Sociální síť Instagram vybraných basketbalových klubů
Instagram of selected basketball clubs
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/175357Identifiers
Study Information System: 235536
Collections
- Kvalifikační práce [8347]
Author
Advisor
Referee
Crossan, William Morea
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
2. 9. 2022
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
marketing, Instagram, basketbal, NBL, komunikace, doporučeníKeywords (English)
marketing, Instagram, basketball, communication, recommendationNázev: Sociální síť Instagram vybraných basketbalových klubů Cíle: Hlavním cíle této bakalářské práce je sestavení doporučení pro zlepšení komunikace a obsahu na Instagramu u vybraných českých profesionálních basketbalových klubů. Veškerá vypracovaná doporučení by poté mohla pomoci nejen těmto basketbalovým klubům, ale také ostatním sportovním spolkům. Metody: V této práci je využita metoda kvantitativního a kvalitativního výzkumu dat. V první fázi je použita kvantitativní metoda v podobě analýzy instagramových účtů čtyř vybraných basketbalových klubů. Poté následuje kvalitativní metoda, která je provedena pomocí Focus group s osmi basketbalovými fanoušky, kteří byli vybráni kluby na základě stanovených kritérií. Výsledky: Z provedených analýz vyplývá, že basketbalové kluby působící ve stejné soutěži NBL nejsou v rámci sociální sítě Instagram na stejné úrovni, přičemž rozdíly mezi nimi jsou značné. Výsledkem je fakt, že 2 ze 4 klubů vedou instagramový účet na vysoké úrovni. V druhém případě se jedná o nedostatečnou komunikaci s fanoušky, konzistenci a potažmo rozmanitost obsahu. Lze konstatovat, že úspěch na Instagramu je podmíněn znalostmi a 100% péčí ze strany správce instagramového účtu. Klíčová slova: marketing, Instagram, basketbal, NBL, komunikace, doporučení
Title: Instagram of selected basketball teams Objectives: The aim of this thesis is to make the recommedation for selected czech profesional basketball teams. The recommendation will cover communication and Instagram content. Then all the recommendations will help both basketball teams and other sports associations. Methods: In this bachelor thesis the method of quantitative and qualitative data research is used. In the first stage, a quantitative method is used in the form of analysis of Instagram accounts of four selected basketball teams. This is followed by a qualitative method which is conducted using a focus group with eight basketball fans who were selected by the teams based on set criteria. Results: The analyses conducted show that basketball teams acting in the same NBL competition are not on the same level within the Instagram social network and there are significant differences between them. As a result, 2 out of 4 clubs maintain a high-level Instagram account. In the second case, there is a lack of communication with fans, consistency and consequently diversity of content. It can be concluded that success on Instagram is dependent on knowledge and 100% care on the part of the administrator. Keywords: marketing, Instagram, basketball, communication, recommendation