Marketingová komunikace značky GolfDigest C&S
Marketing communication of the GolfDigest C&S brand
bachelor thesis (NOT DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/185227Identifiers
Study Information System: 258182
Collections
- Kvalifikační práce [18180]
Author
Advisor
Referee
Ortová, Nina
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Communication Studies with specialisation in Marketing Communication and Public Relations
Department
Department of Marketing Communication and Public Relations
Date of defense
12. 9. 2023
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Fail
Keywords (Czech)
GolfDigest, golf, časopis, marketingová komunikaceKeywords (English)
GolfDigest, golf, magazine, marketing communicationTato práce se zabývá marketingovou komunikace české jazykové mutace amerického golfového časopisu GolfDigest. Cílem je porozumět souvislostem s marketingovým mixem a zanalyzovat jednotlivé nástroje marketingové komunikace. Teoretická část se zaměřuje na vysvětlení zkratek, marketing golfu, marketing tištěných médií a marketingový mix. Důraz je kladen na nástroje marketingové komunikace, jako je přímý prodej, reklama, podpora prodeje, přímý marketing, online marketing a public relations. Práce dále zahrnuje situační analýzy SWOT, PESTLE a Porterův model pěti sil. Analyticko-deskriptivní část se zaměřuje na český a slovenský golfový trh a analyzuje americký časopis GolfDigest. Zkoumá se marketingový mix, včetně produktu, ceny, distribuce a marketingové komunikace, která zahrnuje reklamu, emailing, webové stránky, sociální média a další. Konkurenční analýza zahrnuje časopis Golf a Premium Golf. Na základě získaných poznatků jsou navržena doporučení pro zlepšení v oblasti webových stránek, emailingových kampaní, sociálních sítí a Open Tour. Práce přináší ucelený pohled na marketingovou komunikaci golfového časopisu GolfDigest a může sloužit jako zdroj inspirace pro další výzkum v oblasti marketingu a sportovních médií.
This thesis deals with a detailed examination of the marketing communication of the Czech language version of the American golf magazine GolfDigest. The aim is to understand the links with the marketing mix and to analyse the different marketing communication tools. The theoretical part focuses on the explanation of acronyms, golf marketing, print media marketing and marketing mix. Emphasis is placed on marketing communication tools such as direct selling, advertising, sales promotion, direct marketing, online marketing and public relations. The thesis also includes situational SWOT analysis, PESTLE and Porter's five forces model. The analytical and descriptive part focuses on the Czech and Slovak golf market and analyses the American magazine GolfDigest. The marketing mix is examined, including product, price, distribution and marketing communication, which includes advertising, emailing, websites, social media and more. Competitive analysis includes Golf magazine and Premium Golf. Based on the findings, recommendations for improvements are proposed for the website, emailing campaigns, social media and the Open Tour. The goal is to strengthen GolfDigest magazine's marketing communications and increase its competitiveness. The thesis provides a comprehensive view of the marketing communication of...