Základní charakteristika autismu s důrazem na vzdělávací intervence
Primary characteristic of autism with the view of educational interventious
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/18427Identifiers
Study Information System: 674
CU Caralogue: 990010081850106986
Collections
- Kvalifikační práce [2773]
Author
Advisor
Referee
Nováková, Ivana
Faculty / Institute
Hussite Theological Faculty
Discipline
Teaching of Religion, Ethics and Philosophy
Department
Information is unavailable
Date of defense
17. 9. 2008
Publisher
Univerzita Karlova, Husitská teologická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Diplomová práce s názvem "Základní charakteristika autismu s důrazem na vzdělávací intervence" se zabývá, jak již vyplývá ze samotného titulu, především aktuální vědeckou tematikou v oblasti autismu a jeho základní charakteristikou. Zároveň se snaží představit konkrétní vzdělávací a výchovný mechanismus, který je uplatňován ve dvou autistických třídách vybraného školského zařízení, a jeho efektivitu a specifika. Použité metody a formy přístupu, jejichž výsledky tvoří primární podklad tohoto pojednání, vyplývají z každodenního setkávání a práce s osobami s poruchou autistického spektra, jejich pozorování a uplatňování vybraných terapeutických intervencí.
The subject matter of diploma thesis "Primary characteristic of autism with the view of educational interventions" are actual science subject in the sphere of autism and it's prime characteristic. Withal the purpose is present concrete educational and pedagogic process which is practical aplicated in two autistic classes of selected school and it's efficiency and specifics. Usable methods of accessing whose results forms primary base of this thesis imply from daily meeting and work with autistic pupils, their observation and apply selective therapeutical interventions.