Show simple item record

The Will to Image - Photography as an Instrument of Discipline
dc.contributor.advisorDvořák, Tomáš
dc.creatorŠotola, Martin
dc.date.accessioned2020-08-19T11:15:38Z
dc.date.available2020-08-19T11:15:38Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/18802
dc.description.abstractConcerned with photography studies, this master's thesis focuses on studying the nature of photography, its role in the modern society, the perception of photography, and its changes rather than the history, sociology and the psychology of photography. It is based on an anylysis of a variety of paradigma in media studies, in particular Lasswell's communication theory, Flusser's, Baudrillard's and Manovich's theories, and media archeology.en_US
dc.description.abstractDiplomová práce je pokusem nikoliv o historii, sociologii, nebo psychologii fotografie, byť se samozřejmě nelze vyhnout vazbám na tyto oblasti, ale pokusem o zvýznamnění momentů, témat a vazeb, které jsou při zkoumání fotografie zohledňovány méně, ve snaze odpovědět na otázku po povaze fotografie, její roli v moderní společnosti, toho, jak je vnímána a jakými změnami toto vnímání prochází. Výchozím bodem pro tuto práci je zkoumání paradigmat mediálních studií, jejich odlišností a proměn. Autor se zabývá paradigmaty "přenosového" modelu, teoriemi zdůrazňujícími vliv typu samotného média, pracemi autorů, kteří považují média za přímé příčiny (a nikoliv důsledky) nejdůležitějších společenských změn (Flusser, Baudrillard, Manovich). Posledním modelovým přístupem, na který se tato práce odvolává, je metoda "archeologie médií".cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.titleVůle k obrazu - fotografie jako nástroj disciplinacecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-10-23
dc.description.departmentDepartment of Electronic Culture and Semioticsen_US
dc.description.departmentKatedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.identifier.repId64305
dc.title.translatedThe Will to Image - Photography as an Instrument of Disciplineen_US
dc.contributor.refereeFulka, Josef
dc.identifier.aleph001010890
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineElectronic Culture and Semioticsen_US
thesis.degree.disciplineElektronická kultura a sémiotikacs_CZ
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Katedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::Department of Electronic Culture and Semioticsen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csElektronická kultura a sémiotikacs_CZ
uk.degree-discipline.enElectronic Culture and Semioticsen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce je pokusem nikoliv o historii, sociologii, nebo psychologii fotografie, byť se samozřejmě nelze vyhnout vazbám na tyto oblasti, ale pokusem o zvýznamnění momentů, témat a vazeb, které jsou při zkoumání fotografie zohledňovány méně, ve snaze odpovědět na otázku po povaze fotografie, její roli v moderní společnosti, toho, jak je vnímána a jakými změnami toto vnímání prochází. Výchozím bodem pro tuto práci je zkoumání paradigmat mediálních studií, jejich odlišností a proměn. Autor se zabývá paradigmaty "přenosového" modelu, teoriemi zdůrazňujícími vliv typu samotného média, pracemi autorů, kteří považují média za přímé příčiny (a nikoliv důsledky) nejdůležitějších společenských změn (Flusser, Baudrillard, Manovich). Posledním modelovým přístupem, na který se tato práce odvolává, je metoda "archeologie médií".cs_CZ
uk.abstract.enConcerned with photography studies, this master's thesis focuses on studying the nature of photography, its role in the modern society, the perception of photography, and its changes rather than the history, sociology and the psychology of photography. It is based on an anylysis of a variety of paradigma in media studies, in particular Lasswell's communication theory, Flusser's, Baudrillard's and Manovich's theories, and media archeology.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Katedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990010108900106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV