Hodnocení obliby a náročnosti předmětů na 2. stupni základní školy speciální
Evaluation of the popularity and difficulty of subjects in lower-secondary of a special primary school
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/180493Identifikátory
SIS: 255845
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Straková, Jana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - výchova ke zdraví
Katedra / ústav / klinika
Katedra české literatury
Datum obhajoby
17. 5. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
základní škola speciální, 2. stupeň ZŠ, obliba předmětů, náročnost předmětů, pohled žákůKlíčová slova (anglicky)
special primary school, 2nd grade of primary school, popularity of subjects, difficulty of subjects, pupils' perspectiveTato diplomová práce si klade za cíl popsat oblibu a náročnost předmětů na druhém stupni speciální základní školy a jaké jsou faktory této problematiky. V teoretické části jsou představeny všechny základní pojmy a koncepty, které se k této problematice vztahují s využitím tuzemských i zahraničních zdrojů. Jako zdroje jsou použity vědecké a pedagogické články stejně tak jako odborná literatura v oboru. Čtenář bude uveden a seznámen s problematikou autoevaluace osobnosti učitele, jeho schopností a zjištění kvalit. V části praktické je použita kombinace kvalitativních a kvantitativních metod. Žákům druhého stupně základní školy speciální byl zadán vytvořený dotazník. Respondenti byli žáci ve věku od dvanácti do patnácti a šestnácti let. Praktická část je zaměřená na žákovo vnímání obliby vybraných předmětů a stejně tak na jejich náročnost. Je zjišťováno, čím je obliba a náročnost předmětů dána. Je zkoumán vliv učitele, prostředí i subjektivní zhodnocení důležitosti předmětů český jazyk, matematika, informatika, anglický jazyk, zeměpis, přírodopis, výtvarná výchova, dějepis, fyzika, tělesná výchova, občanská a rodinná výchova. Složení předmětů bylo záměrně vybráno tak, aby byly vyučovány ve všech třídách na druhém stupni základní školy. Dále je výzkum doplněn o část kvalitativní, kdy byli z každého...
This diploma thesis aims to describe the popularity and difficulty of subjects at the second level of a special elementary school and what are the factors of this issue. The theoretical part introduces all the basic terms and concepts related to this issue using domestic and foreign sources. Scientific and pedagogical articles as well as professional literature in the field are used as sources. The reader will be introduced and acquainted with the issue of self-evaluation of the teacher's personality, his abilities and identification of qualities. In the practical part, a combination of qualitative and quantitative methods is used. Pupils of the second stage of the special basic school were assigned a questionnaire. Respondents were pupils aged twelve to fifteen and sixteen. The practical part is focused on the pupil's perception of the popularity of selected subjects as well as on their difficulty. It is found out what is the popularity and difficulty of the subjects. The influence of the teacher, the environment and the subjective evaluation of the importance of the subjects Czech language, mathematics, informatics, English language, geography, natural history, art education, history, physics, physical education, civic and family education are examined. The composition of the subjects was...
