Genderové stereotypy, se kterými se ženy setkávají při podnikání v České republice
Gender stereotypes women face in business in the Czech Republic
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/184862Identifikátory
SIS: 260646
Kolekce
- Kvalifikační práce [17632]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Grygar, Jakub
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Sociologie a sociální politika
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociologie
Datum obhajoby
11. 9. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
gender, podnikání, nerovnosti, feminismus, diskriminace, stereotypyKlíčová slova (anglicky)
gender, entrepreneurship, inequality, feminism, discrimination, stereotypesTato práce se zabývá genderovými stereotypy, se kterými se ženy setkávají při podnikání v České republice. Ač se může zdát, že muži a ženy jsou si ve společnosti rovni, ženy stále čelí genderovým předsudkům, které je staví do role matek. Podnikání je pak vnímáno jako mužská doména. Tyto genderové role, a jiné předsudky, ženám komplikují integraci na trh práce. Kvůli tomuto binárnímu vnímání rolí ve společnosti ženy často o podnikání ani neuvažují z obavy, že nemají šanci uspět. Hlavními cíli práce je tedy zjistit s jakými stereotypy se ženy při podnikání setkávají a jak se s nimi následně vyrovnávají. Práce analyzuje primární kvalitativní data, získána polostrukturovanými rozhovory s šesti českými podnikatelkami.
This thesis deals with gender stereotypes that women face in business in the Czech Republic. Although it may seem that men and women are equal in society, women still face gender biases that place them in the roles of mothers. Entrepreneurship is then perceived as a male domain. These gender roles and other stereotypes make it difficult for women to integrate into the labor market. Because of this binary perception of roles in society, women often do not even consider entrepreneurship as a career choice for fear of not having a chance to succeed. The main objectives of this thesis are to find out what stereotypes women encounter in entrepreneurship and how they cope with them. The thesis analyses qualitative data obtained through semi-structured interviews with six Czech female entrepreneurs.