Zobrazit minimální záznam

Gender stereotypes women face in business in the Czech Republic
dc.contributor.advisorTeichman, Klaudia
dc.creatorRollová, Elisabeth
dc.date.accessioned2023-11-06T16:38:32Z
dc.date.available2023-11-06T16:38:32Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/184862
dc.description.abstractThis thesis deals with gender stereotypes that women face in business in the Czech Republic. Although it may seem that men and women are equal in society, women still face gender biases that place them in the roles of mothers. Entrepreneurship is then perceived as a male domain. These gender roles and other stereotypes make it difficult for women to integrate into the labor market. Because of this binary perception of roles in society, women often do not even consider entrepreneurship as a career choice for fear of not having a chance to succeed. The main objectives of this thesis are to find out what stereotypes women encounter in entrepreneurship and how they cope with them. The thesis analyses qualitative data obtained through semi-structured interviews with six Czech female entrepreneurs.en_US
dc.description.abstractTato práce se zabývá genderovými stereotypy, se kterými se ženy setkávají při podnikání v České republice. Ač se může zdát, že muži a ženy jsou si ve společnosti rovni, ženy stále čelí genderovým předsudkům, které je staví do role matek. Podnikání je pak vnímáno jako mužská doména. Tyto genderové role, a jiné předsudky, ženám komplikují integraci na trh práce. Kvůli tomuto binárnímu vnímání rolí ve společnosti ženy často o podnikání ani neuvažují z obavy, že nemají šanci uspět. Hlavními cíli práce je tedy zjistit s jakými stereotypy se ženy při podnikání setkávají a jak se s nimi následně vyrovnávají. Práce analyzuje primární kvalitativní data, získána polostrukturovanými rozhovory s šesti českými podnikatelkami.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectgendercs_CZ
dc.subjectpodnikánícs_CZ
dc.subjectnerovnostics_CZ
dc.subjectfeminismuscs_CZ
dc.subjectdiskriminacecs_CZ
dc.subjectstereotypycs_CZ
dc.subjectgenderen_US
dc.subjectentrepreneurshipen_US
dc.subjectinequalityen_US
dc.subjectfeminismen_US
dc.subjectdiscriminationen_US
dc.subjectstereotypesen_US
dc.titleGenderové stereotypy, se kterými se ženy setkávají při podnikání v České republicecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-09-11
dc.description.departmentKatedra sociologiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Sociologyen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId260646
dc.title.translatedGender stereotypes women face in business in the Czech Republicen_US
dc.contributor.refereeGrygar, Jakub
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologie a sociální politikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSociology a Social Policyen_US
thesis.degree.programSociologie a sociální politikacs_CZ
thesis.degree.programSociology a Social Policyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra sociologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Sociologyen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologie a sociální politikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSociology a Social Policyen_US
uk.degree-program.csSociologie a sociální politikacs_CZ
uk.degree-program.enSociology a Social Policyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato práce se zabývá genderovými stereotypy, se kterými se ženy setkávají při podnikání v České republice. Ač se může zdát, že muži a ženy jsou si ve společnosti rovni, ženy stále čelí genderovým předsudkům, které je staví do role matek. Podnikání je pak vnímáno jako mužská doména. Tyto genderové role, a jiné předsudky, ženám komplikují integraci na trh práce. Kvůli tomuto binárnímu vnímání rolí ve společnosti ženy často o podnikání ani neuvažují z obavy, že nemají šanci uspět. Hlavními cíli práce je tedy zjistit s jakými stereotypy se ženy při podnikání setkávají a jak se s nimi následně vyrovnávají. Práce analyzuje primární kvalitativní data, získána polostrukturovanými rozhovory s šesti českými podnikatelkami.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with gender stereotypes that women face in business in the Czech Republic. Although it may seem that men and women are equal in society, women still face gender biases that place them in the roles of mothers. Entrepreneurship is then perceived as a male domain. These gender roles and other stereotypes make it difficult for women to integrate into the labor market. Because of this binary perception of roles in society, women often do not even consider entrepreneurship as a career choice for fear of not having a chance to succeed. The main objectives of this thesis are to find out what stereotypes women encounter in entrepreneurship and how they cope with them. The thesis analyses qualitative data obtained through semi-structured interviews with six Czech female entrepreneurs.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra sociologiecs_CZ
thesis.grade.codeD
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV