Institucionalizované vzdělávání seniorů
The institutionalized seniors education
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/18989Identifiers
Study Information System: 68580
Collections
- Kvalifikační práce [23775]
Author
Advisor
Referee
Štěpánek, Zdeněk
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Adult Education and Personnel Management
Department
Department of Adult Education and Personnel Management
Date of defense
26. 1. 2009
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Cílem práce je poukázat na duležitost vzdelávacích aktivit v živote seniora. Pozornost je venována institucionalizaci vzdelávání senioru, jeho podpore ze strany spolecnosti a možnostem, které se seniorum nabízejí. V práci jsou vymezeny základní pojmy, název vedy o vzdelávání senioru, její predmet a zarazení do systému ved. Dále je pojednáno o duležitých okolnostech, které prispely k jejímu konstituování, o významu vzdelávání jak pro seniory, tak pro spolecnost. Pozornost je zamerena také na spolecenskou podporu vzdelávacích aktivit urcených seniorum, a to na úrovních mezinárodní, evropské i národní, na preseniorské a vlastní seniorské vzdelávání.
The aim of the thesis is a pointing out the importance of educational activities in senior's life. The attention is focused on institutionalization of seniors education, its community support and educational possibilities for seniors. In the thesis are defined some basic concepts, the name of the science about seniors education, its subject and its position in the science system. Further there are noted some circumstances which was contributing to its formation, the importance of education both for seniors and for community. The attention is focused also on community support for seniors educational activities at the international, European and national level, on the preseniors and the seniors education.