dc.contributor.advisor | Běhounková, Olga | |
dc.creator | Strobachová, Anna-Marie | |
dc.date.accessioned | 2023-11-07T20:06:58Z | |
dc.date.available | 2023-11-07T20:06:58Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/186637 | |
dc.description.abstract | The aim of the bachelor's thesis is to specify the educational needs of primary school teachers. Firstly, the teaching profession will be introduced with an orientation towards primary school teachers according to the NSP and their competencies. The profession of the first grade primary school teacher will be characterized. Subsequently, the field of vocational education of primary school teachers, its legislative framework, content, objectives and forms will be presented. Attention is dedicated to the process of analysing the educational needs of primary school teachers. The aim of the qualitative research is to find out whether and to what extent the opportunities for vocational development cover the educational needs of primary school teachers. Data is gathered by semi-structured interviews with 13 primary school teachers. Key words primary school teachers, vocational education, educational needs, teacher's competencies, vocational development of teachers, training needs analysis | en_US |
dc.description.abstract | Cílem bakalářské práce je specifikovat vzdělávací potřeby učitelů prvního stupně základních škol. Nejprve bude představena učitelská profese s orientací na učitele základních škol dle NSP a jejich profesní kompetence. Charakterizována bude profese učitele prvního stupně základních škol. Následně bude představena oblast dalšího profesního vzdělávání učitelů prvního stupně základních škol, jeho legislativní ukotvení, obsah, cíle a podoby. Pozornost bude věnována procesu analýzy vzdělávacích potřeb učitelů prvního stupně základních škol. Cílem kvalitativního šetření je zjistit, zda a do jaké míry pokrývají možnosti dalšího profesního vzdělávání vzdělávací potřeby učitelů prvního stupně základních škol. Šetření je realizováno formou polostrukturovaných rozhovorů se 13 učiteli prvního stupně působících na třech pražských základních školách. Klíčová slova (česky): učitelé prvního stupně základních škol, další profesní vzdělávání, vzdělávací potřeby, kompetence učitelů, profesní rozvoj učitelů, analýza vzdělávacích potřeb | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | primary school teachers|vocational education|educational needs|teacher's competencies|vocational development of teachers|training needs analysis | en_US |
dc.subject | učitelé prvního stupně základních škol|další profesní vzdělávání|vzdělávací potřeby|kompetence učitelů|profesní rozvoj učitelů|analýza vzdělávacích potřeb | cs_CZ |
dc.title | Vzdělávací potřeby učitelů prvního stupně základních škol | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2023 | |
dcterms.dateAccepted | 2023-09-07 | |
dc.description.department | Katedra andragogiky a personálního řízení | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Adult Education and Personnel Management | en_US |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 257184 | |
dc.title.translated | Educational Needs of the Primary School Teachers | en_US |
dc.contributor.referee | Baumgartner, František | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Andragogika a personální řízení | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Adult Education and Personnel Management | en_US |
thesis.degree.program | Adult Education and Personnel Management | en_US |
thesis.degree.program | Andragogika a personální řízení | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra andragogiky a personálního řízení | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Adult Education and Personnel Management | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Andragogika a personální řízení | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Adult Education and Personnel Management | en_US |
uk.degree-program.cs | Andragogika a personální řízení | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Adult Education and Personnel Management | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | Cílem bakalářské práce je specifikovat vzdělávací potřeby učitelů prvního stupně základních škol. Nejprve bude představena učitelská profese s orientací na učitele základních škol dle NSP a jejich profesní kompetence. Charakterizována bude profese učitele prvního stupně základních škol. Následně bude představena oblast dalšího profesního vzdělávání učitelů prvního stupně základních škol, jeho legislativní ukotvení, obsah, cíle a podoby. Pozornost bude věnována procesu analýzy vzdělávacích potřeb učitelů prvního stupně základních škol. Cílem kvalitativního šetření je zjistit, zda a do jaké míry pokrývají možnosti dalšího profesního vzdělávání vzdělávací potřeby učitelů prvního stupně základních škol. Šetření je realizováno formou polostrukturovaných rozhovorů se 13 učiteli prvního stupně působících na třech pražských základních školách. Klíčová slova (česky): učitelé prvního stupně základních škol, další profesní vzdělávání, vzdělávací potřeby, kompetence učitelů, profesní rozvoj učitelů, analýza vzdělávacích potřeb | cs_CZ |
uk.abstract.en | The aim of the bachelor's thesis is to specify the educational needs of primary school teachers. Firstly, the teaching profession will be introduced with an orientation towards primary school teachers according to the NSP and their competencies. The profession of the first grade primary school teacher will be characterized. Subsequently, the field of vocational education of primary school teachers, its legislative framework, content, objectives and forms will be presented. Attention is dedicated to the process of analysing the educational needs of primary school teachers. The aim of the qualitative research is to find out whether and to what extent the opportunities for vocational development cover the educational needs of primary school teachers. Data is gathered by semi-structured interviews with 13 primary school teachers. Key words primary school teachers, vocational education, educational needs, teacher's competencies, vocational development of teachers, training needs analysis | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízení | cs_CZ |
thesis.grade.code | 3 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |