Aplikační úlohy ve výuce: přínosy a omezení na příkladu matematiky a geografie
Application learning tasks in education: benefits and limitations on the example of mathematics and geography
bachelor thesis (NOT DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/175994Identifiers
Study Information System: 155436
Collections
- Kvalifikační práce [20355]
Author
Advisor
Referee
Havelková, Lenka
Faculty / Institute
Faculty of Science
Discipline
Geography for Teacher Education with double curriculum study Mathematics for Teacher Education
Department
Department of Social Geography and Regional Development
Date of defense
12. 9. 2022
Publisher
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaLanguage
Czech
Grade
Fail
Předkládaná bakalářská práce se zabývat aplikačními úlohami v rámci výuky na střední škole na příkladu učebních úloh kombinujících matematické a geografické znalosti a dovednosti. Hlavním cílem je na základě studia literatury diskutovat a identifikovat hlavní přínosy a omezení využití aplikačních úloh ve výuce. Zhodnocen je potenciál kombinace matematiky a geografie při tvorbě aplikačních úloh, tedy atraktivních úloh s praktickým využitím. Dílčím cílem bakalářské práce je na základě teoretického vstupu a získaných poznatků vytvořit příklady aplikačních úloh, které umožní výukové cíle těchto dvou předmětů vhodně a efektivně propojit. Klíčová slova: učební úlohy, aplikační úlohy, matematika, geografie
The submitted bachelor thesis revolves around application learning tasks within high school education on the example of teaching tasks which combine mathematical and geographical knowledge and skills. Based on the literature research the main focus is placed on a discussion and identification of essential benefits and limitations of application learning tasks in education. The potential of the combination of mathematics and geography when constructing application learning tasks, thus attractive tasks with practical use, has been evaluated. In terms of theoretical input, the partial goal of the thesis is to create examples of application learning tasks enabling effective and appropriate interconnection of the related subject's objectives. Key words: learning tasks, applied learning tasks, mathematics, geography