. Pro jednoduchost se práce zaměřuje výhradně na kouřové efekty a ...
The main subject of this thesis is to design a method that is able to compare the outputs of a manually set up particle system with a video template of a simulated particle phenomenon. For the sake of simplicity, this work ...
The main subject of this thesis is to design a method that is able to compare the outputs of a manually set up particle system with a video template of a simulated particle phenomenon. For the sake of simplicity, this work ...
Vizualizace algoritmů
Algorithm Visualisation
Vizualizace algoritmů
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Senft, Martin
Datum publikování: 2006
Datum obhajoby: 18. 09. 2006
Fakulta / součást: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstrakt: Knižnica animelib je určená pre užívateľsky prívetivú vizualizáciu algoritmov. Dôraz je kladený na to, aby programátor nemusel písať veľa kódu, ktorý sa týka vizualizácie, a tiež nemusel príliš prispôsobovať jeho vlastný ...
Animelib is Java library, which visualizes data structures. It is designated for user-friendly visualization of algorithms. User-friendlyness is done in two ways - programmer of algorithm has much less graphics code to ...
Animelib is Java library, which visualizes data structures. It is designated for user-friendly visualization of algorithms. User-friendlyness is done in two ways - programmer of algorithm has much less graphics code to ...
A Calibrated Real-World Colour Picker for Augmented Reality Applications
Kalibrovaný výběr skutečných barev pro aplikace v rozšířené realitě
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Wilkie, Alexander
Datum publikování: 2019
Datum obhajoby: 05. 09. 2019
Fakulta / součást: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstrakt: Tato diplomová práce popisuje proces tvorby mobilního nástroje pro rozšířenou realitu, který umožní designérům, architektům a výzkumníkům výběr přesné barevné informace z reálného prostředí. Aplikace také umožní nalézt ...
This thesis describes the process of creating an augmented reality mobile application which allows designers, architects and researchers to retrieve accurate colour information picked from the real-world environment. ...
This thesis describes the process of creating an augmented reality mobile application which allows designers, architects and researchers to retrieve accurate colour information picked from the real-world environment. ...
Určování ostrosti a segmentace obrazu
Local sharpness prediction and image segmentation
Určování ostrosti a segmentace obrazu
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Šikudová, Elena
Datum publikování: 2018
Datum obhajoby: 22. 06. 2018
Fakulta / součást: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstrakt: The problem of automatic segmentation turned out to be complicated andtothisday, notcompletelysolved.Sinceitisacomplexproblem,thispaperis not- tryingtosolveitinitsmostgeneralform. Instead,itisfocusedonautomatic, bina- ...
Problém automatickej segmentácie obrazu sa ukázal byť zložitý a dodnes nie zcela vyriešený. Kedže sa jedná o tak komplexný problém, táto práca sa ho ne- pokúša riešiť vo svojej najobecnejšej podobe. Namiesto toho sa zameriava ...
Problém automatickej segmentácie obrazu sa ukázal byť zložitý a dodnes nie zcela vyriešený. Kedže sa jedná o tak komplexný problém, táto práca sa ho ne- pokúša riešiť vo svojej najobecnejšej podobe. Namiesto toho sa zameriava ...