Show simple item record

Digitalization process in the Czech Republic and Citizen Portal
dc.contributor.advisorBrádlerová, Daniela
dc.creatorMladá, Pavlína
dc.date.accessioned2023-11-07T00:46:28Z
dc.date.available2023-11-07T00:46:28Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/184791
dc.description.abstractThe aim of the thesis is to approach the issue of eGovernment, the current services of the Citizen Portal and the reflation of attitudes of citizens towards the digitization of public administration. The introductory chapters will be devoted to the development of eGovernment in the Czech Republic, comparison with some states of the European Union, comparison of the current state with the originally intended plan, criticism, and disadvantages of digitalization of offices. Furthermore, the functions of the Citizen Portal, the previous state, user suggestions and possible future modifications will be analyzed. In the practical part, we will encounter research dealing with the use of electronic forms, services of the Citizen Portal and their possible expansion, the use of data boxes, and trust in the provision of information by citizens. The interdependence between offices and the work of public administration employees will also be mentioned here. The conclusion will be devoted to a summary of the knowledge presented, a critique of the current state, a proposal for a possible solution and suggestions for further research. Key words: Citizen Portal, Czech POINT, digitization, eGovernment, information system of public administration, public administrationen_US
dc.description.abstractCílem práce je přiblížení problematiky eGovernmentu, aktuálních služeb Portálu bčana a ů občanů vůči digitalizaci veřejné správy. Úvodní kapitoly budou věnovány vývoji eGovernmentu v České republice, srovnání s některými státy Evropské unie, porovnání současného stavu s původně zamýšleným plánem, kritika a nevýhody digitalizace úřadů. Dále budou analyzovány funkce Portálu bčana, dřívější stav, podněty uživatelů a možné budoucí úpravy. V praktické části se setkáme s výzkumem zabývajícím se užíváním elektronických formulářů, služeb Portálu bčana a jejich možné rozšiřování, používání datových schránek, s důvěrou v poskytování informací ze strany občanů. Rovněž zde bude zmíněna provázanost mezi úřady a práce zaměstnanců veřejné správy. Závěr bude věnován shrnutí představených poznatků, kritika současného stavu, návrh na možné řešení a podněty k dalšímu bádání. Klíčová slova: informační systém veřejné správy, Portál občana, veřejná správacs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectCzechPoint|digitalizace|eGovernment|informační systém veřejné správy|Portál občana|veřejná správacs_CZ
dc.subjectCitizen Portal|CzechPoint|digitization|eGovernment|information system of public administration|public administrationen_US
dc.titlePostup digitalizace v ČR a Portál občanacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-09-11
dc.description.departmentKatedra PVH a archivního studiacs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Auxiliary Historical Sciences and Archive Studiesen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId255108
dc.title.translatedDigitalization process in the Czech Republic and Citizen Portalen_US
dc.contributor.refereeSekyrková, Milada
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineVeřejná správa a spisová službacs_CZ
thesis.degree.disciplinePublic Administration and Record Managementen_US
thesis.degree.programVeřejná správa a spisová službacs_CZ
thesis.degree.programPublic Administration and Record Managementen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra PVH a archivního studiacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Auxiliary Historical Sciences and Archive Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csVeřejná správa a spisová službacs_CZ
uk.degree-discipline.enPublic Administration and Record Managementen_US
uk.degree-program.csVeřejná správa a spisová službacs_CZ
uk.degree-program.enPublic Administration and Record Managementen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csCílem práce je přiblížení problematiky eGovernmentu, aktuálních služeb Portálu bčana a ů občanů vůči digitalizaci veřejné správy. Úvodní kapitoly budou věnovány vývoji eGovernmentu v České republice, srovnání s některými státy Evropské unie, porovnání současného stavu s původně zamýšleným plánem, kritika a nevýhody digitalizace úřadů. Dále budou analyzovány funkce Portálu bčana, dřívější stav, podněty uživatelů a možné budoucí úpravy. V praktické části se setkáme s výzkumem zabývajícím se užíváním elektronických formulářů, služeb Portálu bčana a jejich možné rozšiřování, používání datových schránek, s důvěrou v poskytování informací ze strany občanů. Rovněž zde bude zmíněna provázanost mezi úřady a práce zaměstnanců veřejné správy. Závěr bude věnován shrnutí představených poznatků, kritika současného stavu, návrh na možné řešení a podněty k dalšímu bádání. Klíčová slova: informační systém veřejné správy, Portál občana, veřejná správacs_CZ
uk.abstract.enThe aim of the thesis is to approach the issue of eGovernment, the current services of the Citizen Portal and the reflation of attitudes of citizens towards the digitization of public administration. The introductory chapters will be devoted to the development of eGovernment in the Czech Republic, comparison with some states of the European Union, comparison of the current state with the originally intended plan, criticism, and disadvantages of digitalization of offices. Furthermore, the functions of the Citizen Portal, the previous state, user suggestions and possible future modifications will be analyzed. In the practical part, we will encounter research dealing with the use of electronic forms, services of the Citizen Portal and their possible expansion, the use of data boxes, and trust in the provision of information by citizens. The interdependence between offices and the work of public administration employees will also be mentioned here. The conclusion will be devoted to a summary of the knowledge presented, a critique of the current state, a proposal for a possible solution and suggestions for further research. Key words: Citizen Portal, Czech POINT, digitization, eGovernment, information system of public administration, public administrationen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra PVH a archivního studiacs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV