Jazykové vzdělávání ve Finsku a v České republice
Language education in Finland and the Czech Republic
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/179515Identifiers
Study Information System: 216642
Collections
- Kvalifikační práce [23980]
Author
Advisor
Referee
Valenta, Josef
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Education
Department
Department of Education
Date of defense
24. 1. 2023
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
Finsko|Česká republika|vzdělávací reformy|školský systém|jazykové vzdělávání|stínování|metody a formy práce při výuce jazykůKeywords (English)
Finland|the Czech Republic|educational reforms|language education|school system|job shadowing|methods and forms of language teachingHistorické souvislosti; školský systém; školská reforma; jazykové vzdělávání; charakteristika školy; metodya formy práce; rozbor hodin. Práce se zabývá srovnáním jazykové výuky ve Finsku a České republice. Východiskem jsou historické souvislosti,školskýsystém vobou zemích,vzdělávací reformya strategie vzdělávací politiky. Následuje charakteristika jazykového vzdělávání, metod a forem práce, vyučujících jazyků.Práce využívá osobní zkušenosti s výukou vobou zemích,charakteristikou jednotlivých škol a rozborem hodin výukyanglického jazyka.
Historical context;school systém;school reform; language education;school characteristics; methods and forms of teaching;,analysis oflessons. The topic of the thesis deals with the comparison of language education in Finland and the Czech republic. It analyses historical consequences, school systems in both countries, educationalreforms ans strategies of educational policy.It characterises language education, methods and forms of teaching, language teachers. It focuses personal experience with teaching in both countries, characteristics of schools and analysis of language lessons of English language