Self-greenwashing u mladých lidí ve věku 18 až 35 let
Self - greenwashing among young people aged 18 do 35
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/185460Identifikátory
SIS: 251545
Kolekce
- Kvalifikační práce [19618]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Klabíková Rábová, Tereza
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Strategická komunikace
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
13. 9. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
self-greenwashing, greenwashing, spotřebitelské chování, udržitelnost, generace Z, mileniálové, ohnisková skupinaKlíčová slova (anglicky)
self-greenwashing, greenwashing, consumer behaviour, sustainability, generation Z, millennials, focus groupCílem této práce je popsat spotřebitelské chování mladých lidí v České republice ve vztahu k udržitelnosti. V rámci práce se operuje s pojmem self-greenwashing, který definuje kategorie odklonu chování mladých lidí od environmentálních hodnot. V teoretické části je popsán greenwashing, z nějž koncept vychází, dále se věnuje dosavadnímu zjištění ve vztahu k udržitelnosti a je zakončena konceptualizací pojmu self-greenwashing. Ve výzkumné části je nejprve popsaná metoda sběru dat pomocí focus groups a metoda zpracování dat pomocí otevřeného a axiálního kódování. Proběhly 3 ohniskové skupiny celkem o 15 respondentech ve věkovém rozmezí 18 až 35 let. Výsledky výzkumu potvrdily výskyt self-greenwashingu mezi mladými lidmi a dělí je do tří skupin podle deklarovaného zájmu o ochranu životního prostředí a reálných činů a vlivů na jejich chování.
The aim of this paper is to describe the consumer behaviour of young people in the Czech Republic in relation to sustainability. The thesis operates with the concept of self- greenwashing, which defines categories of young people's behavioural deviation from environmental values. The theoretical section describes greenwashing, on which the concept is based, then discusses the findings to date in relation to sustainability and concludes with a conceptualisation of the concept of self-greenwashing. The research section first describes the data collection method using focus groups and the data processing method using open and axial coding. Three focus groups were conducted with a total of 15 respondents ranging in age from 18 to 35 years. The results of the research confirmed the prevalence of self-greenwashing among young people and divided them into three groups according to their declared interest in environmental protection and real actions and influences on their behavior.
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Greenwashing v módním průmyslu: pohled generace Z
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOKyselová, Barbora (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2023)Datum obhajoby: 22. 6. 2023This bachelor's thesis deals with the subject of greenwashing, its occurrence in the fashion industry and focuses on a specific target group - generation Z. The theoretical part first describes the concept of green marketing, ... -
Greenwashing a jeho vnímání zákazníky
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOKohlová, Barbora (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2019)Datum obhajoby: 14. 6. 2019Cílem této bakalářské práce je analyzovat vnímání greenwashingových produktů z pohledu koncových uživatelů. V teoretické části autorka nejprve představí green marketing, z kterého greenwashing vychází. Následně je podrobněji ... -
Greenwashing jako trend fast fashion řetězců na českém trhu se zaměřením na H&M a Mango
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOBaráthová, Veronika (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2019)Datum obhajoby: 13. 6. 2019Bakalářská práce představuje teorii a fungování zeleného marketingu a s ním spojený greenwashing, jenž je v posledních letech oblíbeným marketingovým nástrojem. Základní principy greenwashingu aplikuje autorka v oblasti ...
