Zobrazit minimální záznam

Legal Aspects of Concealed Advertising on Social Media and its Child's Perception
dc.contributor.advisorKřesťanová, Veronika
dc.creatorJirůtková, Martina
dc.date.accessioned2023-03-22T10:15:00Z
dc.date.available2023-03-22T10:15:00Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/179361
dc.description.abstract98 Abstrakt: Právní aspekty skryté reklamy na sociálních sítích se zaměřením na její vnímání dítětem Cílem této diplomové práce je posouzení, zda aktuální účinné právní předpisy jsou schopné reagovat na nový fenomén sociálních sítí, a to primárně v oblasti reklamní činnosti. Autorka diplomové práce si dává za cíl zanalyzovat aktuální právní stav v oblasti skryté reklamy a zhodnotit, zda tato úprava představuje účinnou ochranou v tomto on-line prostředí a zvláště, jestli reflektuje věk uživatelů sociálních sítí a zda dětskému publiku poskytuje zvýšenou ochranu. První kapitola práce rozebírá sociální sítě a influencery, a to nejen z obecného hlediska, avšak i z pohledu práva. Tato kapitola taktéž blíže popisuje tři vybrané sociální sítě, tj. Facebook, Instagram a YouTube. Následující část práce obsažená v druhé až čtvrté kapitole zaměřuje svou pozornost na úpravu skryté reklamy v českém právní řádu, požadavky vybraných sociálních sítí na označování reklamního obsahu a zahraniční rozhodovací praxi v oblasti skryté reklamy na sociálních sítích. Předmětem rozboru byly nejen předpisy aplikovatelné v rámci sociálních sítí, ale i předpisy upravující reklamu v jiném prostředí pro získání uceleného přehledu úpravy skryté reklamy. Kapitola pátá se zabývá postavením dítěte v českém právním řádu. Popisuje požadavky...cs_CZ
dc.description.abstract99 Abstract: Legal Aspects of Concealed Advertising on Social Media and its Child's Perception The goal of this thesis is to assess whether the current effective legislation is able to respond to the new phenomenon of social media, primarily in the field of advertising. The author of the thesis aims to analyze the current legal situation in the field of concealed advertising and to assess whether this legislation constitutes an effective protection in this online environment and in particular whether it reflects the age of social media users and whether it provides increased protection for the child audience. The first chapter of the thesis describes social networks and influencers, not only from a general perspective, but also from a legal perspective. This chapter also describes in more detail the three selected social networks, i.e. Facebook, Instagram and YouTube. The following part of the thesis, contained in the second to fourth chapters, focuses its attention on the regulation of concealed advertising in the Czech legal system, the requirements of selected social media for labelling advertising content and foreign decision-making practice in the field of concealed advertising on social media. The subject of the analysis was not only the applicable regulations for social media, but also the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Právnická fakultacs_CZ
dc.subjectsocial mediaen_US
dc.subjectchilden_US
dc.subjectinfluencer marketingen_US
dc.subjectconcealed advertisingen_US
dc.subjectsociální sítěcs_CZ
dc.subjectdítěcs_CZ
dc.subjectinfluencer marketingcs_CZ
dc.subjectskrytá reklamacs_CZ
dc.titlePrávní aspekty skryté reklamy na sociálních sítích se zaměřením na její vnímání dítětemcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-01-31
dc.description.departmentÚstav práva autorského, práv průmyslových a práva soutěžníhocs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Copyright, Industrial Property and Competition Lawen_US
dc.description.facultyPrávnická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Lawen_US
dc.identifier.repId238308
dc.title.translatedLegal Aspects of Concealed Advertising on Social Media and its Child's Perceptionen_US
dc.contributor.refereeHolcová, Irena
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePrávocs_CZ
thesis.degree.disciplineLawen_US
thesis.degree.programPrávo a právní vědacs_CZ
thesis.degree.programLaw and Jurisprudenceen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPrávnická fakulta::Ústav práva autorského, práv průmyslových a práva soutěžníhocs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Law::Institute of Copyright, Industrial Property and Competition Lawen_US
uk.faculty-name.csPrávnická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Lawen_US
uk.faculty-abbr.csPFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPrávocs_CZ
uk.degree-discipline.enLawen_US
uk.degree-program.csPrávo a právní vědacs_CZ
uk.degree-program.enLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cs98 Abstrakt: Právní aspekty skryté reklamy na sociálních sítích se zaměřením na její vnímání dítětem Cílem této diplomové práce je posouzení, zda aktuální účinné právní předpisy jsou schopné reagovat na nový fenomén sociálních sítí, a to primárně v oblasti reklamní činnosti. Autorka diplomové práce si dává za cíl zanalyzovat aktuální právní stav v oblasti skryté reklamy a zhodnotit, zda tato úprava představuje účinnou ochranou v tomto on-line prostředí a zvláště, jestli reflektuje věk uživatelů sociálních sítí a zda dětskému publiku poskytuje zvýšenou ochranu. První kapitola práce rozebírá sociální sítě a influencery, a to nejen z obecného hlediska, avšak i z pohledu práva. Tato kapitola taktéž blíže popisuje tři vybrané sociální sítě, tj. Facebook, Instagram a YouTube. Následující část práce obsažená v druhé až čtvrté kapitole zaměřuje svou pozornost na úpravu skryté reklamy v českém právní řádu, požadavky vybraných sociálních sítí na označování reklamního obsahu a zahraniční rozhodovací praxi v oblasti skryté reklamy na sociálních sítích. Předmětem rozboru byly nejen předpisy aplikovatelné v rámci sociálních sítí, ale i předpisy upravující reklamu v jiném prostředí pro získání uceleného přehledu úpravy skryté reklamy. Kapitola pátá se zabývá postavením dítěte v českém právním řádu. Popisuje požadavky...cs_CZ
uk.abstract.en99 Abstract: Legal Aspects of Concealed Advertising on Social Media and its Child's Perception The goal of this thesis is to assess whether the current effective legislation is able to respond to the new phenomenon of social media, primarily in the field of advertising. The author of the thesis aims to analyze the current legal situation in the field of concealed advertising and to assess whether this legislation constitutes an effective protection in this online environment and in particular whether it reflects the age of social media users and whether it provides increased protection for the child audience. The first chapter of the thesis describes social networks and influencers, not only from a general perspective, but also from a legal perspective. This chapter also describes in more detail the three selected social networks, i.e. Facebook, Instagram and YouTube. The following part of the thesis, contained in the second to fourth chapters, focuses its attention on the regulation of concealed advertising in the Czech legal system, the requirements of selected social media for labelling advertising content and foreign decision-making practice in the field of concealed advertising on social media. The subject of the analysis was not only the applicable regulations for social media, but also the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Právnická fakulta, Ústav práva autorského, práv průmyslových a práva soutěžníhocs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV