Hledat
Zobrazují se záznamy 1-10 z 172
Kino v psacím stroji. Fenomén fiktivního scénáře v českém prostředí
Cinema in the typewriter. The phenomenon of fictious scenario in Czech lands
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Klimeš, Ivan
Datum publikování: 2006
Datum obhajoby: 03. 02. 2006
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Bibliografický záznam Felcman, J. Kino v psacím stroji. Fenomén fiktivního scénáře v českém prostředí. (Rigorózní práce). Praha: Univerzita Karlova v Praze, Filozofická fakulta, Katedra filmových studií, 2011, 153 s. Vedoucí ...
Bibliografický záznam Felcman, J. Kino v psacím stroji. Fenomén fiktivního scénáře v českém prostředí. (Rigorózní práce). Praha: Univerzita Karlova v Praze, Filozofická fakulta, Katedra filmových studií, 2011, 153 s. Vedoucí ...
Bibliografický záznam Felcman, J. Kino v psacím stroji. Fenomén fiktivního scénáře v českém prostředí. (Rigorózní práce). Praha: Univerzita Karlova v Praze, Filozofická fakulta, Katedra filmových studií, 2011, 153 s. Vedoucí ...
Animace na periférii
Animation on the Periphery
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Czesany Dvořáková, Tereza
Datum publikování: 2019
Datum obhajoby: 05. 09. 2019
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Práce se snaží vykreslit podobu dobové výroby animovaných děl v kontextu státně-socialistického modu produkce. Skrze otázkou zdánlivé autonomie odvětví kresleného a loutkového filmu v období ředitele Krátkého filmu Kamila ...
The thesis attempts to precisely describe the production of animation in the context of the state- socialist mode of production. Through the question of "autonomy" for cartoons and puppets films in the era of Kamil Pixa ...
The thesis attempts to precisely describe the production of animation in the context of the state- socialist mode of production. Through the question of "autonomy" for cartoons and puppets films in the era of Kamil Pixa ...
Sdružení premiérových biografů (1928-1938)
The association of the premiere cinemas (1928-1938)
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Klimeš, Ivan
Datum publikování: 2013
Datum obhajoby: 12. 09. 2013
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: V prvních desetiletích 20. století se kinematografie v českých zemích vyvíjela velmi dynamicky. Původní kočovná kina a vaudevilly brzy vystřídaly biografy stacionární - první podnik tohoto druhu na našem území zahájil svůj ...
Cinematography in the Czech lands went through a dynamic development during first decades of the 20th century. Original nomadic theatres and vaudevilles were replaced by permanent cinemas. The first one of this kind in the ...
Cinematography in the Czech lands went through a dynamic development during first decades of the 20th century. Original nomadic theatres and vaudevilles were replaced by permanent cinemas. The first one of this kind in the ...
Melodramatická imaginace a divadlo krutosti: V roce se třinácti úplňky
Melodramatic Imagination and the Theatre of Cruelty: In a Year with Thirteen Moons
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Hanáková, Petra
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 11. 09. 2014
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Tato bakalářská práce se zabývá souvislostmi mezi melodramatem a "divadlem krutosti" Antonina Artauda. Vychází především z koncepce "melodramatické imaginace", jejímž autorem je literární teoretik Peter Brooks: podle jeho ...
This bachelor's thesis explores the relationship between melodrama and Antonin Artaud's "theatre of cruelty". It is based primarily on the conception of "melodramatic imagination", invented by a renowned literary theorist ...
This bachelor's thesis explores the relationship between melodrama and Antonin Artaud's "theatre of cruelty". It is based primarily on the conception of "melodramatic imagination", invented by a renowned literary theorist ...
Československá produkční historie Amadea
The Czechoslovak production of the Amadeus movie
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Klimeš, Ivan
Datum publikování: 2012
Datum obhajoby: 12. 09. 2012
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Diplomová práce přináší náhled do produkční praxe zakázkové činnosti československé kinematografie na konkrétním příkladu nejúspěšnějšího zakázkového filmu Amadeus. Produkce filmu byla specifická, jelikož do režisérského ...
This thesis brings an insight to the production practice of commission with capitalist countries in Czechoslovak cinematography during the communist era. One particular example is the most successful commission movie, ...
This thesis brings an insight to the production practice of commission with capitalist countries in Czechoslovak cinematography during the communist era. One particular example is the most successful commission movie, ...
Velbloud uchem jehly 1926 a 1936 (filmové adaptace divadelní hry Františka Langera)
Camel through the eye of a needle 1926 and 1936 (film adaptations of the play by František Langer)
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Klimeš, Ivan
Datum publikování: 2011
Datum obhajoby: 13. 09. 2011
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Tato bakalářská práce se zabývá dvěma filmovými adaptacemi hry Františka Langera Velbloud uchem jehly v české kinematografii do roku 1936. Jde o němou verzi z roku 1926 režírovanou Karlem Lamačem a zvukovou verzi z roku ...
This Bachelor thesis focuses on two film adaptations of the play Camel through the eye of a needle by František Langer in Czech cinematography until 1936. These namely are the silent version directed by Karel Lamač, produced ...
This Bachelor thesis focuses on two film adaptations of the play Camel through the eye of a needle by František Langer in Czech cinematography until 1936. These namely are the silent version directed by Karel Lamač, produced ...
Konvergence filmu a architektury. Případ Prahy
The convergence of film and architecture. The case of Prague
Dizertační práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Hanáková, Petra
Datum publikování: 2015
Datum obhajoby: 02. 09. 2015
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Tato disertační práce je věnována mapování prozatím neukotvené praxe konvergence filmu a architektury ve veřejném městském prostoru a to na pozadí myšlenky relokace pohyblivého obrazu. Vzhledem k tomu, že se jedná o ...
This dissertation examines the as yet untethered practice of the convergence of film and architecture in public municipal spaces against the backdrop of the idea of the relocation of the moving picture. Since this is an ...
This dissertation examines the as yet untethered practice of the convergence of film and architecture in public municipal spaces against the backdrop of the idea of the relocation of the moving picture. Since this is an ...
Fenomén cross-dressingu v českém filmu
The Phenomenon of Cross-dressing in Czech Cinema
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Svatoňová, Kateřina
Datum publikování: 2022
Datum obhajoby: 06. 09. 2022
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: This thesis aims to address the forms of crossdressing appearing in Czech post- revolutionary cinema, and moreover, to approach images of the abovementioned cultural practice as a potential space for a subversion of the ...
Cílem této práce je postihnout podoby crossdressingu na rozpětí české porevoluční kinematografie a pojmout filmové obrazy této kulturní praxe jakožto potenciální prostor pro subverzi cisheteronormativního řádu a současně ...
Cílem této práce je postihnout podoby crossdressingu na rozpětí české porevoluční kinematografie a pojmout filmové obrazy této kulturní praxe jakožto potenciální prostor pro subverzi cisheteronormativního řádu a současně ...
Upřímnost filmového já: Fotogenie lidské osobnosti v myšlení Jeana Epsteina
Sincereness of the filmic self: Photogenic personality in the thought of Jean Epstein
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Svatoňová, Kateřina
Datum publikování: 2023
Datum obhajoby: 04. 09. 2023
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: This bachelor's thesis focuses primarily on the writings of Jean Epstein, in which it tries to find an implied theory of the "filmic self", that is to depict, by interpreting Epstein's texts, the nature that human personality ...
Bakalářská práce se soustředí výhradně na spisy Jeana Epsteina a pokouší se v nich nalézt implicitně formulovanou teorii "filmového já", tedy vykreslit v rámci interpretace Epsteinových textů povahu, jíž lidská osobnost ...
Bakalářská práce se soustředí výhradně na spisy Jeana Epsteina a pokouší se v nich nalézt implicitně formulovanou teorii "filmového já", tedy vykreslit v rámci interpretace Epsteinových textů povahu, jíž lidská osobnost ...
Ontologie prostoru a času v Bezúčelné procházce
Onthology of space and time in Aimless Walk
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Svatoňová, Kateřina
Datum publikování: 2019
Datum obhajoby: 05. 09. 2019
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Tato práce detailně zkoumá na rovině prostoru a času veškeré momenty v díle Alexandera Hackenschmieda Bezúčelná procházka, ve které se fotografický obraz stává filmovým a naopak. Cílem této práce je odhalit, jaký vliv má ...
This work examines a movie Aimless Walk from Alexander Hackenschmied, wich is specific for moments, where photographic picture is becoming a film one and vice versa. Purpose of this work is to reveal, what impact has this ...
This work examines a movie Aimless Walk from Alexander Hackenschmied, wich is specific for moments, where photographic picture is becoming a film one and vice versa. Purpose of this work is to reveal, what impact has this ...