Právní aspekty skryté reklamy na sociálních sítích se zaměřením na její vnímání dítětem
Legal Aspects of Concealed Advertising on Social Media and its Child's Perception
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/179361Identifikátory
SIS: 238308
Kolekce
- Kvalifikační práce [13833]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Holcová, Irena
Fakulta / součást
Právnická fakulta
Obor
Právo
Katedra / ústav / klinika
Ústav práva autorského, práv průmyslových a práva soutěžního
Datum obhajoby
31. 1. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Právnická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
sociální sítě, dítě, influencer marketing, skrytá reklamaKlíčová slova (anglicky)
social media, child, influencer marketing, concealed advertising98 Abstrakt: Právní aspekty skryté reklamy na sociálních sítích se zaměřením na její vnímání dítětem Cílem této diplomové práce je posouzení, zda aktuální účinné právní předpisy jsou schopné reagovat na nový fenomén sociálních sítí, a to primárně v oblasti reklamní činnosti. Autorka diplomové práce si dává za cíl zanalyzovat aktuální právní stav v oblasti skryté reklamy a zhodnotit, zda tato úprava představuje účinnou ochranou v tomto on-line prostředí a zvláště, jestli reflektuje věk uživatelů sociálních sítí a zda dětskému publiku poskytuje zvýšenou ochranu. První kapitola práce rozebírá sociální sítě a influencery, a to nejen z obecného hlediska, avšak i z pohledu práva. Tato kapitola taktéž blíže popisuje tři vybrané sociální sítě, tj. Facebook, Instagram a YouTube. Následující část práce obsažená v druhé až čtvrté kapitole zaměřuje svou pozornost na úpravu skryté reklamy v českém právní řádu, požadavky vybraných sociálních sítí na označování reklamního obsahu a zahraniční rozhodovací praxi v oblasti skryté reklamy na sociálních sítích. Předmětem rozboru byly nejen předpisy aplikovatelné v rámci sociálních sítí, ale i předpisy upravující reklamu v jiném prostředí pro získání uceleného přehledu úpravy skryté reklamy. Kapitola pátá se zabývá postavením dítěte v českém právním řádu. Popisuje požadavky...
99 Abstract: Legal Aspects of Concealed Advertising on Social Media and its Child's Perception The goal of this thesis is to assess whether the current effective legislation is able to respond to the new phenomenon of social media, primarily in the field of advertising. The author of the thesis aims to analyze the current legal situation in the field of concealed advertising and to assess whether this legislation constitutes an effective protection in this online environment and in particular whether it reflects the age of social media users and whether it provides increased protection for the child audience. The first chapter of the thesis describes social networks and influencers, not only from a general perspective, but also from a legal perspective. This chapter also describes in more detail the three selected social networks, i.e. Facebook, Instagram and YouTube. The following part of the thesis, contained in the second to fourth chapters, focuses its attention on the regulation of concealed advertising in the Czech legal system, the requirements of selected social media for labelling advertising content and foreign decision-making practice in the field of concealed advertising on social media. The subject of the analysis was not only the applicable regulations for social media, but also the...