Vůle k obrazu - fotografie jako nástroj disciplinace
The Will to Image - Photography as an Instrument of Discipline
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/18802Identifiers
Study Information System: 64305
Collections
- Kvalifikační práce [6815]
Author
Advisor
Referee
Fulka, Josef
Faculty / Institute
Faculty of Humanities
Discipline
Electronic Culture and Semiotics
Department
Department of Electronic Culture and Semiotics
Date of defense
23. 10. 2008
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíLanguage
Czech
Grade
Very good
Diplomová práce je pokusem nikoliv o historii, sociologii, nebo psychologii fotografie, byť se samozřejmě nelze vyhnout vazbám na tyto oblasti, ale pokusem o zvýznamnění momentů, témat a vazeb, které jsou při zkoumání fotografie zohledňovány méně, ve snaze odpovědět na otázku po povaze fotografie, její roli v moderní společnosti, toho, jak je vnímána a jakými změnami toto vnímání prochází. Výchozím bodem pro tuto práci je zkoumání paradigmat mediálních studií, jejich odlišností a proměn. Autor se zabývá paradigmaty "přenosového" modelu, teoriemi zdůrazňujícími vliv typu samotného média, pracemi autorů, kteří považují média za přímé příčiny (a nikoliv důsledky) nejdůležitějších společenských změn (Flusser, Baudrillard, Manovich). Posledním modelovým přístupem, na který se tato práce odvolává, je metoda "archeologie médií".
Concerned with photography studies, this master's thesis focuses on studying the nature of photography, its role in the modern society, the perception of photography, and its changes rather than the history, sociology and the psychology of photography. It is based on an anylysis of a variety of paradigma in media studies, in particular Lasswell's communication theory, Flusser's, Baudrillard's and Manovich's theories, and media archeology.