Možnosti zefektivnění programů primární prevence
The Possibilities in the Efectivity of the Primary Prevention
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/18140Identifiers
Study Information System: 61570
Collections
- Kvalifikační práce [1559]
Author
Advisor
Referee
Roth, Martin
Faculty / Institute
Protestant Theological Faculty
Discipline
Pastoral and Social Work
Department
Jabok
Date of defense
12. 9. 2008
Publisher
Univerzita Karlova, Evangelická teologická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Poznatky z výzkumů uvádí nutnost začít preventivně působit již od nejnižšího věku jedince. Tuto funkci má mít v dětství nejdříve rodina a nejbližší okolí, poté ji přejímají nejprve předškolní zařízení a následně škola. Tato práce se týká možností zefektivnění primárně preventivního působení na děti a mládež. Zaměřuje se hlavně na nejvíce využívané primárně preventivní programy ve školách. Kromě tohoto působení jsou velice důležité i další možnosti působení. Je to právě vliv nejbližšího prostředí, tedy hlavně rodiny a vrstevníků, ale také podmínky ve společnosti. Právě v tomto prostředí se vyskytuje celá řada ochranných a rizikových činitelů, které mohou riziko zvyšovat nebo zmenšovat. Existuje celá řada postupů a kritérií, které by měly primární programy splňovat, aby je bylo možné považovat za co nejvíce efektivní. I v tomto případě platí, že obsah i formy programů se musí lišit podle věku jedince. Obsahem práce jsou tedy specifika primární prevence podle věkových skupin, nejčastěji používané typy programů a metody, jakými je možné preventivně působit, jak v rodině, tak ve škole. Dále jsou uvedeny i konkrétní možnosti a prvky, ze kterých by se měl skládat komplexní a efektivní školní primárně preventivní program. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Knowledges from different researchers showed necessity to begin with primary prevention activities from childhood. This function has primarily family and home - folks, then preJschool education and schools. This thesis is about possibilities how to make the primary prevention for children and young people more effective. Particular attention is paid on the primary prevention programs in schools. But there are other factors very important beyond these activities. And it is homeJfolks, primarily family and peers but also terms in the society. There are very important protective and risk factors, which prevention tends to enhance or tries to minimise. There are a lot of methods and criterias which are very important in these programs to be consider effective. And it is very important to adapt methods and forms of these programs to the age of individual. There are mentioned information about specificity in class of age, various types of programs and methods in this essay. Further information are about the possibilities and approaches, which are indispensable to achive success in the field of primary prevention school programs. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)