Interkulturní analýza marketingové komunikace agentury CzechTourism zaměřené na obnovení cestovního ruchu po koronavirové pandemii
Intercultural analysis of marketing communication of CzechTourism agency aiming to recover tourism after coronavirus pandemic
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/176431Identifikátory
SIS: 238930
Kolekce
- Kvalifikační práce [17123]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Ježková, Tereza
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Komunikační studia se specializací Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
13. 9. 2022
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
cestovní ruch, koronavirová pandemie, marketing, CzechTourism, interkulturní specifika, Geert Hofstede, Itálie, Německo, Japonsko, Spojené státy americkéKlíčová slova (anglicky)
tourism, coronavirus pandemic, marketing, CzechTourism, intercultural specifics, Geert Hofstede, Italy, Germany, Japan, United States of AmericaTato práce zkoumá různorodost marketingové komunikace agentury CzechTourism na zahraničních trzích, a to v závislosti na dopadech koronavirové pandemie a konkrétních kulturních odlišnostech. V teoretické části práce pojednává o marketingu v cestovním ruchu a o trhu cestovního ruchu obecně, následně je přiblížena práce a struktura agentury CzechTourism. Dále je popsáno ovlivnění cestovního ruchu koronavirovou pandemií a konkrétní dopady na českém trhu. Obecně je důležitá také přirozená rozdílnost komunikačních sdělení v rámci marketingu destinací, kromě jejího vysvětlení práce popsuje i odlišnosti, které se objevily v souvislosti s koronavirovou pandemií, což se následně promítá i do výzkumné části práce. Poslední důležitou složkou teoretické části práce jsou interkulturní specifika, která jsou obecně demonstrována na výzkumu nizozemského sociologa Geerta Hofstedeho. Na obecnou část navazuje i analýza konkrétních vybraných kultur - Itálie, Japonska, Německa a Spojených států amerických - jejíž závěry jsou následně aplikovány ve výzkumné části. Výzkum pracuje s výše uvedenými vybranými trhy a analyzuje charakteristické kampaně, které byly zahraničními zastoupeními agentury CzechTourism komunikovány mezi lety 2020 až 2022. Obecný popis daných komunikačních sdělení je pak propojen se zjištěnými...
This thesis examines the diversity of the CzechTourism agency's marketing communication on foreign markets, depending on the impacts of the coronavirus pandemic and cultural specifics. The theoretical part of the thesis deals with marketing in tourism and tourism market in general, then the work and structure of the CzechTourism agency is further described. That is followed by examples of how tourism was affected by the coronavirus pandemic and specific impacts on the Czech market. Communication within the marketing of destinations is generally very specific, the thesis not only describes these general specifics, but also deals with differences that appeared in connection with the coronavirus pandemic - and all of that is subsequently reflected in the research of the thesis. The last important component of the theoretical part of the thesis are intercultural specifics, which are generally demonstrated by the research of the Dutch sociologist Geert Hofstede. The general description is followed by the analysis of selected cultures - Italy, Japan, Germany and the United States of America - the conclusions of which are subsequently applied in the research. The research works with the above-mentioned selected markets and analyzes characteristic campaigns that foreign representations of the CzechTourism...