Zobrazit minimální záznam

Dual-Task Program in Neurorehabilitation in Patients with Acquired Brain Injury
dc.contributor.advisorJeníček, Jakub
dc.creatorBurdová, Eliška
dc.date.accessioned2022-10-17T11:00:38Z
dc.date.available2022-10-17T11:00:38Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/177053
dc.description.abstractThis diploma thesis deals with the topic of the use of the dual task in neurorehabilitation in patients with aquired brain injury. Its main goal was to create a program using dual task procedures, which was subsequently applied in a cognitively focused daily rehabilitation stationary of the The Department of Rehabilitation Medicine of the General Hospital and the First Medical Faculty of Charles University. Another goal was to provide settings for using the conditions of the program, its evaluation and finding out whether it was applied to the patient to improve some of the ADL. The research part of the work is processed by the method of qualitative evaluation research through the elaboration of one case study and evaluation of the program by a decision evaluation model. Based on a comprehensive search, a therapeutic program was developed and evaluated. It includes three levels of primary motor tasks and secondary cognitive tasks divided according to specific cognitive functions. This is a pilot study to further investigate the effect of the use of the dual task in people with aquired brain injury. Key words: dual-task, cognitive-motor interference, neurorehabilitation, acquired brain injuryen_US
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá tématem využití dvojího úkolu v neurorehabilitaci u osob se získaným poškozením mozku. Jejím hlavním cílem bylo vytvořit program s využitím dual task postupů, který byl následně aplikován v rámci kognitivně zaměřeného denního rehabilitačního stacionáře Kliniky rehabilitačního lékařství Všeobecné fakultní nemocnice. Dalším cílem bylo poskytnutí nastavení podmínek k využívání programu, jeho zhodnocení a zjištění, zda došlo po jeho aplikaci u daného pacienta ke zlepšení některé z položek ADL. Výzkumná část práce je zpracována metodou kvalitativního evaluačního výzkumu prostřednictvím zpracování jedné kazuistiky a zhodnocení programu rozhodovacím evaluačním modelem. Na základě komplexní rešerše došlo ke zpracování a zhodnocení terapeutického programu, který obsahuje tři úrovně primárních motorických úkolů a sekundární kognitivní úkoly rozdělené podle konkrétních kognitivních funkcí. Jedná se o pilotáž k dalšímu zkoumání efektu využití dvojího úkolu u osob se získaným poškozením mozku. Klíčová slova: dvojí úkol, kognitivně-motorická interference, neurorehabilitace, získané poškození mozkucs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, 1. lékařská fakultacs_CZ
dc.subjectdual-tasken_US
dc.subjectcognitive-motor interferenceen_US
dc.subjectneurorehabilitationen_US
dc.subjectacquired brain injuryen_US
dc.subjectdvojí úkolcs_CZ
dc.subjectkognitivně-motorická interferencecs_CZ
dc.subjectneurorehabilitacecs_CZ
dc.subjectzískané poškození mozkucs_CZ
dc.titleVyužití dvojího úkolu (dual task) v neurorehabilitaci u osob se získaným poškozením mozkucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-09-16
dc.description.departmentDepartment of Rehabilitation Medicine First Faculty of Medicine Charles University and General University Hospital in Pragueen_US
dc.description.departmentKlinika rehabilitačního lékařství 1. LF UK a VFNcs_CZ
dc.description.faculty1. lékařská fakultacs_CZ
dc.description.facultyFirst Faculty of Medicineen_US
dc.identifier.repId233379
dc.title.translatedDual-Task Program in Neurorehabilitation in Patients with Acquired Brain Injuryen_US
dc.contributor.refereeKrivošíková, Mária
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineOccupational Therapy for Adultsen_US
thesis.degree.disciplineErgoterapie pro dospělécs_CZ
thesis.degree.programOccupational Therapy for Adultsen_US
thesis.degree.programErgoterapie pro dospělécs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-cs1. lékařská fakulta::Klinika rehabilitačního lékařství 1. LF UK a VFNcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFirst Faculty of Medicine::Department of Rehabilitation Medicine First Faculty of Medicine Charles University and General University Hospital in Pragueen_US
uk.faculty-name.cs1. lékařská fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFirst Faculty of Medicineen_US
uk.faculty-abbr.cs1.LFcs_CZ
uk.degree-discipline.csErgoterapie pro dospělécs_CZ
uk.degree-discipline.enOccupational Therapy for Adultsen_US
uk.degree-program.csErgoterapie pro dospělécs_CZ
uk.degree-program.enOccupational Therapy for Adultsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá tématem využití dvojího úkolu v neurorehabilitaci u osob se získaným poškozením mozku. Jejím hlavním cílem bylo vytvořit program s využitím dual task postupů, který byl následně aplikován v rámci kognitivně zaměřeného denního rehabilitačního stacionáře Kliniky rehabilitačního lékařství Všeobecné fakultní nemocnice. Dalším cílem bylo poskytnutí nastavení podmínek k využívání programu, jeho zhodnocení a zjištění, zda došlo po jeho aplikaci u daného pacienta ke zlepšení některé z položek ADL. Výzkumná část práce je zpracována metodou kvalitativního evaluačního výzkumu prostřednictvím zpracování jedné kazuistiky a zhodnocení programu rozhodovacím evaluačním modelem. Na základě komplexní rešerše došlo ke zpracování a zhodnocení terapeutického programu, který obsahuje tři úrovně primárních motorických úkolů a sekundární kognitivní úkoly rozdělené podle konkrétních kognitivních funkcí. Jedná se o pilotáž k dalšímu zkoumání efektu využití dvojího úkolu u osob se získaným poškozením mozku. Klíčová slova: dvojí úkol, kognitivně-motorická interference, neurorehabilitace, získané poškození mozkucs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis deals with the topic of the use of the dual task in neurorehabilitation in patients with aquired brain injury. Its main goal was to create a program using dual task procedures, which was subsequently applied in a cognitively focused daily rehabilitation stationary of the The Department of Rehabilitation Medicine of the General Hospital and the First Medical Faculty of Charles University. Another goal was to provide settings for using the conditions of the program, its evaluation and finding out whether it was applied to the patient to improve some of the ADL. The research part of the work is processed by the method of qualitative evaluation research through the elaboration of one case study and evaluation of the program by a decision evaluation model. Based on a comprehensive search, a therapeutic program was developed and evaluated. It includes three levels of primary motor tasks and secondary cognitive tasks divided according to specific cognitive functions. This is a pilot study to further investigate the effect of the use of the dual task in people with aquired brain injury. Key words: dual-task, cognitive-motor interference, neurorehabilitation, acquired brain injuryen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, 1. lékařská fakulta, Klinika rehabilitačního lékařství 1. LF UK a VFNcs_CZ
thesis.grade.code2
dc.contributor.consultantSýkorová, Jitka
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV