Hodnota live event marketingu z pohledu jeho realizátorů
The value of live event marketing from its implementer's perspective
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/187952Identifiers
Study Information System: 258185
Collections
- Kvalifikační práce [18347]
Author
Advisor
Referee
Moravcová, Hana
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Communication Studies with specialisation in Marketing Communication and Public Relations
Department
Department of Marketing Communication and Public Relations
Date of defense
24. 1. 2024
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
Event marketing, live event, hodnota, přínosy, focus groupKeywords (English)
Event marketing, live event, value, benefits, focus groupEvent marketing se jako nástroj marketingové komunikace neustále rozvíjí a inovuje. Přizpůsobuje se proměnlivým potřebám společností i zákazníků, jejichž aktivity se čím dál více přesouvají do digitálního prostředí. Práce však vychází z předpokladu, že osobní prožitek je stále jeden z nejefektivnějších způsobů, jak lidem něco sdělit, tak, aby si danou věc co nejlépe zapamatovali. Cílem práce je za pomoci výzkumné metody focus group hlouběji proniknout do témat jako je hodnota a komunikační přínos live eventu a ukázat, že tento typ marketingu je i v dnešní digitální době velmi důležitý a neměl by být upozaďován. Teoretická část práce je zaměřená na úvod do problematiky a také představuje teoretický rámec event marketingu, který v českém prostředí není příliš obsáhlý. Rovněž představuje problémy, kterými se teoretické studium eventů zabývá a prezentuje téma typologie eventů. Metodologická část je věnována designu vlastního výzkumu a popisu samotného provedení. V závěru práce jsou interpretovány poznatky vzešlé z kvalitativního výzkumu.
Event marketing as a marketing communication tool is constantly developing and innovating. It adapts to the changing needs of companies and customers whose activities are increasingly moving to the digital environment. However, the work is based on the premise that personal experience is still one of the most effective ways to communicate something to people so that they remember the product or message in the best possible way. The aim of the thesis is to use the focus group research method to delve deeper into topics such as the value and communication benefits of live events and to show that this type of marketing is still very important in today's digital age and should not be neglected. The theoretical part of the thesis is focused on the introduction to the issue and also presents the theoretical framework of event marketing, which is not very comprehensive in the Czech environment. It also presents the problem that the theoretical study of events deals with and introduces the topic of event typology. The methodological part is devoted to the design of the actual research and the implementation description. The thesis concludes by interpreting the findings emerging from the qualitative research.
Citace dokumentu
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Management sportovních akcí - Světový pohár ve skicrossu
Defence status: DEFENDEDFousek, Jiří (Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, 2014)Date of defense: 14. 1. 2014Cíle: Tato diplomová práce má dva hlavní cíle. Prvním cílem je analyzovat management světového poháru ve skicrossu Harrachov 2013. Druhým pak provést dodatečné hodnocení akce a na jeho základě navrhnout změny manažerského ... -
Event, jedna z forem marketingové komunikace
Defence status: DEFENDEDProkopová, Lucie (Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií, 2012)Date of defense: 13. 9. 2012 -
Využívání technologií pro optimalizaci zkušenosti účastníků eventů
Defence status: DEFENDEDDokoupilová, Eliška (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2019)Date of defense: 9. 9. 2019Tato práce propojuje působení zážitkové ekonomiky a ICT na eventový průmysl ve výzkumu využívání technologií pro optimalizaci eventové zkušenosti návštěvníků. Kombinací studia primární a sekundární literatury s kvalitativním ...