Hledat
Zobrazují se záznamy 1-10 z 13
Redukční automaty a syntaktické chyby
Reducing Automata and Syntactic Errors
Rigorózní práce (UZNÁNO)
Datum publikování: 2013
Datum obhajoby: 11. 02. 2013
Fakulta / součást: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstrakt: Tato práce se zabývá redukčními automaty, jejich normalizacemi a využitím pro (robustní) redukční analýzu a lokalizaci syntaktických chyb pro jazyky ze třídy DCFL. Redukční automat navazuje na restartovací automat, od ...
This thesis deals with reducing automata, their normalization, and their application for a (robust) reduction analysis and localization of syntactic errors for deterministic context-free languages (DCFL). A reducing automaton ...
This thesis deals with reducing automata, their normalization, and their application for a (robust) reduction analysis and localization of syntactic errors for deterministic context-free languages (DCFL). A reducing automaton ...
Učení restartovacích automatů genetickými algoritmy
Machine learning of restarting automata using genetic algorithms
Rigorózní práce (UZNÁNO)
Datum publikování: 2007
Datum obhajoby: 25. 04. 2007
Fakulta / součást: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstrakt nenalezen
Bridge-hledání optimálních strategií
Bridge - computing optimal strategies
Rigorózní práce (UZNÁNO)
Datum publikování: 2009
Datum obhajoby: 24. 03. 2009
Fakulta / součást: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstrakt: We give a theoretical model of the game Bridge and its simplified variation. We construct an algorithm for the best response against any given strategy in this model. Then we construct an algorithm for an optimal strategy ...
Předkládáme teoretický model hry Bridge a její zjednodušené varianty. Na tomto teoretickém modelu konstruujeme algoritmus optimální protistrategie hráče proti dané strategii, dále algoritmus založený na iteraktivní metodě ...
Předkládáme teoretický model hry Bridge a její zjednodušené varianty. Na tomto teoretickém modelu konstruujeme algoritmus optimální protistrategie hráče proti dané strategii, dále algoritmus založený na iteraktivní metodě ...
Přeurčené soustavy intervalových lineárních rovnic
Overdetermined systems of interval linear equations
Rigorózní práce (UZNÁNO)
Vedoucí práce: Hladík, Milan
Datum publikování: 2017
Datum obhajoby: 30. 11. 2017
Fakulta / součást: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstrakt: Tato práce se zabývá přeurčenými soustavami intervalových lineárních rovnic. První část se skládá z úvodu do intervalové aritmetiky a intervalové lineární algebry a základní teorie intervalových lineárních systémů. Ve druhé ...
This work is focused on overdetermined systems of interval linear equati- ons. First part consists of introduction to interval arithmetics and interval linear algebra and basic theory of interval linear systems. In the ...
This work is focused on overdetermined systems of interval linear equati- ons. First part consists of introduction to interval arithmetics and interval linear algebra and basic theory of interval linear systems. In the ...
Porovnávání přirozeného a umělého učení
A comparison between natural and artificial learning
Rigorózní práce (UZNÁNO)
Datum publikování: 2008
Datum obhajoby: 24. 05. 2008
Fakulta / součást: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstrakt: This paper deals with design and implementation of an evolutionary system for control of an autonomous mobile robot. This system should make possible an adaptation to a group of tasks, that can be similarly defined for a ...
Práce se zabývá návrhem a implementací evolučního systému pro řízení autonomního mobilního robota. Tento systém by mu měl umožňovat adaptaci na třídu úloh, kterou lze srovnatelně definovat i pro skutečného živočicha, který ...
Práce se zabývá návrhem a implementací evolučního systému pro řízení autonomního mobilního robota. Tento systém by mu měl umožňovat adaptaci na třídu úloh, kterou lze srovnatelně definovat i pro skutečného živočicha, který ...
Dynamické problémy s podmínkami
Dynamic Constraint Satisfaction Problems
Rigorózní práce (OBHÁJENO)
Datum publikování: 2006
Datum obhajoby: 29. 06. 2006
Fakulta / součást: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstrakt: Constraint satisfaction problems (CSPs) are a type of combinatorial (optimization) problems that invite much interest in many practical applications. CSP is defined by a set of variables, to which values must be assigned, ...
Problémy splňování podmínek (CSP) jsou s vzhledem k možnostem praktického použití velmi zkoumanou oblastí kombinatorického prohledávání (optimalizace). CSP je definován množinou proměnných, kterým mají být přiřazeny hodnoty, ...
Problémy splňování podmínek (CSP) jsou s vzhledem k možnostem praktického použití velmi zkoumanou oblastí kombinatorického prohledávání (optimalizace). CSP je definován množinou proměnných, kterým mají být přiřazeny hodnoty, ...
Třídy Booleovských formulí s efektivně řešitelným SATem.
Classes of Boolean Formulae with effectively soluable SAT.
Rigorózní práce (UZNÁNO)
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 09. 04. 2014
Fakulta / součást: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstrakt: Práce se zabývá třídami Booleovských formulí, pro které je problém splnitelnosti (SAT) řešitelný v polynomiálním čase. Zkoumá chování těchto tříd vzhledem k základním operacím s formulemi (komplementaci literálu, komplementaci ...
This work studies classes of Boolean formulae with polynomially solvable satsiability problem (SAT). It investigates the behavior of these classes with respect to basic operation with formulae (variable and literal ...
This work studies classes of Boolean formulae with polynomially solvable satsiability problem (SAT). It investigates the behavior of these classes with respect to basic operation with formulae (variable and literal ...
Extrakce znalostí pomocí vrstevnatých neuronových sítí
Knowledge Extraction with BP-netwoks
Rigorózní práce (UZNÁNO)
Datum publikování: 2011
Datum obhajoby: 16. 06. 2011
Fakulta / součást: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstrakt: Název práce: Extrakce znalostí pomocí vrstevnatých neuronových sítí Autor: Zuzana Reitermanová Katedra: Katedra softwarového inženýrství Vedoucí diplomové práce: Doc. RNDr. Iveta Mrázová, CSc. e-mail vedoucího: ...
Title: Knowledge Extraction with BP-networks Author: Zuzana Reitermanová Department: Katedra softwarového inženýrství Supervisor: Doc. RNDr. Iveta Mrázová, CSc. Supervisor's e-mail address: mrazova@ksi.ms.mff.cuni.cz ...
Title: Knowledge Extraction with BP-networks Author: Zuzana Reitermanová Department: Katedra softwarového inženýrství Supervisor: Doc. RNDr. Iveta Mrázová, CSc. Supervisor's e-mail address: mrazova@ksi.ms.mff.cuni.cz ...
Efektivní algoritmy oveřování cílů v počítačových hrách
Effective Algorithms for Verifying Goals in Computer Games
Rigorózní práce (UZNÁNO)
Vedoucí práce: Hric, Jan
Datum publikování: 2010
Datum obhajoby: 24. 05. 2010
Fakulta / součást: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstrakt: In the present work we study non-uniform methods for searching game trees of two player games with perfect information. Particularly the non-uniformity based on threats as realized in lambda search and dual-lambda search ...
Tato práce se zabývá neuniformními metodami prohledávání stromů her dvou hráčů s úplnou informací. Konkrétně je zkoumána neuniformita založená na hrozbách realizovaná v podobě algoritmů lambda search a dual-lambda search. ...
Tato práce se zabývá neuniformními metodami prohledávání stromů her dvou hráčů s úplnou informací. Konkrétně je zkoumána neuniformita založená na hrozbách realizovaná v podobě algoritmů lambda search a dual-lambda search. ...
Umělá inteligence pro real-time strategické počítačové hry
Artificial intelligence for real-time strategic games
Rigorózní práce (UZNÁNO)
Datum publikování: 2011
Datum obhajoby: 16. 06. 2011
Fakulta / součást: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstrakt: Název práce: Umělá inteligence pro real-time strategické počítačové hry Autor: Ondřej Sýkora Katedra (ústav): Katedra teoretické informatiky a matematické logiky Vedoucí diplomové práce: Mgr. Cyril Brom e-mail vedoucího: ...
Title: Artificial intelligence for real-time strategic games Author: Ondřej Sýkora Department: Department of Theoretical Computer Science and Mathematical Logic Supervisor: Mgr. Cyril Brom Supervisor's e-mail address: ...
Title: Artificial intelligence for real-time strategic games Author: Ondřej Sýkora Department: Department of Theoretical Computer Science and Mathematical Logic Supervisor: Mgr. Cyril Brom Supervisor's e-mail address: ...