Krizová intervence jako forma pomoci žákům SPŠ Tachov
Crisis Intervention as a Form How to Help the Students SPŠ Tachov
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/18142Identifikátory
SIS: 61579
Kolekce
- Kvalifikační práce [1516]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Černá Lammelová, Alexandra
Fakulta / součást
Evangelická teologická fakulta
Obor
Pastorační a sociální práce
Katedra / ústav / klinika
Jabok
Datum obhajoby
11. 9. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Evangelická teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Práce popisuje a vyhodnocuje možnost použití krizové intervence ve školním prostředí. Učitel je zároveň pracovník pomáhající profese. Pomocí krizové intervence se řeší psychosociální problematika studentů, která se týká školních, rodinných a osobních záležitostí studentů. V teoretické části je vymezen pojem krize, jsou popsány příčiny krize, jednotlivé typy krize a podána stručná charakteristika zvládání strategie krize. Je popsán postup řešení krize a zmiňují se základní formy odborné krizové pomoci. V části nazvané krizová intervence je vymezen pojem krizové intervence a popsány její důležité principy. Dále se práce zaměřuje na průběh krizové intervence, popisuje pracovníka krizové intervence a specifika práce ve školním prostředí. V praktické části je popsáno hodnocení chování žáků a uveden jeden příklad řešení krizové intervence. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
This work describes and values the possibility of using the crisis intervention at school. The teacher is also a worker of helping profession. We solve the social dilemma of students with the help of the crisis intervention. The social dilemma is about students ́ matters at school, home and their private life. In the theoretic part there is a term "crises", there are reasons, types of crises and style of dealing with the crises. There is also the way how to solve the crises and there are also some basic forms of the skilled crisis intervention. In the part called crisis intervention there is the term "crisis intervention" and there are its important principles. Than the work is focused on process of the crisis intervention, it describes the worker of the crisis intervention and specification of the work at schools. In the practical part there is a classification of the students ́ behaving and there is one example of the solving the crisis intervention. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)