Show simple item record

Language education in Finland and the Czech Republic
dc.contributor.advisorKasíková, Hana
dc.creatorSommerová, Markéta
dc.date.accessioned2023-03-22T10:31:22Z
dc.date.available2023-03-22T10:31:22Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/179515
dc.description.abstractHistorické souvislosti; školský systém; školská reforma; jazykové vzdělávání; charakteristika školy; metodya formy práce; rozbor hodin. Práce se zabývá srovnáním jazykové výuky ve Finsku a České republice. Východiskem jsou historické souvislosti,školskýsystém vobou zemích,vzdělávací reformya strategie vzdělávací politiky. Následuje charakteristika jazykového vzdělávání, metod a forem práce, vyučujících jazyků.Práce využívá osobní zkušenosti s výukou vobou zemích,charakteristikou jednotlivých škol a rozborem hodin výukyanglického jazyka.cs_CZ
dc.description.abstractHistorical context;school systém;school reform; language education;school characteristics; methods and forms of teaching;,analysis oflessons. The topic of the thesis deals with the comparison of language education in Finland and the Czech republic. It analyses historical consequences, school systems in both countries, educationalreforms ans strategies of educational policy.It characterises language education, methods and forms of teaching, language teachers. It focuses personal experience with teaching in both countries, characteristics of schools and analysis of language lessons of English languageen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectFinland|the Czech Republic|educational reforms|language education|school system|job shadowing|methods and forms of language teachingen_US
dc.subjectFinsko|Česká republika|vzdělávací reformy|školský systém|jazykové vzdělávání|stínování|metody a formy práce při výuce jazykůcs_CZ
dc.titleJazykové vzdělávání ve Finsku a v České republicecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-01-24
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId216642
dc.title.translatedLanguage education in Finland and the Czech Republicen_US
dc.contributor.refereeValenta, Josef
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csHistorické souvislosti; školský systém; školská reforma; jazykové vzdělávání; charakteristika školy; metodya formy práce; rozbor hodin. Práce se zabývá srovnáním jazykové výuky ve Finsku a České republice. Východiskem jsou historické souvislosti,školskýsystém vobou zemích,vzdělávací reformya strategie vzdělávací politiky. Následuje charakteristika jazykového vzdělávání, metod a forem práce, vyučujících jazyků.Práce využívá osobní zkušenosti s výukou vobou zemích,charakteristikou jednotlivých škol a rozborem hodin výukyanglického jazyka.cs_CZ
uk.abstract.enHistorical context;school systém;school reform; language education;school characteristics; methods and forms of teaching;,analysis oflessons. The topic of the thesis deals with the comparison of language education in Finland and the Czech republic. It analyses historical consequences, school systems in both countries, educationalreforms ans strategies of educational policy.It characterises language education, methods and forms of teaching, language teachers. It focuses personal experience with teaching in both countries, characteristics of schools and analysis of language lessons of English languageen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV