Vzdělávací potřeby učitelů prvního stupně základních škol
Educational Needs of the Primary School Teachers
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/186637Identifikátory
SIS: 257184
Kolekce
- Kvalifikační práce [23201]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Baumgartner, František
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Andragogika a personální řízení
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a personálního řízení
Datum obhajoby
7. 9. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
učitelé prvního stupně základních škol|další profesní vzdělávání|vzdělávací potřeby|kompetence učitelů|profesní rozvoj učitelů|analýza vzdělávacích potřebKlíčová slova (anglicky)
primary school teachers|vocational education|educational needs|teacher's competencies|vocational development of teachers|training needs analysisCílem bakalářské práce je specifikovat vzdělávací potřeby učitelů prvního stupně základních škol. Nejprve bude představena učitelská profese s orientací na učitele základních škol dle NSP a jejich profesní kompetence. Charakterizována bude profese učitele prvního stupně základních škol. Následně bude představena oblast dalšího profesního vzdělávání učitelů prvního stupně základních škol, jeho legislativní ukotvení, obsah, cíle a podoby. Pozornost bude věnována procesu analýzy vzdělávacích potřeb učitelů prvního stupně základních škol. Cílem kvalitativního šetření je zjistit, zda a do jaké míry pokrývají možnosti dalšího profesního vzdělávání vzdělávací potřeby učitelů prvního stupně základních škol. Šetření je realizováno formou polostrukturovaných rozhovorů se 13 učiteli prvního stupně působících na třech pražských základních školách. Klíčová slova (česky): učitelé prvního stupně základních škol, další profesní vzdělávání, vzdělávací potřeby, kompetence učitelů, profesní rozvoj učitelů, analýza vzdělávacích potřeb
The aim of the bachelor's thesis is to specify the educational needs of primary school teachers. Firstly, the teaching profession will be introduced with an orientation towards primary school teachers according to the NSP and their competencies. The profession of the first grade primary school teacher will be characterized. Subsequently, the field of vocational education of primary school teachers, its legislative framework, content, objectives and forms will be presented. Attention is dedicated to the process of analysing the educational needs of primary school teachers. The aim of the qualitative research is to find out whether and to what extent the opportunities for vocational development cover the educational needs of primary school teachers. Data is gathered by semi-structured interviews with 13 primary school teachers. Key words primary school teachers, vocational education, educational needs, teacher's competencies, vocational development of teachers, training needs analysis