Změny ve školním preventivním programu rizikového chování v období distanční výuky na vybrané základní škole.
Changes in the school preventive program of risky behavior in the period of distance education at selected primary school.
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/178736Identifikátory
SIS: 245358
Kolekce
- Kvalifikační práce [19148]
Vedoucí práce
Oponent práce
Kočí, Jana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy speciální pedagogika - výchova ke zdraví
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
12. 1. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
distanční výuka, prevence, metodik prevence, preventivní programKlíčová slova (anglicky)
distance learning, prevention, methodist of prevention, prevention programDiplomová práce Změny ve školním preventivním programu rizikového chování v období distanční výuky na vybrané základní škole" se zabývá analýzou školního preventivního programu před a v průběhu pandemie Covid-19. Práce je strukturovaná do dvou částí. První, teoretická část se věnuje základním pojmům, jako je například prevence, preventivní program, metodik prevence a další. Druhá, praktická část popisuje realizované výzkumné šetření, které proběhlo ve dvou krocích. Nejprve proběhla analýza preventivního programu. Především byla věnována pozornost změnám, vývoji, procesu tvorby a příčinám změn v daném programu v průběhu posledních 3 let. Následoval hloubkový rozhovor s metodičkou prevence, který doplnil, ale také objasnil přístupy a změny v programech prevence. Právě období distanční výuky poukázalo na aspekty vedoucí ke změnám v preventivních programech na vybrané škole, ale také na jistou nepřipravenost při prevenci rizikového chování v jiném prostředí. Změny na základě analýzy a rozhovoru jsou shrnuty v závěrečné části práce. Práce by mohla být jistým vodítkem k tvorbě preventivního programu rizikového chování v případě realizace výuky distanční formou.
The diploma thesis "Changes in the school preventive program of risky behavior in the period of distance learning at a selected elementary school" follows up the school preventive program before and during the Covid-19 pandemic. The work is structured in two parts. The first, theoretical part clarifies fundamental terms, such as prevention, prevention program, prevention methodology and others. The second, practical part describes the conducted research, which took place in two steps. First step contains an analysis of the prevention program. Attention is paid mainly to the changes, development, creation process and causes of changes in the given program over the last 3 years. This is followed by an in-depth interview with methodist of prevention. The period of distance learning pointed out some aspects which are leading to changes in the prevention programs at the selected school, but also to a certain unpreparedness in the prevention of risky behavior in a different environment. Changes based on the analysis and the interview are summarized in the final part of the thesis. This study could be a guideline for a formation of a preventive program of risky behavior in the case of distance learning.