Diagnostika dítěte ve věku 5 - 7 let a možnosti intervence v rodině
Diagnostics for children aged 5 - 7 years and possibilities of family intervention
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/18430Identifikátory
SIS: 688
Kolekce
- Kvalifikační práce [2707]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Krahulcová, Beáta
Fakulta / součást
Husitská teologická fakulta
Obor
Husitská teologie - psychosociální studia
Katedra / ústav / klinika
HTF - Katedra psychosociálních věd a etiky
Datum obhajoby
15. 9. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Husitská teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Diplomová práce "Diagnostika dítěte ve věku 5 - 7 let a případná intervence v rodině" je zaměřená na děti předškolního věku. Je zde pomocí diagnostiky zjišťována úroveň jejich znalostí a dovedností. V krátkosti je popsáno, co by děti měly zvládat. Poté je pomocí výzkumu ověřována dosažená úroveň jednotlivých dovedností. Výzkum probíhal ve dvou mateřských školách v Praze. Jedna mateřská škola preferuje práci s dětmi stejného věku a druhá různého věku ve třídě. Ve výzkumu jsem se zaměřila především na roviny řeči, motoriky, sluchovou a zrakovou analýzu a syntézu a na způsob rodinné výchovy.
Diploma thesis "Diagnostics for children aged 5 - 7 years and possibilities of family intervention" focuses on pre-school children (exactly from 5 - 7 years old). Using diagnostic I am finding out the level of their knowledge and abilities. The thesis is divided in two parts: Theoretical and practical (research). In the first part I shortly describe what should the children be able to do in their age. In the second part I am using research to check validity the information which was found out in the first (theoretical) part. The research was realized in two kindergartens in Prague. The first kindergarten prefers to work with children of the same age in one class and the second kindergarten prefers to work with children of different age in one class. The research focuses mainly on speech abilities, motoric, hearing and sight analysis and synthesis and the ways of family treatments.