Mediální výchova a její význam v (dez)informační společnosti
Media education and its importance in (dis)information society
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/178092Identifikátory
SIS: 244609
Kolekce
- Kvalifikační práce [22834]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Strouhal, Martin
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
6. 9. 2022
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
dezinformace|misinformace|malinformace|fake news|hoax|konspirační teorie|manipulace|mediální výchova|mediální gramotnost|kritické myšleníKlíčová slova (anglicky)
disinformation|misinformation|malinformation|fake news|hoax|conspiracy theory|manipulation|media education|media literacy|critical thinking(česky) Tato bakalářská práce se zabývá tématem mediální výchovy a jejím významu ve společnosti, která se potýká s dezinformacemi. První část práce se zaměřuje na teorii a je v ní popsáno, co jsou to masová média a jaký mají vliv na člověka. Práce se dále věnuje dezinformacím a fenoménům s nimi spjatých, mediální gramotnosti a kritickému myšlení. V práci je zmíněno i několik organizací a projektů zabývajících se mediálním vzděláváním. Praktická část prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů odpoví na výzkumné otázky ohledně mediální výchovy z pohledu učitelů. Cílem práce bylo zjistit, zda je vůbec a případně jakým způsobem, mediální výchova do výuky začleňována, a jak náročné je v dnešní době pro učitele mediální výchovu vyučovat.
(in English): This bachelor's thesis deals with the topic of media education and its importance in a society that is struggling with disinformation. The first part of the thesis focuses on the theory and describes what mass media are and what effect they have on people. The thesis also deals with disinformation and related phenomena, media literacy and critical thinking. Several organizations and projects dealing with media education are also mentioned in the thesis. The practical part will answer research questions about media education from the teachers' point of view through semi-structured interviews. The aim of the work was to find out whether media education is integrated into teaching at all and possibly in what way, and how challenging it is for teachers to teach media education these days.