dc.contributor.advisor | Dvořák, Tomáš | |
dc.creator | Šotola, Martin | |
dc.date.accessioned | 2020-08-19T11:15:38Z | |
dc.date.available | 2020-08-19T11:15:38Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/18802 | |
dc.description.abstract | Concerned with photography studies, this master's thesis focuses on studying the nature of photography, its role in the modern society, the perception of photography, and its changes rather than the history, sociology and the psychology of photography. It is based on an anylysis of a variety of paradigma in media studies, in particular Lasswell's communication theory, Flusser's, Baudrillard's and Manovich's theories, and media archeology. | en_US |
dc.description.abstract | Diplomová práce je pokusem nikoliv o historii, sociologii, nebo psychologii fotografie, byť se samozřejmě nelze vyhnout vazbám na tyto oblasti, ale pokusem o zvýznamnění momentů, témat a vazeb, které jsou při zkoumání fotografie zohledňovány méně, ve snaze odpovědět na otázku po povaze fotografie, její roli v moderní společnosti, toho, jak je vnímána a jakými změnami toto vnímání prochází. Výchozím bodem pro tuto práci je zkoumání paradigmat mediálních studií, jejich odlišností a proměn. Autor se zabývá paradigmaty "přenosového" modelu, teoriemi zdůrazňujícími vliv typu samotného média, pracemi autorů, kteří považují média za přímé příčiny (a nikoliv důsledky) nejdůležitějších společenských změn (Flusser, Baudrillard, Manovich). Posledním modelovým přístupem, na který se tato práce odvolává, je metoda "archeologie médií". | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií | cs_CZ |
dc.title | Vůle k obrazu - fotografie jako nástroj disciplinace | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2008 | |
dcterms.dateAccepted | 2008-10-23 | |
dc.description.department | Department of Electronic Culture and Semiotics | en_US |
dc.description.department | Katedra elektronické kultury a sémiotiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Humanities | en_US |
dc.description.faculty | Fakulta humanitních studií | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 64305 | |
dc.title.translated | The Will to Image - Photography as an Instrument of Discipline | en_US |
dc.contributor.referee | Fulka, Josef | |
dc.identifier.aleph | 001010890 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Electronic Culture and Semiotics | en_US |
thesis.degree.discipline | Elektronická kultura a sémiotika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Mediální a komunikační studia | cs_CZ |
thesis.degree.program | Media and Communications Studies | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta humanitních studií::Katedra elektronické kultury a sémiotiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Humanities::Department of Electronic Culture and Semiotics | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta humanitních studií | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Humanities | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FHS | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Elektronická kultura a sémiotika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Electronic Culture and Semiotics | en_US |
uk.degree-program.cs | Mediální a komunikační studia | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Media and Communications Studies | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce je pokusem nikoliv o historii, sociologii, nebo psychologii fotografie, byť se samozřejmě nelze vyhnout vazbám na tyto oblasti, ale pokusem o zvýznamnění momentů, témat a vazeb, které jsou při zkoumání fotografie zohledňovány méně, ve snaze odpovědět na otázku po povaze fotografie, její roli v moderní společnosti, toho, jak je vnímána a jakými změnami toto vnímání prochází. Výchozím bodem pro tuto práci je zkoumání paradigmat mediálních studií, jejich odlišností a proměn. Autor se zabývá paradigmaty "přenosového" modelu, teoriemi zdůrazňujícími vliv typu samotného média, pracemi autorů, kteří považují média za přímé příčiny (a nikoliv důsledky) nejdůležitějších společenských změn (Flusser, Baudrillard, Manovich). Posledním modelovým přístupem, na který se tato práce odvolává, je metoda "archeologie médií". | cs_CZ |
uk.abstract.en | Concerned with photography studies, this master's thesis focuses on studying the nature of photography, its role in the modern society, the perception of photography, and its changes rather than the history, sociology and the psychology of photography. It is based on an anylysis of a variety of paradigma in media studies, in particular Lasswell's communication theory, Flusser's, Baudrillard's and Manovich's theories, and media archeology. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Katedra elektronické kultury a sémiotiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990010108900106986 | |