Zobrazit minimální záznam

Educational Needs of the Primary School Teachers
dc.contributor.advisorBěhounková, Olga
dc.creatorStrobachová, Anna-Marie
dc.date.accessioned2023-11-07T20:06:58Z
dc.date.available2023-11-07T20:06:58Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/186637
dc.description.abstractThe aim of the bachelor's thesis is to specify the educational needs of primary school teachers. Firstly, the teaching profession will be introduced with an orientation towards primary school teachers according to the NSP and their competencies. The profession of the first grade primary school teacher will be characterized. Subsequently, the field of vocational education of primary school teachers, its legislative framework, content, objectives and forms will be presented. Attention is dedicated to the process of analysing the educational needs of primary school teachers. The aim of the qualitative research is to find out whether and to what extent the opportunities for vocational development cover the educational needs of primary school teachers. Data is gathered by semi-structured interviews with 13 primary school teachers. Key words primary school teachers, vocational education, educational needs, teacher's competencies, vocational development of teachers, training needs analysisen_US
dc.description.abstractCílem bakalářské práce je specifikovat vzdělávací potřeby učitelů prvního stupně základních škol. Nejprve bude představena učitelská profese s orientací na učitele základních škol dle NSP a jejich profesní kompetence. Charakterizována bude profese učitele prvního stupně základních škol. Následně bude představena oblast dalšího profesního vzdělávání učitelů prvního stupně základních škol, jeho legislativní ukotvení, obsah, cíle a podoby. Pozornost bude věnována procesu analýzy vzdělávacích potřeb učitelů prvního stupně základních škol. Cílem kvalitativního šetření je zjistit, zda a do jaké míry pokrývají možnosti dalšího profesního vzdělávání vzdělávací potřeby učitelů prvního stupně základních škol. Šetření je realizováno formou polostrukturovaných rozhovorů se 13 učiteli prvního stupně působících na třech pražských základních školách. Klíčová slova (česky): učitelé prvního stupně základních škol, další profesní vzdělávání, vzdělávací potřeby, kompetence učitelů, profesní rozvoj učitelů, analýza vzdělávacích potřebcs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectprimary school teachers|vocational education|educational needs|teacher's competencies|vocational development of teachers|training needs analysisen_US
dc.subjectučitelé prvního stupně základních škol|další profesní vzdělávání|vzdělávací potřeby|kompetence učitelů|profesní rozvoj učitelů|analýza vzdělávacích potřebcs_CZ
dc.titleVzdělávací potřeby učitelů prvního stupně základních školcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-09-07
dc.description.departmentKatedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Adult Education and Personnel Managementen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId257184
dc.title.translatedEducational Needs of the Primary School Teachersen_US
dc.contributor.refereeBaumgartner, František
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAndragogika a personální řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineAdult Education and Personnel Managementen_US
thesis.degree.programAdult Education and Personnel Managementen_US
thesis.degree.programAndragogika a personální řízenícs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Adult Education and Personnel Managementen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAndragogika a personální řízenícs_CZ
uk.degree-discipline.enAdult Education and Personnel Managementen_US
uk.degree-program.csAndragogika a personální řízenícs_CZ
uk.degree-program.enAdult Education and Personnel Managementen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csCílem bakalářské práce je specifikovat vzdělávací potřeby učitelů prvního stupně základních škol. Nejprve bude představena učitelská profese s orientací na učitele základních škol dle NSP a jejich profesní kompetence. Charakterizována bude profese učitele prvního stupně základních škol. Následně bude představena oblast dalšího profesního vzdělávání učitelů prvního stupně základních škol, jeho legislativní ukotvení, obsah, cíle a podoby. Pozornost bude věnována procesu analýzy vzdělávacích potřeb učitelů prvního stupně základních škol. Cílem kvalitativního šetření je zjistit, zda a do jaké míry pokrývají možnosti dalšího profesního vzdělávání vzdělávací potřeby učitelů prvního stupně základních škol. Šetření je realizováno formou polostrukturovaných rozhovorů se 13 učiteli prvního stupně působících na třech pražských základních školách. Klíčová slova (česky): učitelé prvního stupně základních škol, další profesní vzdělávání, vzdělávací potřeby, kompetence učitelů, profesní rozvoj učitelů, analýza vzdělávacích potřebcs_CZ
uk.abstract.enThe aim of the bachelor's thesis is to specify the educational needs of primary school teachers. Firstly, the teaching profession will be introduced with an orientation towards primary school teachers according to the NSP and their competencies. The profession of the first grade primary school teacher will be characterized. Subsequently, the field of vocational education of primary school teachers, its legislative framework, content, objectives and forms will be presented. Attention is dedicated to the process of analysing the educational needs of primary school teachers. The aim of the qualitative research is to find out whether and to what extent the opportunities for vocational development cover the educational needs of primary school teachers. Data is gathered by semi-structured interviews with 13 primary school teachers. Key words primary school teachers, vocational education, educational needs, teacher's competencies, vocational development of teachers, training needs analysisen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV