Bridge-hledání optimálních strategií
Bridge - computing optimal strategies
rigorous thesis (RECOGNIZED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/19274Identifiers
Study Information System: 71158
Collections
- Kvalifikační práce [11325]
Author
Faculty / Institute
Faculty of Mathematics and Physics
Discipline
Theoretical computer science
Department
Department of Theoretical Computer Science and Mathematical Logic
Date of defense
24. 3. 2009
Publisher
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaLanguage
Czech
Grade
Recognized
Předkládáme teoretický model hry Bridge a její zjednodušené varianty. Na tomto teoretickém modelu konstruujeme algoritmus optimální protistrategie hráče proti dané strategii, dále algoritmus založený na iteraktivní metodě Brown-Robinson pro nalezení optimální strategie hráčů a také rozšírení této metody. V příloze jsou popsány algoritmy používané v komerčně prodávaných programech, jež pracují na heuristických principech.
We give a theoretical model of the game Bridge and its simplified variation. We construct an algorithm for the best response against any given strategy in this model. Then we construct an algorithm for an optimal strategy of the players based on the Brown-Robinson iterative method and we extend this method. In the appendix we also describe algorithms based on heuristic principles that are used in commercial programs.