Zobrazit minimální záznam

Osvojování jazyka za pomoci adaptivní zjednodušené četby
dc.contributor.advisorCilibrasi, Luca
dc.creatorMarková, Daniela
dc.date.accessioned2023-11-06T22:10:37Z
dc.date.available2023-11-06T22:10:37Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/184219
dc.description.abstractENG The present thesis deals with graded readers and their contribution to L2 acquisition, more specifically their potential in connection with interactive fiction and adaptive learning mechanisms. For the purposes of this study, an adaptive graded reader was written in three levels of difficulty (based on vocabulary) and programmed as an interactive script in the form of a visual novel. Its effects were then tested on a group of Czech learners of English and on a control group. The experimental subjects could access the more demanding levels of the material by passing an assessment at the end of each chapter. The subjects in the control group, on the contrary, were given a non-interactive version of the reader with no checking for readiness. The results of the experiment revealed no statistically significant differences between the two groups, with both versions of the task leading to similar overall results. Despite this, the subjects in the experimental group reported greater satisfaction and considered the material more effective compared to the control group. The implications of the study suggest that while both versions of the reader were effective in vocabulary instruction, the adaptive graded reader was better received by the subjects and, therefore, could lead to greater motivation and...en_US
dc.description.abstractČJ Tato práce se zabývá zjednodušenou četbou a jejím přínosem pro osvojování cizích jazyků, konkrétněji jejím potenciálem ve spojení s interaktivní fikcí a adaptivním vzděláváním. Pro účely této studie byla vytvořena adaptivní zjednodušená četba ve třech stupních obtížnosti (dle slovní zásoby), naprogramována jako interaktivní skript ve formě vizuálního románu a její efektivita byla testována na skupině českých studentů angličtiny v porovnání s kontrolní skupinou. Experimentální skupina mohla postoupit do náročnějších úrovní materiálu za podmínky, že na konci každé kapitoly získala dostatek bodů v hodnocení. Kontrolní skupina dostala neinteraktivní verzi četby bez ověřování připravenosti nutnému k postupu do další úrovně. Výsledky experimentu neodhalily statisticky významný rozdíl mezi dvěma skupinami. Účastníci výzkumu uvedli větší spokojenost s adaptivní verzí četby a ve srovnání s kontrolní skupinou považovali materiál za efektivnější. Implikace studie naznačují, že ačkoli obě verze byly při výuce slovní zásoby efektivní, adaptivní zjednodušená četba byla subjekty lépe přijímána, a proto by mohla v budoucnu vést k lepší motivaci a soustavnějšímu učení. Je třeba provést rozsáhlejší šetření, které by porovnalo adaptivní verzi zjednodušené četby s běžněji používanými digitálními médii. Klíčová...cs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectZjednodušená četba|Interaktivní fikce|Adaptivní vzdělávání|Učení se jazyků s podporou počítače|Osvojování slovní zásobycs_CZ
dc.subjectGraded Reader|Interactive Fiction|Adaptive Learning|Computer-assisted Language Learning|vocabulary teachingen_US
dc.titleLanguage learning through adaptive graded readersen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-09-07
dc.description.departmentÚstav anglického jazyka a didaktikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of the English Language and ELT Methodologyen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId248071
dc.title.translatedOsvojování jazyka za pomoci adaptivní zjednodušené četbycs_CZ
dc.contributor.refereeFúsik, Ondřej
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAnglický jazykcs_CZ
thesis.degree.disciplineEnglish Language and Linguisticsen_US
thesis.degree.programAnglický jazykcs_CZ
thesis.degree.programEnglish Language and Linguisticsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav anglického jazyka a didaktikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of the English Language and ELT Methodologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglický jazykcs_CZ
uk.degree-discipline.enEnglish Language and Linguisticsen_US
uk.degree-program.csAnglický jazykcs_CZ
uk.degree-program.enEnglish Language and Linguisticsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csČJ Tato práce se zabývá zjednodušenou četbou a jejím přínosem pro osvojování cizích jazyků, konkrétněji jejím potenciálem ve spojení s interaktivní fikcí a adaptivním vzděláváním. Pro účely této studie byla vytvořena adaptivní zjednodušená četba ve třech stupních obtížnosti (dle slovní zásoby), naprogramována jako interaktivní skript ve formě vizuálního románu a její efektivita byla testována na skupině českých studentů angličtiny v porovnání s kontrolní skupinou. Experimentální skupina mohla postoupit do náročnějších úrovní materiálu za podmínky, že na konci každé kapitoly získala dostatek bodů v hodnocení. Kontrolní skupina dostala neinteraktivní verzi četby bez ověřování připravenosti nutnému k postupu do další úrovně. Výsledky experimentu neodhalily statisticky významný rozdíl mezi dvěma skupinami. Účastníci výzkumu uvedli větší spokojenost s adaptivní verzí četby a ve srovnání s kontrolní skupinou považovali materiál za efektivnější. Implikace studie naznačují, že ačkoli obě verze byly při výuce slovní zásoby efektivní, adaptivní zjednodušená četba byla subjekty lépe přijímána, a proto by mohla v budoucnu vést k lepší motivaci a soustavnějšímu učení. Je třeba provést rozsáhlejší šetření, které by porovnalo adaptivní verzi zjednodušené četby s běžněji používanými digitálními médii. Klíčová...cs_CZ
uk.abstract.enENG The present thesis deals with graded readers and their contribution to L2 acquisition, more specifically their potential in connection with interactive fiction and adaptive learning mechanisms. For the purposes of this study, an adaptive graded reader was written in three levels of difficulty (based on vocabulary) and programmed as an interactive script in the form of a visual novel. Its effects were then tested on a group of Czech learners of English and on a control group. The experimental subjects could access the more demanding levels of the material by passing an assessment at the end of each chapter. The subjects in the control group, on the contrary, were given a non-interactive version of the reader with no checking for readiness. The results of the experiment revealed no statistically significant differences between the two groups, with both versions of the task leading to similar overall results. Despite this, the subjects in the experimental group reported greater satisfaction and considered the material more effective compared to the control group. The implications of the study suggest that while both versions of the reader were effective in vocabulary instruction, the adaptive graded reader was better received by the subjects and, therefore, could lead to greater motivation and...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav anglického jazyka a didaktikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV